Ben ik echt aangekomen?

Hoi allemaal!
Afgelopen zaterdag heb ik mezelf gewogen en ik woog 62,8. (Ik ben 1.72 lang). Eerlijk is eerlijk, zondag heb ik een paar zelfgemaakte kleine eierkoekjes op, gister ben ik gaan wokken met mijn klas maar de rest van de dag/dagen heb ik me gewoon goed gedragen qua eten en sport. (Zaterdag hardgelopen, zondag een handbal wedstrijd, gister en vandaag hardlgelopen). Vandaag heb ik een beetje teveel spinazie ovenschotel op en heb ik mezelf net gewogen. Opeens woog ik 66,4 (!!). Ik baal enorm, ik kan het eigenlijk niet geloven. Mijn haar is nog wel nat, misschien ligt het daar aan. Ik ga mezelf vrijdag ochtend opnieuw wegen, want ik schaam me best wel. Zou het echt kunnen dat ik ben aangekomen in vet/gewicht, of is dit gewoon vocht?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Je gewicht kan 's avonds zwaarder uitvallen dan als je je 's ochtends weegt. Ook kunnen andere dingen meespelen zoals je vochtgehalte. Ik zou je niet druk maken. Als je jezelf weegt probeer dan 1 vast tijdstip aan te houden, bijvoorbeeld maandag ochtend.

Verschilt heel erg, ik zou me er persoonlijk niet al te druk om maken. Het kan zijn dat je een volle blaas hebt of een nummer 2 moet en dat dat al een halve kilo scheelt en verder kan het vocht zijn en als je je zaterdag hebt gewogen in de ochtend en nu aan het eind van de dag, natuurlijk zit daar dan een verschil tussen. Persoonlijk ben ik meer fan van maximaal iedere week wegen in plaats van bijna elke dag en dan het liefst ongeveer op dezelfde tijd (ik doe het in de ochtend) dan heb je het beste beeld ervan. en ja soms hou je meer water vast in verband met hoeveel zout je hebt gegeten en je cyclus. niet teveel stressen dus :wink:

Je gewicht kan flink schommelen in een aantal dagen. Dat kan verschillende redenen hebben: vocht vasthouden (wok gebruikt vaak veel zout, veel zout = veel vocht vasthouden = zwaarder zijn), hormoonhuishouding (voor/tijdens je menstruatie kun je zwaarder zijn), je weegmoment (je zegt dat je al gegeten hebt als je je weegt, je wegingen zijn betrouwbaarder als je dat altijd 's ochtends op een nuchtere maag doet, dan heb je niet het extra ‘gewicht’ van je maaltijden). Dus nee, ik zou me niet direct zorgen maken, en juist vanwege die schommelingen raad ik je aan niet te vaak te wegen, dan maak je jezelf alleen maar gek. Een keer per week/twee weken geeft je betrouwbaarder cijfers dan meerdere keren per week.

En daarbij, gewicht is maar een cijfertje. Als je in de spiegel geen verschil ziet t.o.v. zaterdag, waarom is dat getal dan zo belangrijk? Het gaat er toch om hoe je je voelt en hoe je eruit ziet, niet om een cijfer?

Pfoe gelukkig, ik baal namelijk enorm snel al ben ik maar iets aangekomen, maar nu baal ik al helemaal, omdat ik in minder dan een week 3,8 kilo ben aangekomen volgens de weegschaal. Ik weeg me gewoon vrijdag of zaterdag ochtend, en dan kijk ik wel verder.

Zo moet je dat dus niet zien, je gewicht is geen constante maar verandert echt elke dag. Dat je de ene keer wat zwaarder bent dan de andere keer is heel normaal.

Jaa dat ook, bij mij zie je het namelijk ook best snel net als nu. Ik was wat meer opgeblazen en breder zag ik vanmorgen. Not
cool.

Bedankt allemaal voor jullie reacties, dit stelt me echt gerust!! :slightly_smiling_face:

Als je je de weegschaal zo aantrekt, is het dan geen idee centimeters bij te houden? Tailleomtrek, heupomtrek etc. Dat geeft een realistischer beeld dan de weegschaal. Daarom zou ik ook niet deze week nóg een keer gaan wegen.

+Kan ook vocht zijn wat je vasthoud, iedereen ze gewicht schommelt erg, geen zorgen maken. Het is niet dat je overgewicht hebt.

Klopt, maar misschien komt het ook omdat ik in 4 maanden 10 kilo was afgevallen?

Melz, jij opent echt mega vaak zulke topics. Klinkt echt allemaal niet gezond wat jij vraagt…

Je moet je altijd rond dezelfde tijd wegen en dat is sochtends op een lege maag!

4 kilo aankomen in zo weinig tijd is echt niet mogelijk. Maak je niet druk :slightly_smiling_face: En zoals de andere meiden al zeggen: weeg je eens per week 's ochtends op een nuchtere maag. Dan heb je een realistisch beeld van je gewicht. (En natte haren maken je echt zwaarder op de weegschaal, dus het liefst voor het douchen)

Sowieso even 2 keer achter elkaar wegen?