Ben ik depressief?

Hoi meiden,

Sinds een half jaar voel ik me niet fijn… Ik heb huil buien, voel me onzeker, slaap slecht en heb geen zin in contact met mijn vriendinnen… Ik heb ook al een test gedaan waar ik 13/17 punten uit had… maar ik weet niet of ik het moet geloven. Op het moment heb ik gewoon even geen zin in mijn leven. (niet zelfmoord-achtig bedoeld hoor.) Ik zou gewoon iemand anders willen zijn… of gewoon even mijn leven op pauze zetten. Ik heb zoveel stress op school, zoveel huiswerk. En elke dag als ik thuis kom wil ik gewoon gelijk naar mijn kamer om ruzies met mijn broertje te vermijden. Maar nu de vraag… Ben ik depressief… hopelijk kunnen jullie me helpen! :slightly_smiling_face:

Misschien is het ook gewoon puberteit (of dat heeft in iedergeval invloed… ik ben nu 14)

Als ik niet echt duidelijk ben geweest vraag het maar gewoon in een reactie en ik zal antwoord (proberen) te geven.

Ik zou als ik jou was een bezoekje naar een psycholoog gaan, via de huisarts. Alleen hij/zij kan bevestigen dat jij iets daadwerkelijk hebt.

ik ben ook 14 en heb nu net hetzelfde! :sob::muscle:

Dit inderdaad. Sterkte!

Dit ja. Zo kort samengevat klinkt het voor mij als puberteitstruggles in de oren, maar ik weet verder niet wat er gaande is natuurlijk. Maar ook als het alleen puberteit is, is het helemaal niet erg om naar een psycholoog te gaan. Soms heb je zo nu en dan wat hulp nodig en dat is niet erg! Sterkte ermee!

Misschien kun je even naar de huisarts gaan? Of naar een vertrouwenspersoon op school? Sterkte!

je bent jong, hormonen spelen een grote rol in dit levensstadium,

praat erover met je ouders, en blijf open over je gevoelens. opkroppen zorgt voor nogmeer irritaties.

ik kan niet aanvoelen of je echt deprissief bent of dat een dipje is, dat kun je zelf en anders kom je er wel achter door met mensen te praten die misschien hetzelfde hebben of je ouders, vriendinnen etc.

Girlscene zal je ook helpen, kijk in het positeve topic enz.

xxx liefs

Bedankt allemaal, Mijn verhaal hier kwijt kunnen helpt al! <3

Je kunt idd het beste naar een psycholoog gaan of dokter want ik denk niet dat wij de bevoegdheid hebben om hier over te oordelen.

Zijn er nog wel dingen waar je van kunt genieten en plezier aan beleeft? Ik zou inderdaad ook even naar de huisarts gaan, maar als je je niet lekker in je vel voelt is dat heel naar! Het is moeilijk te beoordelen zo, maar als je huilbuien hebt en slecht slaapt en last hebt van stress, dan vind ik het wel belangrijk dat je er ieder geval met iemand even over praat, want dat maakt je leven wel minder fijn. Ik zou het niet meteen afschuiven op ‘puberteitsstruggles’.

Maar misschien ligt het ook nu een beetje aan omgevingsfactoren, je broertje waar je vaak ruzie mee hebt, het schoolwerk wat veel stress oplevert et cetera. Heb je er al lang last van?

Iedereen ervaart depressieve gevoelens, maar echt de diagnose ‘depressief’ is meer dan dat. Ik zou proberen niet zo op de ‘sticker’ te letten, maar met iemand gaan praten om te kijken hoe je je beter gaat voelen. =)

1. je zit in de pubertijd, dan is het niet zo gek dat je dat soort dingen eens hebt.
  2. Ga inderdaad naar een psycholoog als je je er echt zorgen om maakt. Zou me er eerlijk gezegd niet heel druk om maken op je 14e. Toen ik 14 was wist ik amper wat een depressie in hielt xD