Ben ik de enige?

Nee.

Nee, je moet gewoon echt niet gaan roken :stuck_out_tongue: Want vrijwel iedereen wil op den duur stoppen en dat is toch erg lastig.

En natuurlijk is het ieders eigen keus, maar als je als puber begint met roken vraag ik me toch af in hoeverre dit een echte ‘keus’ is. Het is dan toch vooral iets wat je doet om een bepaald beeld van jezelf te geven in je puberige onzekerheid of overal-tegenin-gaan. Waarom zou je t anders doen? Je mist het niet als je nooit begint, en gezond is het ook niet.

Het is ieder zijn eigen keus. Maar ik vind het wel gigantisch dom.

Nee je bent zeker niet de enige. Super stom van je vriendinnen dat ze al met 13 jaar gaan roken.

Nou mag je me haten maar ik vind het wel dom als je rookt je maakt er zelf de beslissing over en ik vind het een verdomde domme beslissing.
@TS Goed dat je niet meedoet!:slight_smile: En je bent zeker niet de enige hoor!

En dat heeft met niveau te maken, omdat?

En dan de conclusie trekken dat rokers vmbo’ers zijn? :’) Nee.

Grootste bullshit ooit. Ja.

Maar wat je net zei is ook niet echt te bestempelen als fatsoenlijk gedrag. Hoe durf je dat te zeggen. Niet iedereen over één kam scheren zeg.

vmbo zeker?

Daar heb je het ook over een paar sites.
Die baseren hun feiten op nominale cijfers. En ja, dan is het bij vmbo meer. Waarom? Omdat daar meer scholieren op zitten.
Als je reëel gaat kijken is er amper verschil. Of weet je niet wat dat betekent? :’)

Oké, hier heb je dus te maken met een soortgelijke situatie. Let op. Even een veel voorkomend iets.

1. Er zijn veel Marokkanen die asociaal zijn.
  2. Achmed is een Marokkaan.

Met als gevolg 3: Je komt Achmed tegen en je denkt ‘Bah weer zo’n asociale Marokkaan’.

Dus er is iets dat in een bepaalde groep veel voorkomt, dus dat koppel je aan die groep. Logisch. Het is echter oneerlijk het aan individuen te koppelen, omdat individuen niet altijd voldoen aan jouw beeld van een groep.

Een stukje filosofie met Irini.

Ik heb zelfs vmbo gedaan. Bij mij in de klas waren er toen 3 mensen die rookten. Ook in de andere vmbo klassen werd amper gerookt. Wel stonden de havo klassen altijd voor de ingang in grote groepen te roken.
Het heeft echt geen ene zak met niveau te maken.

^ en dat.

nee je bent totaal niet dom het is juist hartstikke goed dat jij je longen niet verpest door roken en dat jij je niet mee laat voeren door groepsdruk, verstandig!

Super goed dat je je niet laat meeslepen door de rest! Ik heb ook al veel vriendinnen gehad die rookten, maar gelukkig zelf nooit gerookt :slightly_smiling_face:

Goed van je dat je er niet aan begint, maar het blijft toch ieder z’n eigen keuze.

Jij begon met neerbuigend te doen. Jouw opmerking heeft helemaal niks met het topic te maken.

OT: Goed van je dat je niet meedoet! Ik geloof zo dat het moeilijk is om die sigaret te weerstaan als al je vriendinnen het doen.