Ben ik de enige met een 'egoistische stomme' familie?

Ja gewoon een vraagje over je familie, want ik vraag me af of ik de enige ben…
Zien jullie vaak je familie? (tantes, ooms etc…)
En hoeveel familie komt er op jou verjaardag?

Nou, moet ik eerijk zeggen, vorig jaar kwamen er in totaal maar 3 mensen op mijn verjaardag. +Mijn ouders ofcourse…
(mijn halfzus, mijn oma die sinds kort is overleden, mijn ex)

Dus moet je nagaan dat ik dit jaar van maar 1 persoon familie bezoek krijg:S
Daar baal ik ontzettend van… of misschien 2/3…
En dit moest er echt uit, en nee vriendloos dat ben ik niet hoor=)

Ik heb mijn familie denk ik sinds de middelbare school niet meer gezien

Ik zie mijn familie nauwelijks.
verjaardag vier ik meestal samen met mijn vader omdat ik in de vakantie jarig ben en er dan dus ook bijna niemand komt.

ooh:( waarom bij jou niet als ik mag vragen layana?
ik dacht dat ik de enige was :stuck_out_tongue:
Nouja bij mij is het meer omdat ze gewoon niet komen op een verjaardag of mijn vader heeft ermee ruzie=S
En daarom heb ik noooit zin in mijn eigen verjaardag

ik zie mijn familie ook nooit, ik heb echt een saaie klote familie, en mijn oma kan alleen maar zeuren, het is een lief mens hoor, maar ik word er een beetje gek an, ook verstaat ze je nooit enzo, dat is gewoon heel vervelend.

nouja, bij mij komt er ook nooit familie op mijn verjaardag,
er komen meestal rond de 10 mensen…

Je bent niet de enige :wink: Ik heb enkel nog contact met mijn twee zusjes en mijn opa en oma :slightly_smiling_face: En er blij mee ook.

Ik zie mijn familie ook bijna nooit. Áls ik ze zie is het met een paar wel gezellig, maar ik heb er niet echt behoefte aan ofzo.

Familieruzie, maar opzich ‘mis’ ik ze ook niet echt, omdat ik toch geen contact met ze heb zeg maar

Mijn moeder heeft 2 zussen en 1 broer. Met die broer hebben we ruzie.
die 2 zussen hebben ruzie met elkaar.
1 zus komt altijd op verjaardagen +man+2 kinderen.
Mijn vader heeft 1 broer. Bijna geen contact mee (behalve toen mn opa laatst overleed), dus die komen nooit.
Verder komen mn opa, oma en oma op mn verjaardag.
Dus op zich ook niet heel veel, maar wel meer dan bij jou!

jaa idd:P
ik hoop echt dat mn 2 nichten komen, en mijn halfzus…
dan is het beter als vorig jaar:$ :stuck_out_tongue:
en ik hoop ook dat mn tante en oom komen + mn neef waar mn vader mee ruzie heeft =O

Ik krijg meestal rond de 10/15 mensen op bezoek en m’n ouders en zus + haar vriend. Ik heb wel goed contact met m’n familie en zie ze ook wel redelijk vaak.

ik zie drie/ vier keer per jaar mijn familie. wij gaan minimaal 2 keer per jaar naar Argentinië voor de familie en soms komen ze ook naar ons toe :slightly_smiling_face:. op mijn verjaardag komen ongeveer 7/8 man (vriendje, zus, verloofde van zus, pap, mam, buurman, buurvrouw.)

Ik vind mijn halve familie erg irritant. Allemaal zakenmensjes die altijd opscheppen over opslag, aandelen en dat soort oninteressante gezeur. Ook denken ze te weten wat voor super-economisch (saai) beroep ik later wil ga doen (dussss niet). En de andere helft zie ik nooit want die zijn altijd op vakantie en op zakenreis. Like wtf. x]

De familie van mijn stiefvaders kant is ook heel erg, dat zijn ordinaire mensen die heel hard schreeuwen, om alles lachen zodat hun bierbuik heen en weer schudt en zichzelf suuuuupergrappig vinden. Het niveau ligt bij hen, zacht uitgedrukt, erg laag.

Maarja. Lees hier maar even overheen. Op mijn verjaardag komen alleen opa’s en oma’s qua familie. Of ooms en tantes, als ze niet op vakantie of aan het werk zijn.

Jonge… :pensive:
Ik héb helemaal geen familie in nederland.
Wel ooms en tantes waar we nooit mee om gaan en thats it.
Dus op mijn verjaardag komen alleen mijn ouders en mijn broertjes.

Mijn opa’s en oma’s zijn allemaal overleden. Veel van mijn nichten en neven hebben al een gezin en werk (wat ook voor veel andere geldt) dus die komen niet. Daarbij heeft er een net een kindje gekregen (1 week terug) en de andere is bijna uitgeteld.
Ik vind het heel jammer, want ik heb eigenlijk een hartstikke leuke familie. Dit jaar heb ik mijn tante gevraagd of ze langs wil komen en ze komt vrijdag langs!

Ik zie de familie van mijn vaders kant nauwelijks, wat ik erg jammer vind. Maar aan die kant van de familie voel ik mij een beetje een buitenstaander

Hahaha ze lijken mij juist heel gezellig :stuck_out_tongue:

ahww:(
ja ik vind het ook erg jammer enzo…
haha leuk!=D voor de mensen waarbij familie langskomt:P
ik ga zo ook maar eens navragen bij mijn moeder of mijn tante en oom willen komen enzo :stuck_out_tongue_winking_eye:

ohwja, wat jij zegt :stuck_out_tongue:
dat je je een buitenstaander voelt:O zo heb ik het ook een beetje:P
ik ben de jongste van de familie… behalfe 3 kleine kindjes die jonger dan 4 zijn:S
dus hoe moet ik meepraten over banen en auto’s en volwassen dingen enzo:P

Ik heb juist een te hechte band met de familie van mijn moeders kant
Dat komt omdat die hele familie ook hun hele leven al in hetzelfde miezerige k*tdorp woont, waar ik ook woon.
Op verjaardagen is dan ook altijd iedereen er!
Maar dat is niet echt positief, want de laatste tijd, als je dan zelf eens een keertje niet kunt (omdat je dan iets anders hebt gepland), doen ook wel eens mensen er dom over, zeker als het iets is dat je ook nog op een ander tijdsstip kunt doen (zoals uitgaan, winkelen, met vrienden afspreken etc.)

Ik vind het wel fijn dat ik zo goed met al mijn tantes overweg kan, met 1 tante ga ik regelmatig wandelen, of een frietje eten en zij weet ook dingen van me die mijn moeder niet eens weet en vice versa.

Maar toch, ik voel me soms ook best dom als ik weer eens ergens met een familielid ben en ik kom dan leeftijdsgenootjes tegen

Sommige familie veel ik pas ook op op een nichtje en neefje van mij en andere wat minder omdat ze wat verder weg wonen en ik niet gewoon even langs kan. Maar wij zijn altijd allemaal heel trouw met verjaardagen en bepaalde familie dagen wel heel gezellig!