Ben ik de enige met dit "probleem"?

Ik hoop niet dat hier al 1000 topics van zijn, maar kon er geen vinden.
Ik ben een meisje van net 17 jaar, en totaal niet verlegen, sport regelmatig, ik zit op het hbo, maak makkelijk vrienden, zit lekker in mijn vel en doe regelmatig leuke dingen met vriendinnen.

Toch is er iets waar ik best wel mee zit, en dat is dat ik nog nooit een relatie heb gehad, verliefd geweest bent of zelfs… gezoend heb. voor dat laatste schaam ik me eerlijk gezegd wel, en ik word er ook best onzeker van. Op de een of andere manier kom ik nooit in contact met leuke jongens, of is niemand geïnteresseerd in me. Vooral als mijn vriendinnen het over hun nieuwe vlam/date hebben, en ik zit er heel ongemakkelijk bij, zo van… ehm…

Mijn vraag is dus eigenlijk: Hebben meerdere meiden hier last van? Mijn beste vriendin heeft precies hetzelfde, maar derest van mijn vriendinnen hebben dit totaal niet.
Soms heb ik het gevoel dat ik voor de rest van mijn leven alleen blijf terwijl iedereen om mij heen relaties krijgt. Op mijn 15e en 16e dacht ik nog: het komt wel, maar nu ik 17 ben, en 0 ervaring hebt, begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden.
Heeft iemand tips voor mij, over hoe ik het moet aanpakken? Hoe komen jullie in contact met jongens? Ik zou bijvoorbeeld nooit iemand gewoon zomaar in de trein aanspreken, maar doen de meeste van jullie dit wel?
Het moet er nu wel een beetje van komen hoor! (Ook omdat ik het zelf graag wil, niet omdat ik denk dat het van me verwacht wordt.)

Er zijn zoveel meisjes van 17 die nog nooit gezoend hebben, is niets mis mee en hoef je je dus niet voor te schamen hoor!

Je kan bijvoorbeeld Tinder downloaden, toch de moed verzamelen om een onbekende aan te spreken, maar zelf denk ik dat je het beste kan wachten totdat er iemand op je pas komt, je bent nog jong!

Zoals Armastus zegt dat komt nog wel hoor :wink:

Meid, maak je geen zorgen. Op het moment voelt het misschien alsof je de enige bent en superraar bent, maar op een gegeven moment komt het wel op je pad. En dan maakt het helemaal niet meer uit hoe oud je bent en of je ervaring hebt ja of nee.

Jongens hebben veel liever een meid waar zij de eerste bij zijn (of dat nu in alles is of één onderdeel)…
Dus inderdaad misschien kom je nu geen jongens tegen die bij je passen, misschien vinden ze je niet interessant (jongens die in hun studententijd zitten staan nu niet echt bekend dat ze opzoek zijn naar de moeder van hun kinderen)…

Geduld hebben, lekker doorgaan met lekker in je vel zitten, beter een ongeschreven blad dan een afgelikte boterham:)