Ben ik de enige die niet van de lente/zomer houdt?

Ik hoor nu velen van jullie denken ‘wtf, hoezo hou je niet van de lente/zomer?’. Nouja oke, ik zal het uitleggen. Het is niet dat ik niet van mooi weer houd of niet van de zon, sterker nog, dat vind ik heerlijk. Maar, het is gewoon alles wat het met zich meebrengt: blote kleding, zwemmen (lees: mezelf in bikini vertonen), jaloers zijn op andermans lichamen/bruine kleur, etc etc. Ik word gewoon vreselijk onzeker door dit weer. In de winter kan ik mezelf ‘verhullen’ in dikkere kleding, of door laagjes te dragen, maar als het zo warm is gaat dat zo moeilijk. Het is niet dat ik mezelf vreselijk lelijk vind, maar ik ben ook totaal niet tevreden met mezelf. En wanneer ik dan anderen om mij heen zie in korte broekjes en jurkjes dan ben ik zo jaloers, ik zou zo graag willen dat ik ook zonder schaamte en jaloezie met blote benen/armen naar buiten zou durven, maar ik vind het gewoon vreselijk. Iedereen om me heen lijkt te genieten, terwijl ik gewoon het liefst binnen zit… Bovendien word ik helemaal niet snel bruin, waardoor ik de eerstkomende maanden nog steeds bleek ben. En verder, ja dat was het eigenlijk wel. Zijn er meer mensen die dit hebben? Die zo onzeker zijn dat ze het vreselijk vinden om in korte kleding rond te lopen?

Ik vind de lente en zomer juist heerlijk! Ik zie ook zo wit als wat en wordt niet bruin, maar ik heb me er bij neergelegd. Mensen zeggen altijd jeetje wat zie je wit, ben je ziek ofzo, maar ik kan er niet mee zitten. Van bikini’s ben ik ook geen fan, maar ik zwem ook bijna nooit.

Ja ik heb dit precies hetzelfde. Ik vind de zomer echt geweldig en dit weer is ook wel goed voor mn humeur máár het brengt heel veel onzekerheid met me mee. Ook ik word niet tot nauwelijks bruin en sowieso al niet van de nederlandse zon dus ik ben super wit. Daarbij ben ik op dit moment totaal niet tevreden met mn lichaam en vermijdt dus het liefst strakke shirtjes omdat ik geen zin heb om de hele dag mn buik in te houden… In de winter heb je altijd een jas aan en in de zomer is het nogal raar om met een jas te gaan lopen. Ook mn benen vind ik echt lelijk en ze zijn super wit dus shortjes vind ik ook niet fijn om te dragen. Vorig jaar was ik veel afgevallen dus toen voelde ik me wel wat zekerder, maar nu… Brr ik word er best wel benauwd van allemaal, dacht dat ik de enige was maar gelukkig niet…

Ik vind de zomer ook niet leuk, maar om een heel andere reden (wespenfobie).
Maar ik snap jou ook wel, zelf heb ik daar niet vaak last van, maar wat dan helpt is kijken naar andere mensen, en NEEEE niet die waar je jaloers op bent, maar naar IEDEREEN, er lopen echt veel meer mensen met witte beentjes rond! En ook een zooi mensen met lelijke (al dan niet dikke) benen, die durven het ook gewoon :slightly_smiling_face: En dan vind je jezelf ineens een pak beter meevallen xD

Het strand is voor deze truc een aanrader :’)

Ja maar ik vind het gewoon eng omdat ik nu alleen maar zwarte broeken draag zowat zodat ik dunner lijk , en als ik dan ineens blote benen heb waar ook sinds kort in 1 keer striae op zit ben ik echt bang dat iedereen denkt wtf dit had ik niet verwacht. :’)

Mm ik herken het wel een beetje, ik voel me ook niet altijd heel zeker in de zomer omdat ik niet heel blij ben met mijn figuur. In de winter is het nog wel te verbergen, dan draag je toch vaak wat wijdere dingen of in elk geval laagjes, maar in de zomer gaat dat niet. Met korte rokjes of shortjes + hempjes heb ik dan nog niet eens zoveel problemen, ook al ben ik dan wit en zie je ook wel dat ik niet heel slank ben, maar in bikini voel ik me gewoon niet fijn.

Nou misschien hadden ze 't niet verwacht, maar vinden ze 't wel cool dat je 't durft :stuck_out_tongue: Maar ik zou dan niet beginnen met ineens zo’n hotpants, eerder een jurkje tot aan de knieën?

Ik heb precies hetzelfde.

Dat heb ik ook wel soms. Grootste nadelen vind ik blote kleding en hooikoorts. Maar ik heb me erover heen gezet en draag nu gewoon korte broekjes =)

Heee, misschien een beetje een rare tip, maar je kan bijvoorbeeld als je je benen echt te wit vindt, zelfbruiner gebruiken. Het valt totaal niet op en het ziet er hardstikke natuurlijk uit als je het er goed opsmeert. Je moet wel proberen om niet te vaak achter elkaar je benen te zelfbruinen, want anders ben je wel erg vroeg bruin. :wink:

Ik voel me ook soms heel onzeker als mijn benen heel wit zijn en ik voel me ook echt best wel dik soms in mijn bikini. En ik vind het ook echt vreselijk dat er een mega moedervlek op mijn been zit aan de achterkant… Maar ik zet me er gewoon overheen, niemand is perfect dus waarom zou ik er dan perfect uit moeten zien? :stuck_out_tongue:

Aah toen ik de titel zag, wilde ik reageren met: IK HOUD ER OOK NIET VAN :grinning:
Maar ik houd er om heel andere redenen niet van haha. Nu voel ik me alsnog een loner :")

Jeej lotgenoten!!

Jup, je bent de enige.

Ik snap je onzekerheid heel goed hoewel ik er zelf geen last van heb. Je kan het beste gewoon langzaam steeds minder laagjes dragen. Begin met blote armen, draag langzaam wat strakkere shirtjes en trek een keer een 3kwartsbroek aan of een wat langer jurkje. En daarbij, het is heel normaal om nu met melkfles benen rond te lopen, die hebben minstens 4 maanden geen zon gehad!

Nou, ik heb ook jouw onzekerheden hoor. En ik haat het strand, maar daar ga ik dus ook bijna nooit heen dus das alweer een zorg minder. En ik haat het als het te warm is. Maar zomerjurkjes en zoals het nu is vind ik heerlijk!

Precies hetzelfde hier, ik hou van de zon, maar ik schaam me gewoon voor m’n lichaam.

Jup heb ik ook hoor. En ik heb me er ook maar bij neer gelegd dat ik niet bruin word en al ontzettend bleek ben van mijzelf. En tja, die bikini. Ben ik ook geen fan van hoor. Vooral door de littekens op mn schouders en omdat ik echt bijna letterlijk plat ben, en dat voor mn leeftijd. Je bent echt niet de enige, dus geniet maar gewoon van de zon! =)

Ik ben ontzettend onzeker (geweest) wat dit betreft. Maar ik heb dit mezelf enigszins kunnen ‘afleren’ door zelf ook steeds wat meer kleding aan te trekken waar je mij voorheen nooit in zag. Dus ook shortjes of topjes zonder mouwen. Het duurt lang voordat je je wat zekerder voelt, maar het is zo fijn wanneer het al vermindert!
Doordat ik dit ook telkens blijf doen, blijf ik gewoon werken aan die onzekerheid om het te verminderen. Misschien iets het niets voor jou maar hopelijk heb je hier iets aan. :slightly_smiling_face: Nu ik terug kijk op al die warme dagen dat ik met lange broek en vest liep, vind ik het echt heel erg jammer voor mezelf dat ik er toen niet van kon genieten.
Edit: ik word ook nooit bruin, heb ik me ook maar bij neergelegd. Soms vind ik het wel jammer, maar ja. Ik ben niet zo’n zonnebakmens.

Ach, wat maakt het uit dat je wit bent. Ik ben net als anderen hier zo wit dat iedereen denkt dat ik ziek ben, en toch draag ik lekker shorts in de zomer. HEEERLIJK. Overigens krijg ik dan snel weer complimenten over mijn mooie benen, die ik totaal niet mooi vind, dus zo zie je maar, dat je zelf heel snel negatief over jezelf denkt, terwijl dat eigenlijk totaaal niet zo is.
Grootste tip: ZELFVERTROUWEN.

Ik heb dit niet, heb juist altijd last van een winter dip.

Maar ik word ook niet super bruin, maar mij boeit het eigenlijk niet echt :’) Alleen in bikini houd ik niet super veel van, maar ik ben dol op zwemmen en de zee. :grinning: