Ben ik allergisch voor gelnagels?

Hi guys! M’n nagels hebben veel geleden deze zomer… constant in het water vanwege het zwemmen, tanning producten en aceton omdat m’n nagellak vrijwel elke dag of om de 2 dagen aan vervanging toe was. Ik ben ook 2 keer bij een salon geweest voor gel polish omdat ik er op een gegeven moment klaar mee was. Echter, kocht ik een lamp en gel polish bij een drogisterij. Ik kreeg van die gel polish jeukende nagelriemen met kleine blaasjes en m’n vingertoppen waren opgezwollen en geel met hele kleine blaasjes. Vreselijk! Nadat m’n nagels hersteld waren heb ik voor het eerst gel nagels geprobeerd, ik wou wat langere nagels. Helaas… hetzelfde gebeurde weer.

Ben ik nou allergisch voor gel nagels? Ik denk namelijk dat m’n nagels gewoon te dun zijn door alles en bij de salon hebben ze ook veel gevijld, wat ik eigenlijk nooit doe (heel voorzichtig omdat ik ze niet wil beschadigen, ironisch). Ik heb hypoallergene gel en topcoat gekocht en deze week voor het eerst 1 nagel zelf gemaakt, zag er top uit! Maar je raadt het al…

Trouwens, ik heb een nail form gebruik en tijdens het curen voelde ik het branden. Heb ik de gel te dik aangebracht? En is het erg als er gel onder de nagel komt, in de zin van: onder de lengte van de nagel, niet zozeer onder de nagelplaat. Ik heb het wat dikker gemaakt, ik weet niet hoe dik een gelnagel mag zijn.

Thanks alvast!