Ben ik aangerand?

hoii oke ik weet niet hoe ik dit goed ga kunnen vertellen maar ik weet even niet wat ik moet doen. Ik ging dus een tijdje geleden voor het eerst met een jongen afspreken en ja het was gewoon gezellig enzo dus we wouden vaker gaan afspreken. Vanaf de 2e keer ging ie nogal aan me zitten en ik vertelde hem dat ik t niet zo chill vond er dr nog niet klaar voor was alleen hij stopte heel af en toe maar meestal bleef ie doorgaan. ik besefte me dit allemaal niet hoe naar ik dit vond en we gingen vaker afspreken alleen hij ging toen echt te ver…hij deed zn hand in mn broek en ik vertelde hem dat ik het niet wou en ik pakte zn handen vast om hem tegen te houden maar hij probeerde gewoon verder naar beneden te gaan wat hem uiteindelijk niet is gelukt omdat ik hem goed genoeg tegenhield. ook probeerde hij mn kleding in te kijken en probeerde hij gewoon alles te kunnen zien en aanraken. ik voelde me bij dit alles echt al totaal niet chill en heb dat al die keren hem ook duidelijk verteld. vervolgens vandaag vertelde hij me via app dat hij me toch meer als een goede vriendin ziet. ik heb hier nog met een vriend van me over gepraat en hij vertelde me dat dit dus niet oke en eigenlijk aanranding is…
ik weet niet zo goed wat ik moet doen en hoe ik hiermee om moet gaan…

Bah, dit is inderdaad aanranding. Hij respecteert duidelijk jouw grenzen niet. Als ik jou was zou ik hem blokkeren en al het contact verbreken.

Aanvulling:
Als je er behoefte aan hebt, zou ik hier zeker over praten met mensen die je vertrouwt.

1 like

Dit is inderdaad aanranding. Het is een vorm van seksueel geweld. Gelukkig heb je je grenzen duidelijk aangegeven, maar wat hij heeft gedaan kan echt niet. Hij is over je grenzen gegaan. Je mag hem dat best duidelijk vertellen dat zijn gedrag niet ok is. Ik zou verder inderdaad alle contact met hem verbreken.

Helaas komt het best vaak voor. Te vaak. Je kunt meer informatie vinden hier: Seksueel geweld - Centrum Seksueel Geweld

1 like

Jazeker is dit aanranding ! Niemand mag zonder toestemming aan je komen… ook niet op plaatsen die jij niet wil, door over je kleren je daar te bevoelen !!!

1 like

ja t probleem is dus een beetje ik zit in een hele grote vriendengroep met hem erbij. contact verbreken word dan best wel lastig

Je kunt aan je vrienden duidelijk maken dat je hem niet wilt zien, omdat hij je aangerand heeft. Duidelijk maken dat je heel boos bent en dat hij bij je uit de buurt moet blijven.
Je weet dan meteen ook wat je vrienden waard zijn.

Maar, wel lastig. Praat er eerst over met een paar echte vrienden wat te doen.