Oke ik heb halverwege dit jaar ervoor gekozen om te blijven zitten (Ik zit in 5 VWO). Mijn ouders accepteerde het gewoon en zeiden dat ze achter me stonden maar ik moest wel beloven dat ik tot het laatste moment m’n best zou gaan doen voor school. Nou zo gezegd zo gedaan en ik heb uiteindelijk toch mijn cijfers omhoog weten te krijgen.
Nu Zat ik dus in zo’n situatie dat ik op 1/10de blijf zitten (dus als ik voor een vak van een 5.4 naar een 5.5 zou gaan zou ik over zijn geweest). Ik heb er toch voor gekozen om het jaar over te doen ook al ging het maar om 1/10de, maar nu is het dus zo dat mijn ouders per se willen dat ik over ga.
ik heb gisteren een gesprek met mijn mentor en mijn ouders erbij gehad en hierbij was mijn mentor eg positief over mij en zei dat ik enorme sprongen had gemaakt in mijn schoolcarrière alleen daar kijken mijn ouders nu dus doorheen.
ipv dat ze zeggen van ‘Hee goed gedaan! ik ben trots op je!’ beginnen ze nu op me te katten dat ik dan gewoon een jaar kwijt ben en dat ik eventueel maar een half puntje in ijn gemiddelde omhoog zou gaan end at het dan zonde is en dat de maatschappij erg moeilijk is en dat je niet mag opgeven en blablabla.
Ik snap ze best alleen ze komen hierdoor erg op mij over dat ze me niet vertrouwen en dat het allemaal niet goed gaat komen en dat het me niet zal lukken. Ze steunen me helemaal niet.
hoe kan ik ze nu laten kalmeren?ik ga natuurlijk wel bewijzen dat het me degelijk gaat lukken om volgend jaar betere cijfers te halen maar ik zou graag willen weten hoe ik ze nu rustig kan laten worden en dat ze achter me gaan staan…
alvast bedankt:)