Hallo allemaal,
Zoals je uit het onderwerp wel kunt afleiden heb ik te maken met een bemoeizuchtige huisgenoot. Ik ben studente en woon op kamers, en kan het over het algemeen heel goed vinden met mijn 2 mannelijke huisgenoten. Echter, sinds mijn ene huisgenoot is gestopt met zijn studie en sindsdien officieel op zoek is naar een baan maar officieus de hele dag achter zijn computer hangt in zijn badjas, begint hij zich steeds meer met mij te bemoeien. Elke dag als ik thuiskom van college of werk en ik ga even op mijn kamer mijn eigen ding doen en relaxen, begint hij vanuit de hal tegen me aan te praten… ‘Zo ik dacht dat jij vandaag de hele dag naar college moest’ ‘Nu al terug van je werk? Jeetje!’ of als ik eens besluit een hoorcollege over te slaan en ontbijt maak in de keuken ‘Had jij geen college vanmorgen vroeg?’. Het is net alsof ik weer met mijn moeder samenwoon ofzo ! Ik heb al geprobeerd hem aan een baan te helpen door hem vacatures te geven en te helpen met zijn CV, en ik heb hem hints gegeven ‘Grappig dat je mijn hele planning uit je hoofd kent zeg’ maar ik wil eigenlijk niet rechtstreeks zeggen dat hij moet stoppen met dat bemoeizuchtige gedrag. Ik heb namelijk de laatste tijd al vaker wat gezegd van dingen waar ik me aan erger (die zijn extra merkbaar nu hij de hele dag thuis rondhangt; we hebben bijvoorbeeld muizen doordat hij altijd wel 4 borden met etensresten op zijn kamer heeft staan tegenwoordig en hij laat de prullebak altijd openstaan wat echt verschrikkelijk stinkt en in de zomer nog meer zal gaan stinken dus daar heb ik gewoon ‘casual’ wat van gezegd),
Maar goed, iemand hiermee ervaring? Of gewoon tips?
Dankjewel