Bemoeien met zijn zaken?

Afgelopen week was er bij ons thuis een vrouw van een soort rechtswinkel. Ze kwam mijn ouders helpen met een vraag, ik zat bij het gesprek. Aan het eind van het gesprek hadden we het over mijn vriend, die ook recht studeert. We kwamen op het onderwerp stages en banen. Ze bood aan dat hij via haar wel kon solliciteren. Een heel goede kans voor hem.

Ik belde hem op met deze mededeling. Hij was enthousiast. Echter 1.5 week later heeft hij nog niks gestuurd. Heb hem er al twee keer aan herinnert. Vind dit zelf erg irritant en laks. Moet ik het loslaten? En bemoei ik me te veel met zijn zaken?

IK zou 'm gewoon zo laten.

Ik heb ooit ook zo’n kans gehad en iedereen pushte mij om erachter aan te gaan.
maar op dat moment voelde ik me er niet klaar voor, ik voelde me er niet waardig voor. (groot verschil, de persoon die de stage aanbood was het niet, het was meer: vraag naar deze persoon, misschien geeft ie je wel wat…)
dusja :’)

Ik zou het laten zoals het is.
Misschien was ie wel beleefd en enthousiast en gewoon een paar dagen erna er toch over twijfelt.

Kan je hem niet eens vragen waarom hij er niet achteraan gaat? Zo van: Goh, ik heb je die tip gegeven en je eraan herinnerd. Wil je het niet, of waarom heb je het nog niet gedaan? :slightly_smiling_face: Misschien zit hem er wel iets aan dwars, daar kan je het dan samen over hebben.

Ik zou het vragen aan hem, maar wel op een ‘‘normale’’ manier en niet op een dwingende manier, denk ik. Ik snap dat jij het laks vindt (zou ik ook vinden als ik voor m’n vriend zoiets kon regelen en hij de kans niet pakt), maar misschien zijn er andere plekken waar hij liever wil werken/stage lopen? Iig, je moet het gewoon vragen om erachter te komen en niet pushen als hij het niet wil doen. After all, het is zijn eigen keuze.

Ik heb het wel eens gevraagd. In eerdere situaties. Dan zegt hij dat hij er niet aan denkt… maar ik heb hem er heel vaak aan herinnert.

Mwah zijn gemiste kans toch? Zou verder niet achter hem aan gaan ‘‘jagen.’’

^^ is inderdaad zijn gemiste kans. Ik zou hem misschien nog één keer helpen herinneren, en het daarna gewoon laten. Jammer voor hem maar jij hebt je best gedaan.