Beloven en vervolgens vreemdgaan

Een beetje een rare titel, maar laat me het uitleggen…

Op 12 augustus 2013 kreeg ik met -nu- ex-vriend. Hij heeft een hecht vriendengroepje die uit allemaal jongens en een meisje bestaat. Ook hebben ze een groepsgesprek op whatsapp waarin ik ook toegevoegd werd. Ik noem het meisje even Monica.

De vrienden van mijn ex-vriend en hijzelf maakten wel eens grappen over haar grote borsten. Nu ben ik niet extreem jaloers aangelegd en kon dit wel verdragen. Mijn ex-vriend zei telkens dat ik fijnere borsten had, want hij hield niet zo van grote. Hij was een billenman, zei hij.
Een aantal weken geleden had het vriendengroepje een feest georganiseerd en mijn ex-vriend was dronken. We waren ondertussen een beetje aan het whatsappen. Ik had gezegd dat ik later als volwassene misschien een trio wilde proberen. Hij wilde dit ook wel. Ik zei dat ik dit wilde met een onbekende, zodat wij niet jaloers hoefden te zijn aangezien we haar/hem later toch niet weer zien. Hij wilde dan juist graag met een bekende zodat hij wist waar hij aan toe was. Misschien voelen jullie hem al aankomen, maar meneer maakte de opmerking dat Monica uiterst geschikt zou zijn. Ik vroeg waarom en hij legde uit. Het kwam erop neer dat Monica het voor zichzelf zou houden en ze wel geschikt zou zijn. Ik vond deze opmerking natuurlijk niet leuk en maakte dat hem duidelijk. Een dag later zei hij dat besefte hij dat dit een beetje een rare reactie was geweest, maar ik moest me absoluut geen zorgen maken want er was verder niets tussen hun. Ik vertrouw hem en liet het los.

Afgelopen woensdag gingen mijn vriend en ik zwemmen en diezelfde dag heb ik voor het eerst seks met hem gehad. Dat was voor hem de eerste keer. Hij was heel lief voor me en ik ook voor hem. Dat weekend ervoor heeft hij nog in mijn armen liggen huilen omdat hij zo gefrustreerd was dat zijn erectie telkens verslapte als het er echt op aan kwam.
Toen hij naar huis moest, wilde ik zijn mobiel van de lader halen. Hij was op dit moment naar de wc. Hij had een nieuw berichtje van Monica. Het was verkeerd van me om dit te lezen en achteraf had ik er nooit over moeten beginnen want anders was dit allemaal niet gebeurd misschien. Maar ik lag eerst dat ze een beetje ruzie hadden. Toen ik omhoog scrolde las ik dat ze nerveus was voor donderdagavond. Toen hadden ze als vriendengroepje weer een feest georganiseerd, maar bleven ze dit keer slapen. Bij Monica. Ik vond dit een beetje raar, maar ik dacht dat ze bedoelde dat ze nerveus was omdat ze nog nooit met een huis vol jongens had geslapen, ondanks haar vader ook thuis zou zijn. Ik keek bij hun foto’s. Een foto van haar borsten, met bh. Ik schrok me wild en drukte direct alles weg. Mijn vriend was al laat en hij ging naar huis.

Het bleef maar in mijn hoofd spoken. Ik ging die donderdag naar mijn vriendin toe. Mijn vriendin zei dat ik hierover met hem moest gaan praten, maar het duurde veel te lang voordat ik weer alleen met hem zou zijn. Ik besloot hem te gaan whatsappen. Hij zei dat hij snapte dat ik geshockt was, maar hij vertelde dat Monica nog gevoelens voor hem had. Hij zei dat hij niet dezelfde gevoelens voor haar had en ik me geen zorgen moest maken. Ik was zo van streek en had al een aantal keer gehuild. Na zijn werk, hij moest werken van 6 tot 9, zei hij dat hij even langs zou komen. Hij woont op een minuut lopen van mijn vriendin waar ik op dat moment was. Toen ik hem zag begon ik keihard te huilen. Ik heb een kwartier lang in zijn armen staan te huilen. Hij troostte me lief en knuffelde me en kuste me. Hij zei dat Monica afstand zou nemen. Hij zei dat we zo lang mogelijk bij elkaar zouden blijven, want ik was het eerste meisje waarbij hij dit heel erg had. Ik was zijn meisje, en hij was mijn jongen. Het leek goed te gaan. Hij vroeg nog of ik wilde dat hij naar dat feest ging. Ik zei ja. Ik vertrouwde hem.

Mijn ex-vriend stuurde me nog een berichtje rond 6 uur toen ze gingen slapen. Monica wist dat ik het wist, en ik had haar die volgende ochtend een berichtje gestuurd. Ze stuurde me een berichtje terug dat ze niet tussen ons wilde komen maar het nog wel even duurde voordat ze over hem heen zou zijn. Alles leek goed te zijn. Mijn ex-vriend vertelde me 's middags dat hij naast zijn vriend had geslapen, Monica in haar vaders bed en de rest in een andere kamer. Prima.

We stuurden elkaar foto’s die we samen hadden gemaakt en zeiden hoe blij we met elkaar waren. Na dit deed hij kortaf. Ik dacht dat hij aan het gamen is, want dan doet hij altijd wat kortaf. Ik had een portret van hem getekend en de foto naar hem gestuurd. Dit was rond 11 uur. Hij zei: Je bent geweldig schat. Toen vroeg ik waarom hij wat meer kortaf reageerde. Hij zei dat hij aan het nadenken was. Ik vroeg waarover. Het bleef eng stil en hij was online. Ik raakte in paniek. Ik vroeg of hij aan het nadenken was over ons. Hij zei: Het spijt me. Hij legde me uit dat hij zich die nacht ervoor niet had kunnen inhouden, en met Monica heeft geslapen en is verder gegaan. Hij zei ook dat hij al die tijd gevoelens voor Monica heeft gehad, maar toen ik in beeld kwam werd dit onderdrukt. Want ze vonden elkaar voor mij leuk, maar dit is nooit iets geworden.

Hij is vreemdgegaan nadat hij mij heeft laten uithuilen in zijn armen. Nadat hij me telkens heeft verteld dat ik me geen zorgen moest maken. Nadat ik hem telkens had vertrouwd op zijn woorden en daden. Nadat ik hem heb ontmaagd. Nadat hij in mijn armen heeft liggen huilen.
Hij zei dat hij dit uit respect deed, want beter zo dan via via erachter komen. Hij wilde met Monica verder. Hij wilde me niet bellen, dit kon hij niet aan. Hij zou gebroken worden als hij me hoorde huilen.
Ik was en ben nog steeds zo erg van streek. Dit komt zo onverwacht. Ik vertrouwde blind op zijn woorden…

Hij zit bij me in de klas en ik zit met een vak naast hem.

Ik zei dat hij me maar eerst moest laten. Ook heb ik gevraagd of we nu vreemden voor elkaar zullen worden of vrienden blijven. Hij zei dat als ik vrienden wilde blijven, graag.

Hoe ga ik hem vergeten?

Jeetje wat erg! Ik vind het heel respectloos wat hij heeft gedaan. Ik zou ervoor zorgen dat je sowieso niet meer naast hem zit bij de les. Misschien kan je aan je docent vertellen wat er gebeurt is (of gewoon dat het uit is) en dan kan je ergens anders zitten. Ik zou al zijn appjes verwijderen, hem blokkeren op facebook (monica ook) en geen contact meer met hem hebben (ook niet als vrienden).

wow! Ik heb me een beetje te veel in jou verplaatst denk ik, want ik zit nu ook met zo’n kwaad gevoel :rage: . Dit is echt rot voor je. Hoe achterbaks kan een jongen zijn? Als hij al die tijd gevoelens had voor dat andere meisje dan had hij niets met jou moeten beginnen… Was je misschien voor een poosje verdrietig geweest, maar nu is er al zoveel gebeurd en dan moet je hierachter komen… En dan dat liegen, beloven… Je moet zelf kiezen of je ‘vrienden’ wil blijven… Ik zou hier niet toe in staat zijn… Eigenlijk denk ik dat het best is (zoals hierboven gezegd word) om al het contact met hem en zijn vriendengroep te verbreken. Ik hoop dat je dit kan verwerken en een jongen vind die je wel waard is!
Sterkte :sob::muscle:

Wow dit is echt heftig! Ik vind het echt super rot voor je! Ik vind het écht een kut streek van hem, zowiezo al een relatie aangaan met gevoelens voor een ander, en dan nog jou gerust stellen en vervolgens met haar in bed duiken!

Ik zou momenteel al het contract verbreken met hem, monica en de vriendengroep. Dit is voor jou veel gemakkelijker om over hem heen te komen (wat heel moeilijk is) En verwijder al zijn appjes, smsjes, fb berichten. Helpt ook!

En ga heel veel afleiding zoeken, ga lekker met vriendinnen afspreken, en ga uithuilen, boos zijn enz het mag!

Heel veel sterkte meis! :sob::muscle:

Zoek inderdaad een leuker vriendje want deze jongen is jou gewoon niet waard. Je verdient iemand die volledig voor jou gaat en jou alleen.

Die vriendengroep zijn ook geen vrienden van jou anders hadden ze hem wel tegen gehouden/jou op de hoogte gesteld etc. Lekker laten varen dus.

ah jemig wat een kutstreek! Heb er gewoon geen woorden voor, wat moet jij je klote voelen… :frowning_face: Inderdaad hem overal van verwijderen en hem compleet negeren! Doe het jezelf niet aan om in contact met hem te blijven, waarom zou je dat ook willen met zo’n klootzak… Tjee, ben er gewoon zelf boos van haha

Wat een lul, kijk dat hij gevoelens heeft: kan iedereen gebeuren, maar had dat dan veel eerder bedacht, like na een week al. En had het uitgemaakt voor er iets was gebeurt. Eikel, eikel eikel. Deze jongen verdient jouw vriendschap echt niet hoor! Ik ben heeeeeeel tolerant, vind dat heeeeel veel kan gebeuren. Maar deze jongen is gewoon een eikel.

Aw dank jullie wel!
Ik ben echt heel blij met deze lieve reacties. Ik voel me nogal eenzaam, het lijkt alsof iedereen bij me weg gaat terwijl alleen hij dat is.

Ik zag hem vandaag met enkele vakken. En toen ik zijn stem hoorde werd ik zo ontzettend kwaad van binnen. Ik zat in mezelf te schreeuwen van: Hoe durft hij?!
Maar toen we pauze hadden liep ik van mijn klasgenoten naar mijn vrienden toe, langs hem. En toen zag ik aan hem dat hij wist dat ik langsliep. En de hele tafel was stil. En toen ik van mijn vrienden naar mijn klasgenoten toe liep aan het einde van de pauze keek hij me aan, zag ik vanuit mijn ooghoeken. En zijn vrienden ook. En mijn vriendin zei dat hij best wel droevig keek, maar zodra hij haar zag weer zijn gezicht in de plooi probeerde te houden. En hij praatte tegen mijn vriendin in de klas van: Duurt lang he? Waarop mijn vriendin kort reageerde: ja. Al mijn vrienden laten aan hem merken dat we allemaal boos zijn. Ik heb hem vandaag geen enkel moment aangekeken.

Ik zal kijken of ik het aan kan om morgen naast hem te kunnen zitten tijdens de les. Ik wil wel dat we gewoon tegen elkaar kunnen doen, ondanks alles. Ik moet nog 1.5 bij hem in de klas zitten en ik denk dat het het beste is dat ik wel gewoon naast hem blijf zitten. Maar ik weet het niet… Of ik barst in tranen uit, of ik word kwaad.

Oh wat verschrikkelijk…

Dit!

Sterkte meisje! :kissing:

Ik begrijp jullie reactie, maar begrijp het niet verkeerd. Ik heb ontzettend veel leuke tijden met hem gehad hier buiten en kon altijd goed met hem praten.
Dat goed praten wil ik er wel in houden, als dat nog lukt.

Jeetje, geen woorden voor. Wat een knuppel! Echt gewoon keihard laten merken dat je boos bent en geen interesse meer in hem tonen

Ja precies. Dat scheelt wel haha.

Ahh wat ontzettend zielig voor je! Ik weet wat voor een steek dat geeft als je zo iets op je beeldscherm ziet verschijnen. Zo machteloos:(

De tip die ik heb: accepteer dat het misschien nog wel even duurt voordat je er over heen bent en gun jezelf alle tijd en rust.

Succes. Het komt wel goed! x

Maar je kan met meerdere mensen een goed gesprek houden. Waarom zou je dat met hem willen houden? Echt die jongen, gadverdamme. Hier kan ik zo woest om worden. Je moet hem echt negeren en zijn blik blijven ontwijken en ergens anders gaan zitten! Voelen moet ie! En je hebt hem het beste met negeren. Denk alsjeblieft eerst aan jezelf, zorg dat je over die jongen heen ben. Ga daarna pas nadenken over een mogelijke vriendschap.

Wat een verschrikkelijke kutstreek. Ik snap dat je hier heel veel moeite mee gaat hebben en niet alleen nu maar je vertrouwen in elke andere man heeft hij waarschijnlijk aangetast…
Ik zou wel iets willen zeggen dat het beter maakt, maar het is echt een kwestie van tijd. Probeer veel met je vriendinnen te zijn zodat je aan andere dingen kan denken. Al wil je misschien alleen maar huilend in bed liggen, ga bijvoorbeeld toch uit! Het zal je goed doen. Je verdient echt heel veel beter.

Even offtopic, maar ik vind dat je heel fijn schrijft en ook heel volwassen spreekt over de situatie maar als ik zo naar de situatie kijk (je bent z’n eerste, zitten bij elkaar in de klas, als volwassene een trio) vraag ik me toch echt af hoe oud je bent. Niet dat het van belang is, maar ik ben gewoon nieuwsgierig!

Ik zou mooi nog een tijdje doorgaan met hoe je hem vandaag behandelt hebt op school!!! Laat hem maar mooi even voelen dat wat hij gedaan heeft niet door de beugel kan…

Dan kun je nog zo’n leuke tijd met hem hebben gehad en ooit vrienden willen worden, maar laat hem nu echt nog maar even goed zweten! Eerlijk waar, ga niet 1 dagje meteen weer naast hem zitten en kijken of vriendschap er in zit. Gewoon nog even mee doorgaan! Hij heeft jouw enorm gekwetst en dat mag hij weten ook…