Beloningen!

Ik roep al een paar jaar: “JA IK GA ECHT ECHT AFVALLEN!”
Nou… niet dus… en inmiddels neig ik naar overgewicht en vind ik het dus tijd om er wel echt iets aan te gaan doen. Maar het is zo ontzettend moeilijk! (en er zijn er vast meer die dat vinden)
Ik heb sinds een tijdje een hondje, ze is nog niet zo oud en mag nu 20 minuutjes per keer lopen. Ik loop nu dus ongeveer een uur op een dag. Ik zit al een aantal jaar niet meer op een sport, en ik fiets al langer dan een jaar niet meer naar school en heb ook geen gym meer… dus echt beweging heb ik niet meer. Nu heb ik sinds kort vakantie werk wat ongeveer 20 minuutjes fietsen is, maar soms ga ik op m’n scooter omdat ik vaak te laat ben. Nu ben ik begonnen met 3 keer in de week zwemmen en dat ging de eerste weken goed, en nu ben ik bijna 3 weken niet meer geweest (vandaag voor het eerst wel weer alleen moest ik weer helemaal opnieuw beginnen met m’n slechte conditie)
Nu wil ik niet gaan dieeten omdat ik bang ben dat ik erin door schiet. En ik wil dus vooral gaan sporten en gezond eten.
Ik weeg momenteel 75 en ik wil er graag 8/10 kilo vanaf, dan heb ik nog een gezond gewicht (ik ben 1.73) en qua kledingmaat weer terug naar een 38 want ik heb nu al een tijd 40 en neig steeds meer naar 42…
Ik merk van mezelf dat het best lastig is om er 10 kilo vanaf te willen, want het is toch aardig wat. Dus heb ik het besloten in stukjes op te delen.
Bij 72 kilo mag ik iets leuks, bij 70, 68 en dan uiteindelijk 65.
Zijn er mensen die ongeveer in net zo’n situatie zitten? En weten jullie hoe ik het het beste vol kan houden? Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik 1 keer in de maand pizza of patat mag eten, want anders krijg ik waarschijnlijk toch een vreetbui en dat moet gewoon kunnen vind ik.

Ik moet ook 13 kilo afvallen voor mn gezondheid (woog 83, maat 46. Nu inmiddels 78 kilo).
Wat ik doe is dus net als jij, gewoon gezond eten met voldoende calorieen en daarbij veel bewegen. Lekker rustig aan, heeft geen haast.

Wat ik wel daarbij doe is dat ik mijzelf om de 3-4 dagen weeg en dan mijn gewicht in Excel zet en daar een grafiekje van maak. Zo is het voor mij ook visueel en heb ik op de een of andere manier meer motivatie.

Verder heb ik een routine, waarbij ik mijn sporten en andere beweging op vaste dagen en tijden heb, zodat ik er tijd voor vrij heb gemaakt en dan moet het wel.

^ Hoe ziet jouw sport routine eruit dan :slightly_smiling_face:?

Ik zou toch weer proberen het zwemmen op te pakken, al is dat vaak toch wel moeilijker gedaan dan gezegd. Ik heb een hele tijd een streng proteïne dieet gevolgd en dit heb ik heel erg goed weer afgebouwd zodat ik weer ‘normaal’ voedsel kan eten. Maar wel alles met mate. Zo mag ik maar twee keer in de week brood (al doe ik dit niet, ik eet enkel brood als ik bijv. ga shoppen of iets dergelijks) en eet ik ook maar twee keer in de week aardappels. Dit is om de koolhydraten etc. toch wat te beperken aangezien deze bij mij zorgde dat ik aan kwam. Verder eet ik op de dagen dat ik geen aardappels eet volkoren spaghetti of nasi, en hiervan eet ik maar 100 gram (dit ook bij de aardappels) en aan die 100 gram heb ik echt genoeg! Als ontbijt en middageten neem ik vaak twee volkoren crackers met iets met weinig suiker erop of iets magers. Verder ik eet ook gewoon een keer in de week een frietje of iets anders lekkers. Hier blijf ik nog steeds 0.2 tot 0.5 kilogram in de week mee afvallen maar dat verschilt natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat dit het patroon is wat ik nu in principe als ik op gewicht etc. wil blijven mijn hele leven moet volgen omdat het anders weer fout gaat. Nouja, dit is dan iets uit mijn eigen ervaring en zoals jij zegt wil je niet dieeten maar misschien heb je iets aan het gene wat ik heb verteld :]. Succes iedergeval!

iedere doordeweekse avond 4-5 kilometer wandelen, met flink de pas er in. Als me dat niet lukt qua tijd, de volgende ochtend eerder opstaan op dat te doen.

Iedere zaterdagavond naar dansles.

Om de week op zondagmiddag een half uur baantjes trekken in het zwembad en daarna nog voor de lol wat zwemmen.

Verder zorg ik dat ik tussendoor ook voldoende beweeg. Ipv met de lift, met de trap. Of in plaats van een klein stukje met de bus gewoon lopen of fiets pakken. Als ik even na moet denken, heen en weer lopen achter mijn bureau. Als ik pauze heb even een rondje door het schoolgebouw, dat soort dingen.

Pfoe ik eet ook veel brood/aardappelen! Misschien moet ik daar dan ook op gaan letten. Maar op 2 crackers tussen de middag kan ik echt niet leven. :cold_sweat:

We hebben ongeveer dezelfde lengte en gewicht ^^
Ik ben 1.72 en weeg 74 kilo :stuck_out_tongue:

Ik ben van 81 kilo gekomen, dus er is al best veel af. Je moet echt goed opletten dat je genoeg eet. Dat is zooo belangrijk bij t afvallen. Anders blijf je jojo’en of val je helemaal niet af. Veel sporten is ook erg belangrijk, ik fitness zelf wanneer ik tijd heb, verder doe ik wii’en (ja, echt dat helpt. Dansspelletjes, wii fit, boksspellen etc.) en ik heb nu een best wel lichamelijk zwaar baantje dus dat helpt ook mee.
Wat ik dan wil meedelen is vooral niet cutten in koolhydraten. Een beetje ok, maar niet ineens je brood en aardappelen gaan schrappen, want dan zul je dus nooit meer brood/aardappelen normaal kunnen eten zonder aan te komen. (Ofja, het duurt heel lang en dus zul je er flink van aankomen.) Ik heb heel lang koolhydratenvrij dieet gevolgd, is natuurlijk niet helemaal koolhydratenvrij maar je cut heel veel in koolhydraten, en dat is echt mijn grootste fout geweest. Ik heb alles netjes afgebouwd etc, maar meer dan 2/3x in de week brood eten ging niet. Een hele kleine portie aardappelen ging wel, maar verder moest ik met alles opletten. Nou dat ging dus gewoon niet en ik ging van 68 naar 81 kilo in een half jaar. Heel erg jammer…

Hou het dus gewoon op gezond en genoeg eten. Beter schrap je frisdrank+vruchtensappen helemaal dan bvb koolhydraten.

Ja ik ben ook sowieso wel van plan om 's ochtends en tussen de middag 2 broodjes te blijven eten (dus 4 op een dag)
Maar ik eet als ik naar school of werk ga vaak in de pauzes ook een broodje, en dat wil ik dan eigenlijk veranderen naar fruit ofzo, maar dan heb ik altijd nog honger >_<
Maar wel super goed van je dat je al zoveel bent afgevallen!