Belonen na ...kg afvallen

Hallo allemaal,

Veel mensen zijn bezig met afvallen (ik zelf ook), alleen nu vroeg ik me af, werken jullie ook met beloningen voor jezelf? zo ja wat voor beloningen? en wanneer beloon je jezelf?

Mij lijkt het leuk om dit zelf ook te doen, maar ik ben een beetje inspiratieloos qua verzinnen van beloningen. Ik hoop dat meerdere mensen inspiratie kunnen halen uit dit onderwerp :slightly_smiling_face:

Ik beloonde mezelf met vooral met dingen als een nieuw boek, een nieuwe lipstick, dat soort dingen. Een uitje naar de bios waarbij ik dan iets lekkers mocht nemen voor bij de film. Ik probeerde mezelf zo min mogelijk met eten te belonen. Ik deed het bij iedere vijf kilo, maar dat ligt er maar net aan hoeveel je wil afvallen.

aah ja leuk:) mijn doel is om ruim 25 kg af te vallen. dus nog een lange weg.
belonen is daarom wel fijn denk ik

Ik heb me in januari heel erg laten gaan en ruim 3 kg aangekomen, als ik weer onder de 55 zit, mag ik van mezelf het kleine Tony’s reepje dat ik als traktatie heb gekregen opeten. Ik ben eindelijk na vele, vele ontzettende vreetdagen, weer 3 dagen back on track.

Ik werkte met kleren en make-up. Doe ik nog steeds. :’) Ik houd best wel van bepaalde luxeproducten, dus dan mocht ik na X kilo een dure lippenstift of een nieuwe spijkerbroek ofzo.

Ik doe het niet met beloningen, maar toen ik begon met afvallen/sporten en het een tijdje had volgehouden, heb ik wel een mooi setje sportkleding gekocht. Mocht ik zover afvallen dat broeken losser gaan zitten, dan kan ik mezelf belonen met nieuwe kleding!

Belonen kan inderdaad een prima motivatie zijn, maar belonen met eten is wel een risico. Ik zou daarom jezelf belonen met iets anders (kleding (misschien wel in een nieuwe maat zelfs!), make up, boek, tijdschrift, naar de bios, enz.

Een boek, cd/plaat, decoratiespulletje, maskertje, schoenen die je al heel lang wilde, parfum

Beloon jezelf met iets wat je nog meer stimuleert! Zoals nieuwe sportkleding. Is een leuke beloning en dan krijg je zin om te gaan sporten :slightly_smiling_face:

Zo zijn er nog wel wat leuke dingen: hardloop/sport schoenen, een nieuwe drinkfles, etc.

Ik wil me niet zo concentreren op kilo’s, maar in de eerste plaats op gezond eten en leven. Daarom beloon ik mezelf na een periode van goed bezig zijn. Zo kreeg ik laatst van mezelf een paar fijne schoenen!

Ik koppel verder eigenlijk gewoon kleine dingen die ik toch wilde hebben aan zulke periodes: een boek, een voorraadje lekkere thee, nagellak, enz (:

Of als je een bad hebt; heerlijke badspulletjes van Lush bijvoorbeeld!

Ik doe dit ook, heb een heel lijstje gemaakt! Per 2,5e kilo ongeveer. Ik mag nu pas nieuwe kleding van mezelf kopen als ik rond de 75 zit.(Dat is een hoogtepunt voor mij omdat ik dan op een gezond gewicht zit, nog 3,5e kilo)
Tussendoor is inderdaad producten van Lush een hele goede, heb ik ook. Of een item dat je al heel lang wilt kopen, en de aanschaf moet uitstellen totdat je dat gewicht hebt bereikt. Ik zou sowieso het aantal kilo’s dat je nog moet verliezen niet té groot maken, dan lijkt het misschien zo verweg dat het je niet motiveert.

Sowieso niet belonen met ongezond eten, het gaat er juist om dat je bepaalde gewoontes afleert. Alcoholisten gaan een week geen alcohol ook niet vieren met wijn, neem ik aan.

Leuke reacties allemaal,

ik wil al heel lang een nieuwe armband.

ik start met een pandora armband met 1 bedel als ik bij mijn eerste doel ben. vanaf dan mag ik bij elke 5 kilo die ik kwijt ben een nieuwe bedel kopen voor mijn armband. Zo heb ik ook iets waar ik trots op mag zijn