Bellen

Bij mijn opleiding Journalistiek heb ik als opdracht een nieuwsbericht te maken. Mijn onderwerp gaat over het feit dat Nederland ook wilt toestaan dat homo’s bloed mogen geven, hiervoor moet ik de Bloedbank bellen. Ik durf het echter niet zo goed, en ik snap niet goed welk telefoonnummer ik moet hebben. Je hebt een nummer voor journalisten en redacteuren maar ik weet niet of ik daar als eerstejaars student wel bij hoor haha. Kan iemand me helpen?

UP? (:

Huh mogen homo’s geen bloed geven? :’)

En ik zou gewoon dat journalisten nummer bellen hoor! Als je niet goed zit verbinden ze je wel door.

Nee dat mag niet, ivm ziektes geloof ik (dat is ook 1 van mijn vragen haha).Maar in Engeland wordt dat nu ingevoerd en NL wil dat nu ook (:

Ik kan je niet helpen. Volgens mij is dat omdat onder homo’s relatief meer aids voor komt.

Heb ik gebeld… zit de meneer in gesprek ): Ze bellen straks terug, eeeeng!

Aahw, succes ermee! Komt vast goed! (:

Onder homo’s komt inderdaad veel meer aids voor, omdat anale seks nu eenmaal meer kans op bloedcontact geeft. Ook hoeren mogen niet doneren. Je krijgt voor het bloedgeven een vragenlijst waar op staat: “heeft u als man wel eens geslachtsgemeenschap gehad met een andere man?” en “heeft u wel eens geld of drugs ontvangen in ruil voor seks?”. Dus in principe worden ook heteromannen met een homo-slippertje of niet-beroepshoeren afgewezen.

OT: gewoon bellen naar dat nummer! Jij maakt dit artikel vanuit journalistiek oogpunt, dus jij hoort in principe onder journalisten. En ze zullen echt niet boos worden als je toch het verkeerde nummer belt. En daarbij zul je je over deze angst heen moeten zetten als je echt journalist wilt worden.

Ik heb gebeld en de man was echt heel aardig (: Dit topic kan dus gesloten worden.

Okido :slightly_smiling_face: