Bellen met crush, tips hoe te beginnen, is eng

Hey meiden,

Ik heb besloten een jongen die ik leuk vind morgen te bellen. ( als ik het durf) Savonds , want dan heeft hij geen toetsen. Alleen ik vind dat super eng. Idk of iemand ook opneemt en of hij het druk heeft . Maar als hij opneemt , hoe begin je een gesprek?
( ben een beetje klaar met app en snap, want ja hij is gewoon geen apper en het is me gewoon nog niet gelukt om met hem af te spreken want durf dat niet te vragen, dus daarom dacht ik gezellig bellen)

Maar mijn vraag is eigenlijk. Hoe begin je een gesprek op de telefoon, vind bellen altijd al eng maar met hem al helemaal. Iemand tips please?
(Als ik het durf tenminste doe ik het morgen)

Gr. Stefani

Is het nog gelukt? :wink:

2 likes

Jazeker hahha,

Ik belde hem einde van de dag, hij vond het wel leuk dat ik belde , maar hij stond in de Mac met zijn vrienden hahah. Dus was niet zo heel lang hahah. Heb hem daarna nog geappt in de avond . En toen belde hij. Die miste ik dus ik terug bellen en toen zei hij dat het per ongeluk ging. En nu ook wel geappt en zo haha.
Ga het wel effe vaker bellen hahah. Misschien alleen met kerst niet zo handig.

Alleen ik vind het alsnog moeilijk . Wat moet je zeggen? ( komt wel goed maar het zou fijn zijn als er tips waren hahaha)

1 like

Ooh, jullie hebben dus al contact. Dan kun je gewoon weer eens bellen en zeggen: “hoi, ik had wel zin om even te kletsen.” En dan gaat het vanzelf. Als je wat meer wilt, kun je natuurlijk ook zeggen: “Hey, lijkt het je leuk om samen naar Avatar 2 te gaan?” Of zoiets. Als hij je leuk vind, dan zal hij ook graag tijd met je willen doorbrengen. :slight_smile:

1 like

Dankjewel , ja heb al 5 weken continu elke dag contact met hem. Maar dat appen en zo werkt niet helemaal. Hij neemt idd snel op als ik bel. Alleen is het handig om morgen of overmorgen te bellen met kerst?
Hij gaat wel op skivakantie , maar gezellig bellen kan altijd.

Alleen ik wordt zo vaak akward of als het bij mij stil is of mensen om heen zijn dan durf ik niets te zeggen of als ik hoor dat er mensen bij hem zijn.

Maar echt bedankt voor die tip!
Weet alleen niet wanneer het het handigst is om te bellen? En soms ook een beetje om het gesprek draaide te houden.
Zou het raar zijn als ik hem zou vragen waar hij precies woont , zijn adres? Hij is eigenlijk altijd bij vrienden. Of op werk of school. Maar ga ook al 5 weken ieder dag met zijn vrienden om dus ja misschien moet ik een keer proberen met hun allemaal af te spreken , zodat je elkaar ook face to face kan zien en zo een afspraakje kan regelen met zijn tweeen.

Dus eigenlijk heb ik twee vragen:

• hoe houdt ik dat gesprek op gang( want heb een beetje belangst, denk dat het redelijk vanzelf gaat maar ik val zelf snel stil, hij vond het wel leuk dat ik belde dus ja )
    -Weet je hoe ik dat voor elkaar kan krijgen om af te spreken met elkaar( zijn beste vriend is morgen jarig dus misschien als ik hem bel om te feliciteren of zo iets)
  1. Stiltes zijn helemaal niet erg. Laat hem praten over de dingen die hij interessant vind. Hoef je alleen te luisteren. Hij zal vast bepaalde interesses hebben.
  2. Bel (of app) en vraag of bij zin heeft om met zijn tweetjes wat te gaan doen. Denk aan een film (tip: Violent Night was leuk), ga samen naar een andere stad met de trein om een tentoonstelling te bezoeken, ga naar een leuk optreden, vraag om samen te wandelen in het bos, samen winkelen in een andere stad en lekker uit eten gaan, thuis samen een film kijken, … er zijn zoveel dingen om te doen met zijn tweeën. Als hij je leuk vind, dan zal hij het ook leuk vinden om samen te zijn. Het maakt dan weinig uit wat jullie doen.
1 like

Dankjewel voor die tips, die zijn top!
Dat zijn leuke ideeen om te doen idd, alleen bellen blijft eng hahah.

Ik heb voorgesteld aan hem om af te spreken met misschien de jongens . En dat wou hij. En zei gelijk wanneer hij allemaal kon en niet. Dus idk of dat dan met zijn tweetjes is. Maar heb wel een afspraakje haha. Einde van de week.
Volgende keer proberen alleen af te spreken of als de andere niet kunnen hahah hij is gelukkig wel enorm enthousiast als ik bel of app om iets te doen.

1 like