Bella thé girl with a sceret

Bella liep naar school, ze hoorde hard gekraak achter de deur van de molen in het weilandje.Wie zou daar zijn? Bella moest op dit moment afslaan maar ze keek nog steeds naar de molen. Een harde klap was er te horen bij de afslag. Rosette die toevallig langs liep zag dat Bella die een klas hoger zag onder een auto was gekomen en bewusteloos was geraakt. Ook zag Rosette een brief op de grond liggen onder een beetje stof…

Het gaat veel te snel, je moet proberen de gedachten beter te beschrijven en alles niet zo snel te laten gebeuren. Gewoon wat meer oefenen!

^Inderdaad. Veel te gedetailleerde zinnen ook, rek het wat uit. Bella is al na een paar zinnen bewusteloos?

Ik zou meer naar voorbeelden kijken en meer oefenen. Je moet spanning opbouwen door het wat uitgebreider te maken.

Bella thé girl with a secret *

Veel te snel, dit soort spannende dingen moet je uitrekken, dat maakt een verhaal leuk, je had er zo een half a4 over kunnen schrijven. Gewoon oefenen :slightly_smiling_face:

Dit.

Wat de rest zegt :slightly_smiling_face:
Ze loopt naar school, maar wat doet die molen daar dan ineens? Moet ze altijd door een weiland naar school en staat die molen in dat weiland? Dat met de deur van de molen kan weer in een aparte zin. Rosette komt heel erg out of the blue, die kan je ook best wel wat inleiden. Of beschrijf het allemaal (ook het begin) vanuit het perspectief van Rosette, dat houdt het nog een beetje spannend omdat je nog niet weet wat Bella heeft gehoord.
Het is goed als je bijzinnetjes gebruikt, dat maakt het verhaal wat fijner om te lezen, maar gebruik dit dan om het verhaal wat gedetailleerder te maken, zodat het interessant blijft. Nu gebruik je bijzinnen vooral om zoveel mogelijk informatie in 1 zin te krijgen. Beschrijf bijv. wat Rosette denkt/voelt als ze het ziet, en dat ze eerst dichterbij komt voordat ze ziet dat B. bewusteloos is. En als ze beter kijkt ziet ze pas dat er een brief ligt, blablabla. Zoiets :slightly_smiling_face:

Bv. ‘een harde klap was te horen bij de afslag’.
Dit loopt niet helemaal lekker. Het is moeilijk voor de lezer om zich de situatie in de beelden, omdat de woorden ‘afslag’ en ‘weiland’ de enige info is die je hebt over de omgeving, en de plek waar Bella wordt aangereden.
En als Rosette dan ziet dat ze onder ‘een auto’ is gekomen, klinkt het nogal random en droog: hoezo auto? Dit is iets wat je zelf moet weten hoor, misschien bedoel jij het juist als verrassingeffect door hem niet in te leiden :slightly_smiling_face:
Maar ik zou bv. zeggen dat Rosette die auto (merk, kleur, groot/klein?) al hoorde aankomen, toen een klap hoorde, en daarna pas zag dat Bella eronder lag.

Dit zijn even wat voorbeelden, je moet natuurlijk zelf weten hoe je je verhaal schrijft! Maar ik als lezer zou het dan wel wat interessanter vinden. Want het verhaal kan denk ik wel spannend worden, door de info die je uit deze paar regeltjes krijgt ga je je gelijk van alles afvragen.