Bella-Jacob situatie..

Hoi allemaal.
Ik heb een probleem, en daar ga ik nu een heel lang verhaal over schrijven, en ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Ik ging naar de bovenbouw dit jaar, dus nieuwe school en heel veel nieuwe mensen, maar ik had voordat school begon als wat mensen via hyves opgezocht en mee gepraat enzo, waaronder een jongen die heel aardig en spontaan leek.

Maar nu zit ik dus op die school, en blijkt dat zijn “vrienden” hem niet echt meer mogen en vooral irritant vinden, dat hij in het echt altijd stil en chagrijnig en passief is, eigenlijk een soort zombie. Zo ziet hij er ook uit en dat valt meer mensen op. Ook rookt hij en blowt soms. Ugh.

Dus ik sprak hem daarop aan (op msn, hij woont in een ander dorp) omdat hij had gezegd tegen mij dat hij zou stoppen. Hij zei sorry omdat hij daarover had gelogen en blablabla, hij vroeg of ik nog met hem om wou gaan (?). Ik zei dus van; ja maar ik ga helemaal niet met je om in het echt, jij praat niet en zegt niks en loopt telkens weg, wat bedoel je dan met omgaan met? Nouja daar had hij niet echt een antwoord op.

Iedereen maakt eigenlijk wel een beetje grapjes over hem, en ik ook, omdat ik gewoon pissig was over dat hij tegen me loog en altijd dom deed in het echt enzo, en omdat hij steeds een beetje flirterig doet terwijl ik dat NIET wil. En de wanhopige (grappige) dingen die hij tegen me zei op msn kopieerde ik naar mijn vriendin, en zij weer naar zijn vrienden. Maargoed dat zou geen probleem zijn want zo gauw hij echt té flirterig werd zou ik gewoon kappen met smsen/msn.

Maar toen had ik een x savonds laat een serieus gesprek met hem waarom hij zo passief (moeilijk woord :slightly_smiling_face:) is in het echt en toen kwam alles er uit: Hij is vroeger 24/7 gepest en zijn vrienden laten hem nu vallen (hij heeft dus niet doorgehad dat hij altijd achter hun aan liep), hij is altijd de gepeste en mishandelde geweest en dat heeft hem hard gemaakt.

Hij vertelde ook dat hij dáárom was gaan roken en soms blowen; omdat hij dan iets had om zich aan vast te houden omdat zijn vrienden ook steeds raarder gingen doen. Ik zei toen tegen hem dat als hij echt wou, dat hij dan niet meer die harde “…” hoefde te zijn omdat hij dat eigenlijk niet meer wou, hij walgt van zichzelf en van iedereen die ervoor heeft gezorgt dat hij nu “zo” is geworden.

Ik had/heb echt medelijden met hem. Maar ik zei tegen hem dat als hij niet meer hard wilde zijn dat dat dan kan, dat anderen dat accepteren en dat het nog steeds in hem zit. Maar hij dacht dat het na 10 jaar pesten wel uit hem zou zijn. Hij zei dat hij het wil proberen maar dat hij dan meer steun nodig had dan van zijn ouders alleen en van zijn “vrienden”. Dus ik zei dat als ik hem kan helpen dat ik dat dan zou doen, zo ben ik voor mijn vrienden gewoon.

Maar nu is dus het probleem. Iedereen om mij heen gaat gewoon door met hem belachelijk maken en grapjes maken en blablabla, terwijl ik me daar heeeel schuldig over voel, want dat is de oorzaak waaróm hij zo is geworden!

Het probleem wordt alleen maar groter. Hij begint namelijk steeds flirteriger en dubbelzinniger te worden over dat hij me mist, blablabla en plagen enzo. Maar dat wil ik niet! Ik wil hem nu ook niet meer laten vallen als hij te ver gaat (zoals ik in het begin dacht), want ik heb beloofd dat ik hem zou helpen en steunen (dat wíl ik ook), maar ik voel niks voor hem en hij misschien wel voor mij.

Ik ben echt bang dat ik hem kwets of teleurstel en dat het dan alleen maar erger met hem wordt.

En wat moet ik doen, want het is voor iedereen duidelijk (ook voor degenen die hem belachelijk maken achter zijn rug om) dat hij mij ziet zitten maar ik hem niet. En dat vind ik echt zielig. Maar ik weet niet wat ik moet doen, want ik vind hem tegelijkertijd niet leuk, maar ik wil hem niet ditchen zegmaar…

Help?

Met jacob bella situatie bedoel ik trouwens dat ik hem als goede vriend zie en hij mij als “meer”, maar dat ik hem ook niet kwijt wil omdat hij veel voor me betekent, en dat ik hem graag wil helpen!

upp.
neem alsjeblieft de moeite om het helemaal te lezen,
ik heb ook de moeite genomen om het helemaal te schrijven :slightly_smiling_face:

Niet iedereen kijkt/houd van Twilight.

Wees eerlijk tegen hem dat je niets in hem ziet, wel subtiel vertellen natuurlijk, want van liegen of flirterig terug doen wordt het niet beter. Maar je wilt, althans zoals ik het zo lees, wel vrienden met hem blijven en hem helpen en zeg dat hem ook. Ga in de pauze’s met hem zitten, tussenuren gezelschap houden als dat kan en spreek gewoon een keertje thuis af.

Dat laatste zou ik niet doen aangezien mensen dan misschien gaan denken dat zij wél iets van hem wil. En hij, ondanks het feit dat zij tegen hem zegt dat ze niets in hem ziet, dat ook gaat denken. Wordt ze misschien zelf ook wel met de nek aangekeken, weet niet of ze daar echt zin in heeft.
Hm, eigenlijk best een vervelende reactie van mij, achja, up dan maar.

Pizzadoos.
Ik ben het dus helemaal met jou eens!
En aangezien hij niet eens aardig tegen me doet op school (eigenlijk tegen niemand) kan ik hem alleen via msn “helpen”.

Maar anderen lachen nog steeds om hem terwijl ik dat eigenlijk lullig vind,
maar zij kennen hem niet op die manier, alleen maar op de zombie van school dus dan denken zij misschien dat ik hem toch leuk vind?
En dat is niet de bedoeling.

Dat bedacht ik me achteraf ook ja.
Vandaar uitleg erbij :slightly_smiling_face:

Dat bedacht ik me achteraf ook ja.
Vandaar uitleg erbij :slightly_smiling_face:

Ik denk dat die jongen heel erg onzeker is, aangezien hij in het echt gewoon dichtklapt. En als ik heel eerlijk ben is het niet jouw taak om hem volledig uit de put te trekken, het ligt vast ook aan zijn eigen gedrag dat mensen zo tegen hem doen, dus ik zou hem zeggen dat hij dan ook maar eens zijn beste beentje voor moet zetten, anders komt er natuurlijk helemaal niets van. Dat is gewoon stap één; als hij al leuker over gaat komen dan zijn er echt wel mensen die met hem om willen gaan. Ook al is dat voor hem misschien echt heel erg moeilijk aangezien hij gepest is, daar zou je hem dan misschien wel bij kunnen helpen. Gaat hij nooit stappen ofzo? Dan zou je een keer een praatje met hem kunnen maken bijvoorbeeld.

Dat was mijn plan ook, maar hij heeft ook nog die “rook-en-smoke” vrienden, en daar gaat hij vooral mee om met stappen, en dat zijn dus niet mijn types.

Ik ben op school al heel vaak op hem afgestapt om te kleppen, maar dan liep hij gewoon weg ofzo. Ik snap er niks van.

Heel erg bedankt voor je hulp trouwens.
Maar het is gewoon heel moeilijk om hem zijn gevoel te laten zien. Hij is een Tikkel; hard van buiten maar zacht van binnen. Soms.

Ja daar dacht ik later ook aan, maar anderzijds, met vrienden spreek je ook af en heb je, ligt eraan met wie, ook diepe gesprekken mee.

Oh en niet alles via msn regelen!

Echt moeilijk dat hij wegloopt terwijl jij moeite doet om hem te laten socializen. En inderdaad, niet alles via msn regelen, want op msn zijn mensen vaak anders dan in het echt.

Dat is juist het probleem dus :slightly_smiling_face:.
Ik heb bijna geen kansen om hem in rl te spreken want op school is hij afgesloten en nooit alleen, en anders kan ik toch niet normaal met hem praten zegmaar… Maar ik zal het echt proberen, en als hij echt alleen maar op msn “zich wil verbeteren” enzo en niet in het echt, nouja dan moet hij uiteindelijk maar eens zélf naar míj toe komen ipv andersom.

echt enorm bedankt voor alle reacties ook!

uppen.

no problem, ik heb zoiets ook zelf gehad (hij werd niet gepest maar had problemen thuis en ik vond hem stiekem wel leuk)

hm maar wat heb je toen gedaan dan?

hallooo mensen ik heb hulp nodig :slightly_smiling_face:.
maarja als er iets verandert post ik het wel, ik wil mijn probleem wel een beetje up-to-date houden…