Belgen? Vanwaar?

ik heb gezien dat hier net zoals mij wel vele belgjes zitten :slightly_smiling_face:
ik vraag mij af vanwaar overal

Ik vind altijd dat Belgen irritant praten. Vinden jullie dat nou ook van Nederlanders of niet?

ik ben ook Belg, dat is gwn zo : belgen vnden dat ned. stom praten, ned. vindn dat belgend stom praten :stuck_out_tongue:

mAar voor drrest… :wink:

Woon in Gent btw;;

das kwestie van gewoonte :slightly_smiling_face:
Ik dichtbij leuven

Okee!
Ja ik heb niet zoveel met Belgen. Meestal denk ik maar dat ze niet zo aardig zijn, maar dat is natuurlijk verschillend he. Net als bij Nederlanders, de een is een schat de ander een moordenaar! :grinning_face_with_smiling_eyes:

xx Lauu :jezus:

Ik ben Belg, ik vind trouwens dat Nederlanders véél leuker praten hoor, maar iedereen verklaart me gek als ik dat zeg. Vraag me niet waarom :slightly_smiling_face:
Ik woon dicht bij Brussel!

Ik ben een Belg

en ik praat heeeel erg vlaams dus…

:smiling_imp:

Ik ook belg, kvind jullie ook wel leuk praten hoor
Kwoon in Brugge

Ik ben ook belg, ik vind nederlands soms zo irritant ^^
ik woon in limburg

Ik ben ook belg & Ik woon in Gent!

Belgisch limburg ?

Ja ^^

Ik ben ook een belg en woon tegen Leuven… :slightly_smiling_face:

Ik heb deze vakantie Belgische vrienden gehad en soms vraag echt ‘Sorry, WAT zeg je?’ en dan zuchte ze en dan gaan ze het woord voor woord overnieuw zeggen :stuck_out_tongue: Tsjaa. En soms hebben ze ook hele rare woorden zoals petankbal in plaats van jeu de boule.

Ik heb ook van ze gehoord dat als Nederlanders iets in het frans uitspreken dan sjiek proberen te lijken zoals jus d’ orange.
Denken jullie daar ook zo over? :grinning:

ik ben belg woon in ieper [west-vlaandren]
wij gaan altijd op vakantie naar nl, nar leiden en we zijn net trug en min bf was mee en we hadden daar de reputatie van de belgische meiden, echt nii normaal en iedreen lachte me ons accent =) west-vlaams ruullz

ik ben nederlander.
ik vind dat belgen grappig praten maar soms iritant
wat ik echt iritant vind is zwaar limburgs of fries ik kom uit brabant.

Oh ik erger me dood aan dat taaltje, hahaXD

.

haaj ! ook een belgje :grinning: niet ver van gent , grondgebied deinze (er is r een weba en dat is zo et enigste wardoor mensen ons stadje kennen :grinning:)
xxxjesss! en ik vind dat we leuk praten maar ik vind nederlanders erg grappig ze overdrijven hun klanken zo, haha :grinning:

Ik ook ! Ik woon nu in Hasselt.
Maar zondag (19 augustus) verhuis ik naar Genk.