belgen en nederlanders

hay hay
ik ben dus vn belgië (antwerpen), en ik zou graag eens willen weten hoe de nederlanders over ons denken ? :grin:

en aan wat denken jullie als jullie aan belgië denken ?

trouwens, de belgen mogen het natuurlijk ook doen voor de nederlanders ^^

Hoe ik over de belgen denk: Gewoon. Iemand maakte ooit eens een grap dat Belgen reserve Nederlanders zijn. Ik vind het wel goed en kloppen, haha. (:

Aardige, stylische mensen die spontaner zijn dan je denkt.

Tenminste, de belgen die ik ken dan.

Ik vind, de belgen die ik ken, zoooo veel serieuzer dan Nederlanders! Echt, wow, ik schrok echt toen ik met hun een discussie aanging.
Hier, in Nederland, is iedereen heel makkelijk qua drugs, roken en alcohol zeg maar. Maar die belgen vonden het allemaal niet kunnen enzo, ik schrok echt. xD

Als ik in Belgie shop, dan lopen ze altijd tegen me aan ^^ Of ze steken net voor me langs als ik loop. Maar misschien is dat gewoon in 1 stadje ofzo :stuck_out_tongue:

Ik heb vaak idee dat Belgen wat socialer en aardiger zijn. Nederlanders kunnen nogal luidruchtig en asociaal zijn. Zelf ben ik Nederlands.

aardige mensen. maar ik vind de taal iritant sorry :flushed:

hoe denken jullie over de nederlandse taaal?

haha da kan echt wel waarheid zijn
toevallig ben ik straight edge :’) no drugs, no alcohol en ook ni roken natuurlijk
maar ik ken genoeg belgen die het geen probleem vinden
(zelf vind ik het ook geen probleem als andere da doen hoor, alleen doe ik het zelf niet)

-

ze kunnen géén auto rijden.
Die belgen halen zulke rare fratsen uit op de weg :woman_facepalming:

valt wel mee, sommige kunnen nogal overdrijven in hun accenten :grin:

ik vind eig ook eenbeetje dat er veel van die machojongens zijn in nederland
met hun diamanten oorbel en roze tshirten en gucci zonnebrillen enal
alle das gewoon ni men stijl en volgens mij zie je da minder in belgië (?)

Ehmmm, ik weet niet waar ze vandaan komen. Volgens mij omg. Kortrijk en Gent. Zoiets. :stuck_out_tongue:

Maar ze werden echt helemaal boos toen ik zei dat ik experimenteren met drugs gewoon oké vind zolang je niet verslaafd raakt. Maar hun meteen dat je van 1 keer een pilletje xtc METEEN verslaafd bent, like wtf? xD

-

volgens mij zeggen nederlanders sneller de waarheid, en willen de belgen beleefd zijn en de waarheid wat verzachten :grin:
alle ik denk da toch

ze komen in mijn ogen dommer over, Dat denken belgen misschien ook over ons. maar het komt gewoon door de taal. Hier bedoel ik niet gemeen mee te zijn ofzo.

-

Ik ken niet echt Belgische mensen, maar ik vind de taal echt irritant.

-

Maar dat is zoiets wat je niet over iedereen kan zeggen:p?
Ik bedoel, er zijn vaste gierige Nederlanders, maar zeker ook gierige Belgen.

-