Belg neergestoken wegens boerkaverbod

“Neergestoken Belg in Egypte mogelijk slachtoffer van boerkaverbod”

De Federale Overheidsdienst Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Egypte aangepast, nadat daar dinsdag een Belgische toerist werd neergestoken. De man werd mogelijk aangevallen omdat hij een t-shirt droeg met het opschrift ‘Made in Belgium’.
Egypte

Egypte
De 29-jarige Brusselaar werd aangevallen en neergestoken bij een groepsbezoek aan een Nubisch dorp langs de Nijl, nabij Aswan. Hij ligt in het ziekenhuis, zijn toestand is stabiel.

“Het valt niet uit te sluiten dat deze aanval het gevolg is van antiwesterse of zelfs anti-Belgische gevoelens, gezien de toerist een T-shirt droeg met ostentatieve verwijzing naar België", luidt het reisadvies.

“Het beleid is om het reisadvies aan te passen bij elk incident waarbij Belgen betrokken zijn dat we ernstig genoeg achten,” zegt woordvoerder Bart Ouvry.

Boerka
De krant Het Laatste Nieuws schreef donderdag dat het slachtoffer werd neergestoken omdat hij een T-shirt droeg met daarop ‘Made in Belgium’.

De dader, een ex-islamleraar die ontslagen werd omdat hij psychische problemen had, wou op die manier ‘wraak’ nemen omdat ons land als eerste in de wereld een boerkaverbod uitvaardigde, luidt het.

En ons boerkaverbod is nog niet eens volledig goedgekeurd. Reisagentschappen raden nu Belgen aan om in radicaal Islamitische landen niet duidelijk te laten merken van welke afkomst ze zijn.

Meningen?

Ik heb sowieso al een schijt hekel aan religies, en al helemaal als dit soort dingen door die onzin gebeuren. Oerstomme mensen.

Ik snap hun frustraties, maar dit schiet door.
Mensen accepteren in hun eigen land. En het is hier puur voor de veiligheid. Je weet namelijk nooit wie er onder die doeken schuilt.

Jeuzes. Als je toch niet kunt leven met de wetten in Nederland (& België), dan flikker je toch lekker op? Niemand hoeft hier toch te wonen? Moeten we potdomme bang zijn om het boerkaverbod in te voeren. Waar sláát dat op?

Tja, feit is dat die man blijkbaar wel psychisch gestoord was. Is de reactie van de reisagentschappen eigenlijk te begrijpen? Moeten we wel bang zijn?

Hmm, ja, moeilijk te zeggen. Als het gewoon één keer één gek is geweest, dan lijkt me dat er niet heel veel aan de hand is. Maar als dit het startschot voor een hele reeks van dit soort incidenten is, mja, dan is dat toch wel eng aan het worden.

Het lijkt mij dat zij het ook niet zo goed kunnen inschatten, maar ik begrijp wel dat ze uit voorzorg zo’n advies uitgeven.

Inderdaad.

+1.

Oh, religies zijn OH ZO vredelievend.

zo belachelijk.
als niemand geloofde, gebeurde dit allemaal niet,
maar zo makkelijk is het helaas niet.

ik dacht in het begin ook; huh wat heeft een shirt met made in belgium nou te maken met het boerkaverbod? maar dat is dus omdat belgië het eerste land was met een boerkaverbod?
net of die man daar iets aan kan doen o.O

Ja ze voegen echt helemaal niks goeds toe aan het leven.

Dat zo iemand over straat mag lopen. Joehoe psychische problemen.

Ze religies zijn vroeger ook ontstaan om te burgers te onderdrukken en ze bang te houden, zo konden bepaalde mensen andere burgers dingen laten doen met als ‘reden’ ze anders in de hel zouden komen.

nu geloven steeds minder mensen ergens in, dus wordt de reden het vergaan van de wereld gebruikt waardoor ze mensen meer kunnen laten betalen etc.

Het laatste wat ik erover gelezen heb is dat het nog door de Senaat moet geraken. Dus officieel zijn we nog niet het eerste land nee.

Voor individuele mensen kan het wel goed zijn. Helpt ze uit hun problemen en geeft ze een soort van ‘zingeving’.
Alhoewel ik vind dat je zingeving niet alleen in religie kan vinden maar bon. Het is pas als mensen in groepen radicaal beginnen te worden dat religie een kwade zaak wordt. Hetzelfde met politiek trouwens.

-

dat is niks goeds?

Ik vind het de grootste onzin dat dat verbod er is. En er zijn altijd mensen die dingen anders opvatten. Wij (tenminste ik) hebben daar geen weet van, we weten niet wat er in zoon hoofd omgaat. Dus waarom oordelen en zeggen weg met religie enzo?

oh daar heb ik overheen gelezen oeps.