Beleggen/Investeren

Hey,

zijn er hier meiden die beleggen? Ik ben daar namelijk wel geinteresseerd in en vroeg mij af waar en hoe jullie dat doen.

Groetjes (:

Ik doe het niet met echt geld enzo, maar het is leuk om een keer te proberen. moet je even googlen op ING beleggen spel, dan kan je proberen :slightly_smiling_face:

Ik beleg nu sinds ongeveer twee maandjes! Bij RobecoOne en dan het pakket neutraal gekozen. Nu ongeveer 1500 euro ingelegd en in twee maanden tijd 25 euro winst gemaakt :slightly_smiling_face: Ik wil het geld met drie jaar voor mijn master gaan gebruiken, dus ik laat het ziezo nog wel drie jaar staan.

Hier ben ik wel benieuwd naar! Dat is gewoon gratis neem ik aan?

Is 25 euro winst niet heel erg weinig voor het bedrag dat je hebt ingelegd?

Beleggen heb ik al heel lang in mn achterhoofd, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen!

Ik beleg ook via Robecoone neutraal. Heb nu in 9 maanden ongeveer 300 euro winst.

ik beleg in cryptocurrency. alhoewel, mijn vriend regelt dat en ik geef hem geld :cold_sweat:

Ik koos voor een nieuwe munt die nu heel goedkoop is, maar wel stabiel lijkt te zijn dat hij er over een paar jaar nog is. Deze investering is ook bedoelt om op langere termijn winst te maken en niet nu direct.

Ik merk dat ook veel van mijn mannelijke klasgenoten bezig zijn met crypto

Ik beleg bij Robein.nl (offensief profiel), dat is indexbeleggen, ze volgen dus een beursindex. Je hoeft verder niet actief te handelen, je legt gewoon een bedrag in en dat beleggen ze dan voor je. Je kunt ook iedere maand een klein bedrag automatisch erbij laten storten vanaf je rekening. Het fijne is dat hun kosten heel laag zijn (0,5% van je inleg) en dat je startbedrag niet zo hoog hoeft te zijn zoals bij sommige andere aanbieders :slightly_smiling_face:

Zou je dan ook verlies kunnen draaien?

Niet dat ik er heel veel verstand van heb, maar dat is toch ergens juist het idee? Dat je nooit (totaal) zeker bent van winst? =)

Het hangt ervanaf hoe de investering gaat.

het is mogelijk dat de waarde zwaar daalt en dus wanneer je het wil verkopen, de belegging 5 euro minder is dan wat je had aangekocht.

Meestal kan je wel bespreken met de bank wat het beste bij jou is en welke beslissing je het beste kan nemen. Als je het ziet als een investering, moet je wel wat informatie opzoeken continue over hoe jouw situatie is.