Dit bericht gaat over een jongen. Een jongen die ik op school heb leren kennen. Een jongen waar ik stapel verliefd op ben.
Het begon allemaal een half jaar geleden. De jongen kwam bij mij op school een klas hoger dan dat ik zat. Op het begin viel hij mij niet erg op. Later gebeurde dit wel. We hadden elke dag oog contact. Langer dan normaal is wanneer je gewoon naar iemand kijkt.
Ik heb veel maanden niks durven doen. Ik durfde geen woord tegen hem te zeggen en zelfs niet te glimlachen. Een maand geleden ben ik over die drempel gegaan en heb ik hem op facebook toegevoegd. Hij had mij binnen een uur geaccepteerd. Ik durfde nog geen bericht te sturen.
Twee dagen later heb ik dit echter wel gedaan. We hadden van die korte gesprekjes, je kent ze wel.
Ik heb toen maandagavond voorgesteld samen eens wat leuks te doen. Hier reageerde hij heel droog op met: ‘‘Oh, dat kan wel ja.’’ We hadden dus bijna een date. Maar ik vergeet zoals altijd om gelijk een datum af te spreken. Nou, dat vond ik niet echt overtuigend klinken dus dat zei ik ook. Hier ging hij niet op in.
Gisterenavond hebben we weer gepraat. Hij reageerde nogal kortaf en ik deed flink de moeite om het gesprek op gang te houden. Ik vroeg aan hem wat er aan de hand was, hij zei dat er niets was. Hij vroeg wat er met mij aan de hand was. Ik zei dat ik een gesprek op gang probeerde te houden. Dit vatte hij op als een belediging en nu reageert die niet meer op mijn berichten. Ik heb mijn excuses aangeboden.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb meerdere malen mijn excuses aangeboden en gevraagd of hij (nog) boos is. Hier reageert hij echter niet op.
Ik vind hem nu al een halfjaar leuk en ik heb de stap durven nemen om hem aan te spreken aangezien ik toch wel het idee had dat hij in ieder geval geïnteresseerd was. Ik wil het nu dus niet zomaar opgeven.
Wat moet ik doen?