Belediging - Jongen

Dit bericht gaat over een jongen. Een jongen die ik op school heb leren kennen. Een jongen waar ik stapel verliefd op ben.

Het begon allemaal een half jaar geleden. De jongen kwam bij mij op school een klas hoger dan dat ik zat. Op het begin viel hij mij niet erg op. Later gebeurde dit wel. We hadden elke dag oog contact. Langer dan normaal is wanneer je gewoon naar iemand kijkt.
Ik heb veel maanden niks durven doen. Ik durfde geen woord tegen hem te zeggen en zelfs niet te glimlachen. Een maand geleden ben ik over die drempel gegaan en heb ik hem op facebook toegevoegd. Hij had mij binnen een uur geaccepteerd. Ik durfde nog geen bericht te sturen.
Twee dagen later heb ik dit echter wel gedaan. We hadden van die korte gesprekjes, je kent ze wel.
Ik heb toen maandagavond voorgesteld samen eens wat leuks te doen. Hier reageerde hij heel droog op met: ‘‘Oh, dat kan wel ja.’’ We hadden dus bijna een date. Maar ik vergeet zoals altijd om gelijk een datum af te spreken. Nou, dat vond ik niet echt overtuigend klinken dus dat zei ik ook. Hier ging hij niet op in.
Gisterenavond hebben we weer gepraat. Hij reageerde nogal kortaf en ik deed flink de moeite om het gesprek op gang te houden. Ik vroeg aan hem wat er aan de hand was, hij zei dat er niets was. Hij vroeg wat er met mij aan de hand was. Ik zei dat ik een gesprek op gang probeerde te houden. Dit vatte hij op als een belediging en nu reageert die niet meer op mijn berichten. Ik heb mijn excuses aangeboden.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb meerdere malen mijn excuses aangeboden en gevraagd of hij (nog) boos is. Hier reageert hij echter niet op.
Ik vind hem nu al een halfjaar leuk en ik heb de stap durven nemen om hem aan te spreken aangezien ik toch wel het idee had dat hij in ieder geval geïnteresseerd was. Ik wil het nu dus niet zomaar opgeven.
Wat moet ik doen?

online praten werkt dus niet? want dan hoeven mensen niet terug te chatten. misschien werkt het als je hem in het echt aanspreekt. in de pauze ofzo. in ieder geval veel succes!

Het klinkt alsof hij geen interesse heeft.
Kortaf en droog reageren, het gesprek niet om gang houden.
Ik heb ook zoiets gehad een tijdje geleden en ik herken me hier eigenlijk helemaal in.
Achteraf had die jongen helemaal geen interesse en deed hij alleen aardig om me niet te kwetsen.

Jij hebt helemaal niks fout gedaan! Normaal gesproken wordt iemand niet boos om zoiets toch?
Als ik jou was zou ik het gewoon afkappen en hem vergeten.

Als een jongen zó moeilijk doet met zoiets had ik al lang de hoop opgegeven. Het is toch niet de bedoeling om hem te gaan smeken voor een beetje contact. Als je realistisch nadenkt weet je nu eigenlijk al dat het niet uitgroeit tot een serieuze relatie

Wat een huilie zeg. Ik zou liever proberen me er over heen te zetten, je moet ook niet gaan ‘bedelen’ om een date, met alle respect overigens!

ik zou eventjes wachten en desnoods zeg je een keer sorry als je hem op school ziet maar wanneer hij boos blijft om zo iets kleins kan hij niet de ware zijn denk ik.

Probeer het ook rechtstreeks te vragen, bellen bijvoorbeeld?
En anders ga je gewoon naar hem toe! Als je dat niet durft of al vaak genoeg heb gedaan dan zal ik me afvragen of dit wel echt een leuke jongen is?

Bedankt voor het reageren meiden.

Ik wil de hoop nog even niet op geven. Misschien had die wel een baaldag. Nou praat dat het niet goed overigens.

Ik zal het hem rechtstreeks gaan vragen.

Dit zou ik niet zo aanpakken.( naja, over dat naar hem toe gaan) Wel rechtstreeks vragen als je hem toch tegen komt. Het is niet zo dat ze allemaal romantische gesprekjes hadden ofzo en dat hij haar nu negeert. Hij lijkt ongeïnteresseerd anders had hij wel het gesprek op gang gehouden. Sorryy, maar je gaat misschien spijt krijgen als je naar hem toe gaat en hij denkt: Wuttt wil ze met me. (het stalker imago wil je vast niet krijgen) Ik zou je tijd ergens anders in steken. Maar dat is slechts maar mijn mening.

Ik wil het gewoon niet opgeven. Ik heb een halfjaar gewacht…

ik snap dat je het niet wilt opgeven maar als hij je echt niet leuk vindt is dat de enige mogelijkheid. Probeer hem aan te spreken op school en als dat niet lukt zou ik hem gewoon maar vergeten.

Hij is niet echt geïnteresseerd, denk ik…
Ik zou hem laten als ik jou was… Als hij jou ook leuk vind, hoor je vanzelf iets van hem!

Weet hij wel dat jij bij hem op school zit? Of denkt hij dat je gewoon een random meisje bent dat hem heeft toegevoegd? Want als je op school wel veel oogcontact hebt gehad dan weet hij misschien niet dat jij dat bent.

Ik zou het gewoon op school proberen. Probeer daar eens een leuk gesprek met hem te hebben en misschien wordt hij dan wel enthousiast :slightly_smiling_face:

Nja, als die geen interesse heeft heeft die dat gewoon niet. Je kan hem niet dwingen je leuk te vinden ofzo :stuck_out_tongue:

Hij heeft geen interesse, als hij jou echt leuk had gevonden had hij echt wel zijn kans gepakt en je niet hebben genegeerd. Ik zou er ook niet meer achteraan lopen als ik jou was, dan zet je jezelf als het ware meer voor schut, je kunt je beter focussen op iemand anders en niet je tijd verspillen aan deze jongen. Je hebt iig niets fout gedaan, het is goed dat je het hebt geprobeerd.

Ik ben er niet meer achteraan gegaan.
Vandaag begon hij weer tegen me te praten. Ik vroeg waarom die zo deed en hij zei dat hij een beetje boos was door mijn opmerking. Het is nu in ieder geval dus weer goed tussen ons, maar ik zie wel of ik nog verder wil gaan…