Belasting terugvragen, hoe werkt dat?

Hé iedereen,
Ik heb even een paar vragen over belasting terugvragen aangezien ik er niet veel verstand van heb …
Ik heb momenteel een (bij)baantje. Ik heb een formulier ingevuld waarop staat ‘Loonbelastingverklaring’.

Wanneer ik dit inlever krijg ik de ingehouden belasting terug toch?
Nu heb ik ook een aantal jaar geleden een paar baantjes gehad, maar ik vraag me nu af of je dat ook nog terug kan vragen? Ik las ergens dat het tot 5 jaar kan, maar kan dat dan ook als ik het nu al gedaan heb voor mijn huidige baan? Als het kan, moet ik dan gewoon hetzelfde formulier uitdraaien en invullen? En hoe weet ik of mijn toenmalige werkgever(s) wel belasting hebben ingehouden?

sorry dat ik jullie hiermee belast… ik heb al op de site van de belastingdienst gezocht, maar kom er niet echt uit… :cold_sweat:

bedankt alvast xxx

download de app, super handig

Kan overigens alleen van het afgelopen jaar, andere jaren niet meer want je bent te laat

Je kan idd tot 5 jaar geleden belasting terugvragen. Ik download de programma’s waarmee dat kan op internet ( gewoon even belasting terugvragen 2010 googlen). Ik heb namelijk toevallig vorig jaar voor het eerst belasting teruggevraagd, en toen heb ik dat gelijk voor alle jaren waarin ik gewerkt heb gedaan(behalve 2008, want dat kon dus niet meer.)

wel heb je de jaaropgaven nodig van waar je gewerkt hebt. Of precies weten wat je verdient hebt haha.

Je kunt tot 5 jaar geleden nog je aangifte doen.

Dat wist ik niet, iemand zei tegen me dat het maar tot 1 jaar terug kon. Ik voel me opeens super rijk worden…4 jaar lang niks terug gevraagd :’)

Verwacht er maar niet teveel van. 1 foutje ook en je kunt alles gewoon terug betalen. Of dat nu een foutje van jou was, of van hun.