Belangrijker

Mijn gewone vriendinnen zijn wel minder belangrijk geworden. Maar ik sprak sowieso al niet zoveel met ze af, want vind af en toe rust wel lekker.
Mijn beste vriendin is in mijn hart nog steeds even belangrijk, zie haar wel minder. Maar dat komt ook omdat ze niet meer bij mij op school zit. Ik ga wel met haar op vakantie.

Mijn vriend is mijn beste vriend en ik wil eigenlijk 100% van de tijd bij hem zijn, maar dat is sowieso niet het geval dus ga ik lekker naar mijn beste vriendinnetje en daar kan ik ook heel erg van genieten.

Zelf heb ik nog nooit een echt lange relatie gehad, mijn 2 beste vriendinnen wel.
De een heeft nog een relatie(al wel 2x aan en uit geweest), en de ander heeft nu sinds een kleine maand of 2 afscheid genomen van haar ex (ze had een knipperlicht relatie).
Telkens als het uit was merkten dat ze weer terug vielen op mij. Van de ene kant vond ik het heel fijn en aan de andere kant vond ik het maar verschrikkelijk. Ik voelde me erg gebruikt, want telkens kwamen ze alleen naar mij toen om hun jankverhalen bij mij uit te huilen of te klagen over hun ex. Aan de andere kant kreeg ik wel de aandacht die ik wilde van mijn vriendinnen. Ik ging weer dagen lang dingen met hun doen en ik voelde me betrokken tot hun.

Toch weet ik een vriend toch wel na mate dat je ouder wordt belangrijker wordt. Daar blijf je (als we even vanuit gaan naar het huisje, boompje, beestje verhaal) je hele leven bij. Je zit vast aan je opleiding/werk wat tijd opvreet, daarnaast heb je je vriend waar je aandacht aan moet besteden. En tja, niet altijd leuk maar je vriendinnen komen dan toch wel op de 3e plek.

Ik zie mijn vriendinnen, en dan niet eens allemaal, alleen de zaterdagavond. Als we met zijn alle uitgaan. Door de weeks heb ik het zelf ook druk met andere dingen en hun ook. Je wordt volwassener en daar horen ook veranderingen bij…

Ik heb allang vrede mee dat ik ze niet meer zo heel vaak zie.
Het is een kwestie van tijd en accepteren.

Ik vind mijn vriend stiekem misschien wel wat belangrijker, maar ik zou m’n vriendinnen ook nooit laten vallen. Ik vind het wel heel erg belangrijk dat ik ook nog vaak genoeg wat met hun afspreek en ze niet ‘verwaarloos’ zegmaar. En áls het dan ooit uit zou gaan met je vriend, heb je altijd je vriendinnen nog. Ik heb het namelijk zelf ook al eens meegemaakt dat een goede vriendin van mij een vriend kreeg, en de rest van haar vriendinnnen (incl. mij dus) niet eens meer aankeek, ze had alleen nog maar oog voor haar vriend en deed er alles mee. En toen het uit ging kwam ze opeens weer bij ons terug, want toen had ze niemand meer. Nou ik heb daar wel van geleerd dat ik dat zelf iig nooit zou doen.

Ik heb nooit een relatie. :wink:
Maar ik zou altijd mijn vriendinnen belangrijker vinden. Echt, die wil ik altijd voor laten gaan. Als ik ben getrouwd worden ze natuurlijk even belangrijk. Maar tot die tijd gaan hun voor.
Ook dat hele drama in The Hills, tussen Lauren en Heidi. Door Spencer. Nee, dat laat ik nooit gebeuren.
Vriendinnen blijven altijd iets hoger in de rang, alleen echt beste vriendinnen. Want je kan wel heel veel van je vriend houden, als je écht voor hem kiest wordt je leven een stuk anders. Dat weet ik door mijn moeder en die is er niet trots op dat ze hem voor heeft laten gaan, ze had het willen combineren.

Vriend, hoe bot dit ook klinkt.

Nou, precies dit dus.
Mijn vriendinnen zijn geweldig en ik wil ze echt niet kwijt. Maar mijn vriendje is echt alles voor me, ik ben van plan samen met hem oud te worden dus ik vind hem wel iets belangrijker. Ik denk dat iedereen hier met een serieuze relatie dat wel heeft toch? Als je echt met iemand je leven wil delen, is diegene ook het belangrijkste in je leven. Hij is overigens ook mijn beste vriend, ik kan al mijn verhalen bij hem kwijt.

Precies hetzelfde hier.

Mijn vriend denk ik. Mijn beste vriendin betekent ook heel veel voor me, ik denk dat zij dan op de gedeelde eerste plek staat.
Maar met mijn vriend wil ik een toekomst. Samenwonen (doen we al eigenlijk :’)), trouwen, kinderen krijgen, opa & oma worden. Dat vind ik heel erg belangrijk. Hij weet ook alles van me, soms nog meer dan mijn vriendinnen. Dus hij is niet alleen mijn vriend maar ook mijn '‘vriend’.

precies.

mijn vriend is de belangrijkste, en eigenlijk ook mijn beste vriend :grinning:
Maar ik heb ook 1 beste vriendin, en die combi gaat gwn goed!
Maar als ik moet kiezen, ga ik voor mijn vriend.

Zowiezo omdat dat al me beste vriend is, ik kan alles met hem bespreken, en met hem wil ik voor altijd samen zijn, tot we oudjes zijn haha

Ik had echt verwacht dat 80 procent zou zeggen; mijn vriendinnen.
Maar dat valt echt tegen.

^^ ja idd. valt echt tegen…want wat als het uitgaat met het vriendje? vriendinnen staan altijd voor je klaar (:

Klopt wel. Maar ik heb zelf ook anderhalf jaar een vriend en het liefste ben je constant bij hem. Maar ik ben ook nog genoeg bij mn beste vriendinnetje.

ik zou willen dat mijn beste vriendin er zo over dacht.
haar relatie heeft alles kapot gemaakt.
ik hoef vanaf nu echt helemaal niks meer met r te maken te hebben.

Er zullen altijd dingen zijn die ik wel met mijn vriendinnen bespreek, maar niet zo snel bij een toekomstige vriend eruit ga gooien. Net zoals sommige dingen die ik binnen een relatie bespreek niet altijd mijn vriendinnen iets aangaan. Ik vind eigenlijk dat een vriendschapsrelatie niet belangrijker/onbelangrijker is dan een liefdesrelatie. De twee moeten combineerbaar zijn om überhaupt voor mij te kunnen werken. Als dat niet het geval is, wijkt voor mij eerder de liefdesrelatie dan de vriendschapsrelatie.

-

Jawel, anders zijn 't geen vriendinnen.

me vriend is belangrijker omdat hij me alles is.
ik heb geen vrienden dus daarom me vriend.

Hetzelfde hier. Mijn vriend woont veel verder bij me vandaan dan mijn vriendinnen: we moeten het vliegtuig pakken om bij elkaar te komen en daar zetten we ons ook voor in. En ik zie hem vaker dan mijn meeste vriendinnen.

Je kunt veel zeggen maar bij mij gaan vriendinnen echt voor, als het uitgaat zijn hun er voor je.