Belangrijk! Hacking op Hyves.

Hoi meiden!
Ik wil jullie even waarschuwen.
Op het moment wordt er erg gehackt op hyves. Ook ik ben gehackt, en echt alles is weg. En ik gebruikte hyves nogal intensief. Ik had er >300 foto’s op te staan, >400 pagina’s met krabbels, heel veel gadgets, veel berichten in mn inbox…
En het is allemaal weg.
Ook heeft de hacker met mijn profielnaam dus allemaal rare berichten op andere hyves gezet (jij bent een kkhoer! gvd! etc. en dan vol uit).

Daarom wilde ik jullie waarschuwen om regelmatig je wachtwoord te veranderen en niet te veel dingen erop te zetten. Want ook al heb je alles afgeschermd voor vrienden: die hacker kan overal bij. En wie weet wat hij met de foto’s doet?

En meisje uit mn klas heeft het ook eens gehad, die stond ineens met een foto in een tijdschrift. Nou valt dat nog mee, maar je schrikt je wel dood.

Oja voor de duidelijkheid: ik had geen voor de hand liggend wachtwoord en ik heb het ook nooit aan iemand verteld. Waarschijnlijk is mijn hotmail gekraakt en zijn ze zo op hyves gekomen. (want mijn email had ik wel op mn profiel staan)

Dat was mijn preek :slightly_smiling_face: Maar echt doe het meiden, want je schrikt je dood als er ineens een krabbel op je profiel staat dat je bent gehackt!

jaa mijn zus was ook gehackt
maar die heeft toen op de een of andere manier haar wachtwoord weer veranderd en toen waren ze weg. maar idd ook heel veel schelden op andere profielen.

maar hadden ze je hotmail ook gehackt dan? want dat lijkt me nog veel erger dan hyves

Handige tips!
Gelukkig heb ik geen hyves:'D

Ik weet niet zeker of mn hotmail is gehackt. Daar is niets weg, maar ik zou niet weten hoe ze het anders hebben gedaan.
Of er moet een programmaatje zijn waar je Hyves mee kunt hacken.

Ik weet wel dat ik NOOIT mijn wachtwoord aan iemand heb verteld en dat het ook niet voor de hand lag. Dit klinkt dom, maar ik heb gewoon het woordenboek opengedaan en een willekeurig woord gebruikt als wachtwoord x]
Dus daar kan het niet aan liggen!

tsja. ik weet ook niet hoe hacken werkt dusss…

niemand raad mijn wachtwoord toch XD

Bedankt voor de waarschuwing!

ik heb mijn hyves al een halfjaar geleden vermoord =P.

Wel echt kut voor jou! D:

Zet gewoon geen info op je hyves
Ik heb geen spots, e-mail, mobiel nr e.d. erop staan

(Ben zelf heel lang lastiggevallen op hyves, niet hacken maar gewoon mensen die allemaal contact met mij zochten, ook geen pretje)

-

Je moet alleen je emailadres voor vrienden zichtbaar hebben.

En je hele profiel voor vrienden

hyves is volgens mij sowieso heel slecht beveiligd. je kan je gewoon registreren zonder geldig mailadres (willekeurig mailadres intikken en je hoeft niet te activeren) dus als je dat hebt gedaan kan iemand zo dat mailadres aanmaken en je hacken. en je kan ook heel veel dingen invullen op je profiel zoals mobiele nummer, bb pin etc waar dan geen waarschuwing bij staat…

-

de hacker raad je wachtwoord niet hoor, hij komt gewoon binnen op je hyves zonder wachtwoord.

pff echt erg! :open_mouth: Goed dat je iedereen waarschuwt!

-

Dat is al niet goed, je moet een word doen wat niet in het woordenboek staat, omdat ze er anders achter kunnen komen met programma’s, ze gaan dan heel het woordenboek bij langs.
Voor een goed wachtwoord : min. 7/8 lang, tekens gebruiken, geen woord dat in het woordenboek staat, cijfers gebruiken, ook niet je naam ofzo.

mijn oude wachtwoord was een wezen uit pokémon hahahahaha
maar toen was ik gehackt ):