Hee mensen, ik zit de laatste tijd een beetje met iets kuts.
Ik heb 4 jaar een beste vriendin gehad, tot een paar weken geleden. Ik kwam erachter dat zij heel veel over mij praaatte tegen anderen en dan alles behalve positief. Ze vertelt mensen dat ze niet met mij om moeten gaan, dat ik een blonde hoer ben, dat ik drugsverslaafd ben, dat ik slecht ben voor anderen, en ga zo maar door. Ik dacht in het begin dat het wel meeviel maar 5 vriendinnen van HAAR hebben tegen mij gezegd dat ze mij belachelijk maakt bij hun, dus het is wel degelijk waar.
Als ik haar hiermee confronteer, door te bellen, dan zegt ze altijd dat ze dat nooit gezegd heeft, en dan zegt ze weer dat ze moet ophangen. Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik snap ook wel dat ik haar niet als vriendin moet houden maar het is wel moeilijk, zij was altijd mijn steun als ik iemand nodig had.
Ze praat niet alleen over mij, ze liegt ook over zichzelf. Bijv, dat ze in een verslavingskliniek heeft gezeten, anorexia heeft gehad, en schoenen koopt van 750 euro, nouja dat soort dingen.
Hoe kan ik hier nou het best mee omgaan? Bestaat er een of andere aandoening waardoor zij zovaak liegt? Of is ze gewoon onzeker dat ze zo over mij praat?