Belachelijk gemaakt worden.

Hee mensen, ik zit de laatste tijd een beetje met iets kuts.

Ik heb 4 jaar een beste vriendin gehad, tot een paar weken geleden. Ik kwam erachter dat zij heel veel over mij praaatte tegen anderen en dan alles behalve positief. Ze vertelt mensen dat ze niet met mij om moeten gaan, dat ik een blonde hoer ben, dat ik drugsverslaafd ben, dat ik slecht ben voor anderen, en ga zo maar door. Ik dacht in het begin dat het wel meeviel maar 5 vriendinnen van HAAR hebben tegen mij gezegd dat ze mij belachelijk maakt bij hun, dus het is wel degelijk waar.
Als ik haar hiermee confronteer, door te bellen, dan zegt ze altijd dat ze dat nooit gezegd heeft, en dan zegt ze weer dat ze moet ophangen. Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik snap ook wel dat ik haar niet als vriendin moet houden maar het is wel moeilijk, zij was altijd mijn steun als ik iemand nodig had.

Ze praat niet alleen over mij, ze liegt ook over zichzelf. Bijv, dat ze in een verslavingskliniek heeft gezeten, anorexia heeft gehad, en schoenen koopt van 750 euro, nouja dat soort dingen.

Hoe kan ik hier nou het best mee omgaan? Bestaat er een of andere aandoening waardoor zij zovaak liegt? Of is ze gewoon onzeker dat ze zo over mij praat?

wtf.
ik wilde eerst zeggen misschien zijn haar vriendinnen jaloers en willen ze jullie uit elkaar halen, maar nu ik dat laatste lees ga ik daar niet vanuit.
misschien heeft ze borderline?

en vriendin van mij loog ook over dat soort dingen als jou vriendin. en sneed zichzelf ook een lange tijd geleden, maar dat kwam omdat ze thuis weinig aandacht kreeg en ze had het moeilijk, maar het gaat nu heel erg goed met haar gelukkig. misschien is er iets in haar thuissituatie?

Jaloezie Er wat van zeggen is het beste
als ze nog meer roddels over je verspreid gewoon kappen met de vriendschap
zo wil je ook niet aan onder door gaan.

In mijn ervaring is het bij zulke verhalen altijd jaloezie in combinatie met onzekerheid. Ze wil zichzelf omhoog praten door jou omlaag te praten. Ik zou haar in real life ermee confronteren, dat ze niet zomaar op kan hangen. En daarna zou ik haar dumpen.

Onzekerheid. Ze wilt zichzelf in een beter daglicht stellen door jou af te kraken, zo heeft zij het idee dat zij leuker en interessanter wordt gevonden en die dingen die ze zegt als dat ze anorexia heeft gehad en schoenen van 750 euro koopt, is eigenlijk hetzelfde. Voor aandacht, medelijden of om interessant gevonden te worden. Dat denk ik.

Damn, hoe heet die aandoening nou ook alweer…
Proxy… nog iets?
Dat is geloof ik een aandoening waarbij iemand doet alsof die ziek is ofzo om aandacht te krijgen? Nouja nevermind, ik weet het al niet meer.
Als ik jou was zou ik niet meer met die beste vriendin omgaan óf het er eens heel goed met haar over hebben. Weten anderen ook dat ze over zo’n dingen liegt of geloven ze het allemaal?

Dat van Proxy is trouwens helemaal fout, heb het net nog even opgezocht haha.

borderline:
Iemand met de borderline-persoonlijkheidsstoornis heeft vaak een laag gevoel van eigenwaarde en een sterke neiging tot extreme (voor)oordelen. In relaties met vrienden en/of partner is het vaak alles of niets, vaak eerst alles en daarna plotseling niets.

Ik denk niet dat ze borderline heeft hoor. Ze is (kort door de bocht) gewoon een aandachtshoer. Er ken zoveel zulke meisjes, die hebben geen borderline maar aandachtstekort. Borderline is een te zeldzame/heftige ziekte om bij elk zulk meisje maar te zeggen dat ze borderliner is.

Zij heeft echt geen ziekte, dit is gewoon een kutvriendin.

het gwn recht in haar gezicht zeggen dat je het niet leuk vind dan kan ze ook niet ophangen ofzoo

Mijn zus had iemand uit haar studentenvereniging die haar halve leven verzon, dat had een naam maar ik weet het niet meer…

Nee, anderen weten het ook. Ik kan nu 6 mensen opnoemen die liever niet meer met haar gezien willen worden omdat ze zoveel heeft gelogen.

Dumpen.
Ik heb zelf ook zo’n vriendin gehad en geloof me dat soort types veranderen nooit.
Pasgeleden kwam ik haar tegen en toen ik langs haar af was gelopen hoorde ik haar tegen haar vriendinnen zeggen ‘Bah ,daar heb je die slet weer die rookt en drugs gebruikt.’ En geloof me, dat doe ik dus echt niet .

Okee…leuk zo’n vriendin. Die kun je zoals ITsEliana al zegt maar beter dumpen. Ze zit overduidelijk met zichzelf in de knoop en probeert zich beter te voelen door jouw volledig zwart te maken. Probeer daar boven te staan!

Zo’n vriendin is geen vriendin en ben je beter af zonder.

Dump haar. Geloof me, ze is het niet waard om je vriendin te zijn! Volgens mij probeert ze wat aan te pappen met die anderen en kan het haar niet eens schelen dat ze jou afkraakt.

Zo’n vriendin heb ik ook gehad! Ik heb geen idee wat die mensen hebben, maar je moet ze niet als vriendin willen hebben.
Kap met haar!

Ja dat :expressionless: