belachelijk gemaakt waar iedereen bij is

Oke, daar gaan we dan.
Ik had in een groepschat van mijn klas gezegd dat ik ergens naar toe was geweest,
even later zei een jongen, waarmee ik niet zo goed lig ‘je moeder ook’.
Waarop ik zei dat 'ie z’n mond moest houden.
Daar begon 't, toen ging hij me helemaal uitschelden midden op de groepschat en een vriend van hem ook (dat ik dacht dat het mijn vriend was…). Niemand zei er wat van, ik werd maar gekleinerd, als ‘aandachtshoer’ en van de hele wereld draait niet om jou, het was niet voor jou bedoeld (dat was het sowieso wel, daarvoor is er bijna 24 uur niks meer gezegd). Ook mijn vriendinnen, niemand zei dat ze moesten stoppen, en komen ze bij mij op prive zeggen van oh wat gemeen dit dat, maar ze helpen me niet. Mijn beste vriendin komt trouwens nooit voor me op, waar ik aardig van baal omdat ze ‘zelf geen ruzie wil’ terwijl ze die jongen zelf ook haat. Het raakt me gewoon, dat ze me zo uitschelden en het wordt alleen maar erger omdat niemand er wat van zegt. De volgende dag op school gaan ze door de school roepen dat ik aan iedereen m’n nummer geef (wat ik 1 keer heb gedaan) en als ik langs loop gaan ze roepen ‘kuch aandacht’. In de klas ook elke keer roepen ze, mag ik je nummer? Oh, die heeft de hele wereld aan. En ze zeggen elke keer aandacht, aandacht. Ik durf niet eens meer m’n vinger op te steken in de klas… Ik vind dit echt niet leuk en ik weet niet wat ik eraan moet doen. Als ik dingen zeg van waarom zoek ik aandacht dan? Zeggen ze allemaal maar ‘ok’ ‘ok’ ‘ok’. Ze weten het zelf niet eens geloof ik, maar ze gaan er maar mee door en het raakt me zo erg, ik ben heel erg gevoelig… What to do? M’n vriendin zegt ‘trek het je niet aan’ Ja, makkelijk praten.

?

Waarom zit je uberhaupt met die mensen in een groepsgesprek?

Het is misschien moeilijk, maar ga alsjeblieft niet anders doen. Als ze merken dat het je echt raakt vinden ze het leuker. Dus ga gewoon vragen stellen in de klas als je het wilt. En ja je zal waarschijnlijk wel weer een paar keer horen ‘Aandacht’ maar geloof me dat het gaat stoppen als je niet laat merken dat je ermee zit.
Want dan is het voor hun ook niet meer leuk.
Succes meid x

Ik zou ook gewoon uit die groepsapp stappen en voor de rest normaal doen. Je verdient dit vervelend gedrag niet en in dat groepsgesprek hebben ze alleen maar een extra weg om je te pesten

Inderdaad, wat een kinderachtige tuinkabouters. Probeer ze te maar negeren, als ze serieus zo levenloos zijn dat ze jou aanvallen om - eh - eigenlijk om niks, dan zijn ze je energie (of aandacht) écht niet waard.

ga sowieso uit de groepschat, en maak een nieuwe aan met mensen die je wel mag?
gevoelig zijn is kut, maar moet je niet doen, gewoon negeren en ‘boven’ hun staan zegmaar. niet laten zien dat het je raakt. dat je vriendin niet voor je opkomt is idd niet leuk, opkomen is wat echte vriendinnen doen, maar niet iedereen durft het. niks van aantrekken is makkelijker gezegd dan gedaan indd, maar toch is dat denk ik de enige oplossing voor je

Wat ik altijd doe is zo’n reactie teruggeven waar het sarcasme vanaf druipt, waar ze niks meer op terug kunnen zeggen. Dan houden ze hun bekken wel. en over je vriendin; ik zou het zeggen tegen haar, zij is immers je uitlaatklep (denk ik) gewoon zovan: vind jij hem niet superirritant? Ik wel, maar ik vind het ook niet leuk dat jij doet alsof je aan hun kant staat…
Als ze zeggen aandacht aandacht ofzo dan gewoon zeggen ‘Jij toch?’ ofzoiets.
niet elke keer iets terugzeggen maar na een aantal keer als je denkt ja doei zo houd ik het niet meer uit.
En als ze iets zeggen elke keer naar ze kijken (dit kan allen in rl) van wtf? wat wil je nu van me, of een pokerface ofzo.
Succes met die domme drollen
xxxx
ik hoop dat dit je een beetje helpt want ze proberen alleen tegenover hun vriendjes te laten zien hoe stoer ze wel niet zijn, en je vriendinnen zijn misschien gewoon bang om iets terug te doen ofzo?

raar. en ik heb ook een vriendin die net zoals de jouwe excusen heeft om me niet te helpen als ik problemen heb (met iemand) ‘‘maar ik wil geen ruzie met hem!’’ ‘‘nee dat moet je zelf maar oplossen’’ etc etc. Het is iemand waar ik wel mee kan lachen, maar een hechte vriendschap… nee.
Ik raad je aan wat meer om te gaan met andere meiden, maar wacht misschien even tot dit drama is overgewaaid. Kinderen zijn gemeen, en nu keren een paar mensen zich een beetje (in je hoofd lijkt alles erger!) tegen je, maar dat houd over een tijdje echt op.

Maak je er niet druk om, en vraag anders aan degene waar de ruzie mee is begonnen (dus diegene die ‘‘je moeder ook’’ zei) hoe het komt dat dit allemaal is gevormd tot iets veel groters, en dat jij misschien zijn opmerking verkeerd las omdat dat nou eenmaal kan gebeuren als je iemand niet ziet en hoort. Ik zou zoiets zeggen van (en niet waar iedereen bij is, misschien kan je mentor jullie in een pauze bij elkaar zetten in een lokaal, of jullie samen uit de klas halen indien je er zelf niet voor kan zorgen dat je hem even alleen kan spreken):
‘‘Ik heb erover nagedacht, en misschien heb ik je reactie toen verkeerd gelezen, ik vatte het per ongeluk nogal persoonlijk op, én omdat ik al zo’n rotdag had gehad irriteerde ik me aan zo’n reactie die -in mijn ogen- erg rot was. Ik zie nu ook wel in dat het eigenlijk zo’n standaard ‘‘je moeder’’-grapje was en dat je het vast niet eens lullig bedoelde, maar omdat iedereen nu van die nare dingen doet en roept zit ik er toch nog steeds mee.
Ik weet wel dat jij niet kan bepalen wat anderen wel/niet zeggen. maar nu je weet hoe het allemaal op mij overkwam, kan je de rest misschien een beetje proberen te sussen, want ik denk niet dat het je bedoeling was dat ik me zo rot zou voelen haha.’’

(de ‘‘je-moeder’’-grappen zijn trouwens niet echt kwetsend bedoelt meestal, maar vgm meer op een manier van ‘‘oh goh wat ben ik hilarisch en saai’’ dus ik geloof hem wel als hij zegt dat hij niet een specifieke opmerking naar jou maakte om je te kwetsen.)

Dankjewell, om de moeite te nemen van je lange berricht.
Alleen in ken hem al langer dan vandaag en hij zit zo niet in elkaar, hij is echt heel gemeen. eerst was ik heel close met hem en toen liet hij me opeens vallen, heeft ie bij heel veel meiden gedaan (die niet ‘durven’ te helpen) Helaas, hij gaat me dan alleen maar uitlachen, dat weet ik nu al…

Ik snap het alleen niet. Je zei dat je ‘ergens’ heen was geweest en dan gaan ze zo raar tegen je doen?

Nee ik lag daarvoor al niet zo lekker met hem.
En in die chat was ik blij omdat ik naar een winkel was geweest die dag werd geopend, en toen maakte die zo’n opmerking. Hij beweert dat ie niet voor mij was, yeah right…