Hoi meiden,
ik werk sinds anderhalve maand fulltime op schiphol. Dit doe ik omdat ik vanaf 1 december een reis ga maken van 3 á 4 maanden en ik heb daarvoor geld nodig. Nu vlieg ik 1 december, en wil ik daarom rond 14/15 november stoppen met werken zodat ik 2 weken heb om me voor te bereiden. Nu ben ik dus fulltimer en ga ik tot 1 december niet op vakantie. Mijn contract loopt officieel tot 31 december, maar dan ben ik dus al weg.
Nu zat ik dus te denken, ik kan er voor kiezen om C. vakantie dagen op te nemen, 14 oktober ontslag nemen en een maand later weg gaan, maar omdat ik toch geen vakantie dagen nodig heb leek dit me onlogisch. B. mijn vakantie dagen te laten uit betalen. C. uit te zoeken hoeveel vakantie dagen ik in totaal heb gespaard, en dan mijn contract bijvoorbeeld 1 november ontslag nemen, waardoor ik tot 1 december moet werken, maar dan neem ik vanaf 14 november al vakantiedagen op waardoor ik de laatste twee weken betaald vrij ben. Kan dit zomaar altijd? Gaan bedrijven daar meestal mee akkoord? Ik durf het nu nog niet te vragen omdat ik er pas net werk (ze weten wel dat ik weg ga hoor, midden november/begin december)