Behoefte aan vrijheid, nieuwe mensen

Hey,

Afgelopen paar maanden zijn niet de leukste maanden voor mij geweest, en ik heb dus ook zeker geen leuke start van 2014 gehad. Ik was zelf een persoon die altijd erg stil was, maar door wat ik heb meegemaakt ben ik anders tegen dingen aan gaan kijken.

Ik wil meer ondernemen, nieuwe mensen ontmoeten, nieuwe contacten leggen, dingen doen die ik normaal niet zo snel zou doen, gewoon vrij zijn.

Het klinkt misschien allemaal heel cliché, want wil niet iedereen dit eigenlijk? Toch voel ik er een hele sterke drang naar, alleen ik vind het moeilijk om het aan te pakken.

Het is niet dat ik de deur niet uit kom, ik heb 2 baantjes en ben ondertussen student, ga uit en doe ook vaak leuke dingen met vrienden en familie. Maar toch wil ik de wijde wereld in, ik ben nieuwsgierig en leergierig naar nieuwe dingen toe. Ik denk dat dit komt omdat de afgelopen paar maanden/jaren een sleur voor mij zijn geweest.

Wil gewoon graag ontdekken wie ik ben, wat mij interesseert, wat mij, mij maakt?

Ik denk eigenlijk dat er niet echt een ‘manier van aanpak’ is voor zoiets, maar toch, er zijn vast wel meer meiden die dit gevoel herkennen en ik wilde graag tips over hoe je het beste met nieuwe mensen in contact kan komen en nieuwe dingen kan ontdekken… X

Naast de standaard dingen als sporten etc. kom ik juist in contact met nieuwe mensen als ik alleen ergens heen ga. Ik ben ook echt een loner dus ik ga vaak ergens alleen heen.

Ik heb een beetje het zelfde en daarom overweeg ik volgend jaar een bestuursjaar bij mijn studentenvereniging (misschien een idee om lid te worden als je dat nog niet bent, dan ontmoet je veel nieuwe mensen) en als me dat niet lukt dan ga ik een jaar mijn studie stopzetten om te reizen en te werken. :slightly_smiling_face:

Reizen helpt natuurlijk altijd :slightly_smiling_face:
Ook kan je in je eentje bij verenigingen aanmelden, zo moet je wel met andere mensen praten.

Ik herken het gevoel wel.