Behoefte aan aandacht van anderen

Hallo allemaaal. Ten eerste wil ik even duidelijk maken dat ik dit topic heb gestart omdat ik echt een serieus probleem heb en ik wil graag hulp/advies van jullie. Ik heb een anoniem account omdat ik niet herkend wil worden.

Ongeveer 3 jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen. We kregen al vrij snel een relatie en we zijn al bijna 3 jaar samen. Hij is niet mijn eerste vriend maar hij heeft me wel ontmaagd. Ik heb bijna mijn hele relatie aandacht van andere jongens al fijn gevonden, maar ben er nooit op in gegaan omdat ik mijn vriend natuurlijk had. Onze relatie kende veel ups en downs. Maar ook al zaten we in een up fase, het was nooit helemaal goed. De seks was bijvoorbeeld niet spannend meer, we deden niet veel verschillende standjes want dat deed pijn bij mij en tja hij is eenmaal groot geschapen En hij wilde geen ‘standaard’ standjes meer doen. Ik merkte echt dat hij al een tijdje niet meer echt geniet van de seks en hij komt ook moeilijk klaar. Heel af en toe voelt het ineens geweldig…

Maargoed… Tot een half jaar geleden deed ik niks op andere jongens uit. Totdat ik verliefd werd. Ik leerde J. kennen en daar werd ik onwijs verliefd op. Het leek alsof hij me ook leuk vond, maar ik merkte aan hem dat hij wilde dat ik het eerst ging uitmaken (logisch).
In juni vertelde mijn vriend en J. allebei dat ik een keuze moest maken. Of mijn vriend, of J. Dit was de moeilijkste keuze ooit. Ik was al bijna 2,5 jaar samen met mijn vriend, ondanks de ‘downs’ betekend hij wel echt veel voor mij. Maar ik besefte me ook; het gras lijkt altijd groener aan de overkant. Ik heb voor mijn vriend gekozen. J. zei, als je voor hem kiest ben ik weg en kom ik ook niet meer terug. Logisch, hij is gewoon geen tweede keus.

Maar, een belofte ben ik niet na gekomen. Ik heb het contact met J niet verbroken. Eigenlijk, ik praat nog elke dag met hem. Mijn vriend weet dit niet.
Ik genoot zo erg van zijn aandacht… ik kon absoluut geen afstand van hem nemen. Ik praat zo veel met hem, elke dag dus, en hij weet dus ook veel van mij. Ergens in juli vroeg J. om een naaktfoto van mij. Ik heb het hem gegeven, omdat ik zo van zijn aandacht hield. Hij heeft mij ook foto’s gestuurd. En op deze manier is het nog tijdje doorgegaan.

J. vroeg mij ook om een seksdate. Hij wilde niet gewoon afspreken, maar wel voor alleen seks. Dat wees ik eerst af. Maar terwijl ik in een negatieve spiraal zat met mijn vriend verlangde ik onwijs naar seks met hem. Dat heb ik dus gezegd aan J. Maar, elke keer zei hij op het laatste moment dat hij het toch niet wilde. In de tijd dat ik met J. spreek, heb ik ook al paar keer ruzie gehad met hem. Hij zei dat hij me niet leuk vind door mijn persoonlijkheid. Hij vind dat ik het helemaal verkeerd aanpak. Ook zegt hij dat ik meer tijd in mijn vriend moet steken dan in hem, en dat ik het anders gewoon moet uitmaken. Ik snap hem echt helemaal, maar ik weet niet wat ik nou moet. Ik denk dat als ik het contact verbreek, dat hetzelfde gebeurd als ik weer een andere jongen tegen kom. Maar ondertussen is mijn vriend wel de belangrijkste persoon die ik in mijn leven heb, hij steunt me zo ontzettend overal in in tegenstelling tot mijn ouders en ik hou gewoon van hem.
J. heeft me een aantal keer geblokkeerd op Whatsapp door deze discussies. Hij wilde het contact verbreken, maar hij heeft me hooguit de dag erna weer toegevoegd en dan was het weer zoals eerst. Dan lijkt het alsof hij wel het contact wil verbreken, maar eigenlijk ook moeilijk vindt ofzo…

Begin oktober heb ik ook een leuke jongen ontmoet van school. Hij wilde afspreken en dat wilde ik ook graag, maar, hij zei elke keer op het laatste moment af. Wat hij wel wil is een keer seks met mij op de wc op school. Ook dit heb ik meteen afgewezen, maar hoe erg het ook klinkt, ik zou het bijna toestemmen omdat ik bijna geen seks meer heb met mijn vriend.

Oke, laat een ding duidelijk zijn. Ik ben een slechte vriendin, ik weet het. Mijn vriend verdiend beter, vind ik ook. Ik ben echt slecht bezig, ik weet het allemaal. Maar wat ik van jullie vraag is advies. Ik weet niet hoe ik hier uit moet komen.

Maak het alsjeblieft uit met je vriend, hij verdient zoveel beter. Je doet dit allemaal achter zijn rug om en dat is óntzettend lullig.

Zorg dat je zelf eerst alles goed op 'n rijtje heb staan, ga genieten van je vrijgezellen leven als je zo graag die aandacht wil, maar begin niet aan 'n vriend.

Je hebt helemaal gelijk. Het voelt ook absoluut niet goed hoor, wat ik allemaal doe. En ik denk telkens aan hoe rot het is en dat hij het echt niet verdiend. Ik wilde eerst graag tijdelijk uit elkaar, een maand ofzo. Maar het is op dit moment echt zo’n slechte periode. Volgende week samen naar de schouwburg, daarna heb ik rijexamen, daarna hebben we lootjes getrokken voor pakjesavond, daarna is kerst & oud en nieuw waarvoor we samen uit eten gaan. Ook dansen we samen elke week. Maargoed, dat moet allemaal niet de reden zijn om bij hem te blijven, maar maakt het allemaal wel ietsje lastiger. Ook omdat we bijna 3 jaar samen zijn, hij is niet zo maar iemand voor mij en zo’n beslissing kan ik niet plotseling maken.

0

Jawel. Je behandelt hem niet alsof hij de enige is voor jou. Je moet gewoon de keus maken. Die vriend of de aandacht.
Je kunt niet beiden hebben. Dus denk al die ‘leuke’ dingen die eraan komen weg en maak de keus. Je kunt ECHT niet zo door blijven gaan. Hoe zou jij het vinden als jouw vriend de dingen deed die jij deed? Als hij een naaktfoto op zou sturen naar 'n random meisje?

Dit is wel erg lullig tegen over je vriend… In mijn ogen ga je gewoon vreemd, ik vind naaktfoto’s sturen naar iemand anders echt niet kunnen… Je vriend verdient dit echt niet…

Denk na wat je voor jezelf wilt maar vertel wel alles tegen je vriend. Sowieso omdat eerlijkheid belangrijk is in een relatie maar ook zodat je je vriend een eerlijke keuze kan geven. Praat gewoon ook over wat er minder is in de relatie en probeer er samen aan te werken (als hij met je verder wilt).

Wauw wat zielig voor je vriend! Maar maak het uit met hem en doe dan lekker je ding! Ik denk niet dat jij het ook leuk zou hebben gevonden als je vriend dit ook bij jou deed. Maak het uit met hem is dus mijn advies.

Maar ik wil wel zeggen als je het dan toch uitmaakt, hoeven niet al je foute avontuurtjes erbij, dat is hem kut laten voelen zonder een reden. Naar mijn mening

Het komt op mij over alsof je totaal geen rekening houd met de gevoelens van je vriend & je alleen maar aan jezelf denkt. Maak een keuze die het beste is voor jezelf, maar je kan echt niet zo doorgaan…

Jullie hebben echt gelijk hoor! Dat meen ik echt, dit is dan ook de reden waarom ik er ECHT wat aan wil doen en zo snel mogelijk! Wat ik zelf denk, is dat ik nog niet toe ben aan een echte serieuze relatie. Ik moet voorlopig even vrijgezel blijven.

Dit ja. Daarom had ik dat er ook niet bij gezet, haha.
Behalve als hij erachter komt, dat is super lullig. Dan hoort hij het van 'n ander ipv jou.

Ja klopt. Maar ik had zulke dingen nooit van mezelf verwacht, dat ik zo zou zijn. Gevoelens kan ik niet tegenhouden, maar de daden dat ik gedaan heb had ik ook niet kunnen doen.
En dat laatste wat je zei, doe dat maar liever niet. Ik heb dit topic gemaakt om eruit te komen wat ik nu het beste kan doen. Ik heb het zelf veroorzaakt en ik wil het graag ook zelf oplossen.

Maar het uit en blijf een tijdje vrijgezel. Zet alles op een rijtje, kom tot rust en laat alles bezinken wat dit heeft geen zin. Je maakt jezelf en een boel andere mensen ongelukkig met dit gedrag.

Ik ga het doen ja. Hoe moeilijk het ook is maar het is het beste. Ik wil hem dit echt niet langer meer aandoen en ik kan het hem ook niet langer meer aandoen.

Ik denk het wel ja. Ik wilde het eerst niet doen, omdat we al allemaal plannen hadden etc. Maar idd, zoals je het al zei. Het is knap lullig om het erná te doen en hem tot die tijd aan het lijntje te houden.

Ja, dat zal ik doen. Ja het wordt tijd dat ik er eens wat aan ga doen ! ik kan het mijn vriend gewoon niet langer meer aandoen…

verliefd zijn is een gevoel.
Houden van een keuze.

Hm wat wil je daarmee zeggen? :stuck_out_tongue:

lol nee

aan verliefd zijn/houden van kan je niks doen, maar aan je gedrag/keuzes/handelen wel