Beha's wassen

[i]Hoi hoi!

Ik heb gisteren twee nieuwe bh’s gekocht, en ik ben benieuwd hoe jullie je beha’s altijd wassen/laten wassen… Mijn moeder doet ze gewoon in de wasmachine, maar op de een of andere manier gaat de cup dan indeuken en vervolgens beschadigd deze waardoor het lijkt alsof de cup ‘‘wattert’’ (zie foto)
Ik vind het zoo zonde… Ik heb ookal vaker tegen m’n moeder gezegd dat ze ze niet moet opvouwen (dan klapt ze de ene cup in de ander… en dan gebeurt dit ook) …

Dus nu mijn vraag

Hoe wassen/hoe wordt het bij jullie gewassen? Met een waszak? Met een wasbal? En wat is het effect daarvan? Hoop dat jullie me kunnen helpen want k zou 't super zonde vinden als deze bh’s ook kapot zouden gaan

Waar je m’n duim ziet is ie ook soort ingedeukt… En als je goed kijkt zie je het een beetje…
[/i]

bh’s was ik met de hand

Hoe was jij ze dan? Gewoon in een emmer (warm??) water met wasmiddel (speciaal voor handwas?) en dan laten weken o.i.d. ? En dan laten drogen aan de waslijn?

In een waszak en dan niet in elkaar gevouwen. gaat altijd goed!

Gewoon die bij elkaar kunnen bij elkaar en dan met haakjes dicht bij elkaar?

Ik vind dit ook heel lastig, ik doe ze altijd met de hand, maar ik zoek nog een goed wasmiddel, die we nu hebben vind ik niet heel fris ruiken. Ook het drogen vind ik lastig, aangezien je ze niet mag uitwringen. En hoe bergen jullie ze op?

(Ik heb best veel kleren die met de hand gewassen moeten worden, heeft iemand tips hoe je deze dan snel even schoon krijgt als in de wasmachine?)

The horror inderdaad. Mijn moeder waste de BH’s altijd in een apart zakje, maar dan gaan de cups ook zo binnenstebuiten waardoor je van die kreukels krijgt. Dus toen heb ik zo’n bal gekocht waar je ze in kan doen, alleen dat vond ze te moeilijk om te gebruiken. Ik heb ook echt al duizend keer gezegd dat ik het best zelf wil doen als ze me even roept, want ik vind het zo zonde van m’n BH’s. Maar om ze nou telkens op de hand te wassen lijkt me ook weer veel moeite.

Ja inderdaad… Maar wat is het nut van een wasbol dan? Ik heb 't ook een x tegen m’n moeder gezegd en toen zei ze van ja ik ga 't niet met de hand doen… (nu vind ik zelf ook weer met de hand zoveel moeite…) maar vind het ook zo zonde :frowning_face: ik bedoel heb neit de goedkoopste en niet de duurste bh’s (hunkemoller) maar vind ze te duur om elke x weer te kopen omdat ze niet mooi blijven

In een waszak ja en dan bij het programma voor de fijne was. De centrifuge draait dan niet zo hard want dat veroorzaakt volgens mij de meeste beschadigingen in je padding. Dan gaat altijd wel prima. Ik was ze ook weleens tussendoor met de hand, het is toch ook beter ze niet al te vaak in de wasmachine te doen, maar af en toe is natuurlijk prettig voor de hygiëne.

Handwas. Sowieso bh’s nooit los in de wasmachine doen. De beugel kan er door het draaien uitgaan en je wil niet dat die vast komt te zitten in de machine.

Ik wist niet eens dat het beter was om je beha’s met de hand te wassen of in een waszak o.i.d… Doe het gewoon in de was met de rest, maar heb gelukkig nooit problemen gehad :cold_sweat:

Ik doe ze altijd met de handwas. Dan beschadigen ze iig niet en blijven langer mooi!

Met de hand, in een ‘sopje’ om het zo maar even te zeggen.

Ik wist niet dat er best veel meiden waren die ze met de hand doen! Blijven ze wel lang mooi. Hoeveel keer dragen jullie ze dan voordat je ze met de hand wast?

Mijn moeder doet ze in de gewone was, los. En ze gaan daar bij mij ook best kapot van.
Wij hebben wel een bal thuis om ze in te doen maar die wil ze niet gebruiken in de trand van ‘geen zin om zoveel moeite te doen’ en ze kiepert het er zelf zo in zonder dat ik kans heb om het zelf te doen.

Beha’s kun je niet zomaar in de wasmachine doen. Ik was ze zelf altijd met de hand. Gewoon een grote bak warm water met wasmiddel en daar laat ik ze ff inweken, ik was dan de zeep uit en laat het drogen.

Je hebt ook speciale waszakjes voor beha’s, zodat je ze wel in de wasmachine kunt doen. Maar volgens mij is dat ook niet geweldig. Mij is juist verteld dat het hete water + draaien van de wasmachine o.a. de beugel kan beschadigen. Ach, ik zou het gewoon met de hand wassen.

Mijn moeder deed dat eerst ook altijd, maar ik vond dit ook maar niks want inderdaad ze werden steeds meer raar. Ik doe ze nu altijd met de hand.

Nou zo’n bol is hard, dus de BH kan niet in aanraking komen met de trommel van de wasmachine zelf. En ook heeft de binnenkant een speciale vorm waar je de cups op een bepaalde manier in moet leggen zodat ze bol blijven staan. Erg handig dus.

Maar aan de mensen die het op de handwas doen: hoe drogen jullie ze dan? Want je kan je BH ook niet uitwringen zonder dat er van die kreukels inkomen. En uit laten druipen totdat hij droog is lijkt me heel erg lang duren :stuck_out_tongue:

Handwas is sowieso het beste. Een goede tweede optie is inderdaad een speciaal waszakje kopen en dan de wasmachine op een rustig programma draaien.

Ik draai altijd een apart wasje met alleen bh’s, op 20/30 graden en heel laag centrifugeren. Gebeurt niks mee.