Behandeling GGD?

Hooi, hoe zit het nou precies als je naar de GGD gaat en bijv. een test gedaan hebt voor chlamydia, moet je dan naar je huisarts voor een behandeling of geven ze je zelf de pilletjes mee? En zoja moet je het dan betalen of krijg je het gratis mee van de GGD (Ik ben onder de 25) Ik kan het niet vinden op internet…

Phoe, gaat via je zorgverzekering, dus betalen hoeft niet.
Volgens mij geeft de GDD alleen een uitslag en wellicht zou je in de apotheek meteen medicijnen af kunnen halen.

Kun je bij de GGD vragen, ik kreeg een sms-je met de uitslag die gelukkig goed was. Maar ze zeiden dat als het niet goed was ik ze moest bellen, ik denk dat je dan wel verder uitleg krijgt.

Oke dus geheel anoniem is het dus niet? Ik wil namelijk binnenkort mezelf testen voor de zekerheid en wil dit graag anoniem houden, maar mijn vader beheert mijn zorgverzekering nog steeds… ze kunnen het dus niet meegeven ofzo?

Dat krijg je van de GGD. Het is anoniem in zo verre dat je wel een e-mail adres moet geven (maar dat kan ook een nep e-mail zijn). Onder de 21 kun je de test in ieder geval gratis doen. Volgens mij krijg je de behandeling ook gratis, maar dat weet ik niet zeker.

Waarom ga je niet gewoon naar je huisarts? Dat is veel sneller dan zo’n anonieme test. Je hoeft je daar echt niet voor te schamen hoor…

bij de GGD is het het zelfde als bij de huis arts… gewoon een zelf test mag je zelf doen op een wc… ( meestal omdat ze bij vrouwen onder 25 liever geen lichamelijk onderzoeken willen doen … zo`n eendenbek schijnt niet prettig te zijn)

het onderzoek word gewoon vergoed DUS de medicatie ook …
je krijgt als het goed is een sms je of een brief ( ligt denk ik per gemeente anders) met de uitslag er in… en hoe je de medicatie kan ophalen

je hoeft dus niet extra naar de huis arts.
boven dien kan je het anoniem laten doen

De huisarts, ik heb daar geen problemen mee, alleen het is dat hij mijn ouders persoonlijk kent, en ik weet uit ervaring dat ‘beroepsgeheim’ toch niet zo geheim is aangezien mijn ouders bepaalde dingen toch weten die geheim zouden zijn.

@jwoww aah oke ! Thanks dat wilde ik weten :slightly_smiling_face:

oh en voor het geval dat je vader ziet dat er een medicatie is voorgeschreven en de verzekering is betaald…

een chlamidia word meestal behandeld met antibiotica of iets anders ( je kan gewoon zeggen dat het een bacterie of een schimmel infectie is tegen je pa ) elke vrouw krijgt wel eens een schimmel infectie en er zitten zo veel bacterien in je vagina… het is vrij normaal dat je dat kan krijgen dus hij zal daar denk ik minder raar van opkijken dan een soa ( je liegt trouwens dn niet want chlamidia is ook een bacterie infectie)