begroeting ex-liefde van vriend

Hoi hoi ,

mijn vriend en ik zijn voor de 2de keer samen, toen het uit was was hij verliefd op iemand anders , zij had een al vriend .
Na een half jaar waren we terug samen .

Hij heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een feestje van een vriendin van hem en een fuif …
Het probleem bij mij is een beetje … die ex-liefde van hem is op alle 2 die feestjes

Hij heeft me toen echt pijn gedaan en probeer er ook mee te ‘lachen’ . Maar dat meisje zien , daar kijk ik tegenop .

Hij weet dat het me tegen zit maar hij is beleefd en wil haar toch begroeten
Ik heb er echt geen zin in om haar al te ontmoeten het doet me nog wat pijn …

Hoe kan ik mij er toch wat over zetten om haar te begroeten , ik zit hier echt mee

Weet dat meisje dat hij op haar verliefd was? Zo niet, dan kan ze er weinig aan doen en zal ze ook niet snappen waarom je vervelend tegen haar zou doen of haar zou negeren. Hou dat in gedachte. Zij heeft waarschijnlijk niets gedaan. En begroeten kan toch gewoon? Dat doe je eenmaal als je mensen tegenkomt. Zolang het geen kus op de mond is.

Je vriend is niet voor niks weer terug bij jou :slightly_smiling_face:

Ze weet het wel , maar ik ben er nog niet egt aantoe om er al een heel gesprek mee te voeren , maar negeren zeker niet :slightly_smiling_face:

Dit. En je bent niet verplicht om de hele avond bij haar te staan en met haar te praten. Ik zou haar gewoon even begroeten en dan ergens anders naartoe gaan dan :slightly_smiling_face:

Gewoon beleefd begroeten en verder met andere mensen praten. Je kunt best aan je vriend vragen of het goed is als hij ook niet zo veel met haar praat omdat jij er nogal mee zit, maar je kunt hem niks verplichten.

Wat is het verschil tussen een feest en een fuif?

anders lag je gewoon vriendelijk als je haar toevallig tegen het lijf loopt en zoek je haar verder niet op, en als je vriend wel met haar ff een praatje wil maken ga je naar het toilet en kom je op de terugweg vast wel iemand tegen met wie je een kan praten totdat je vriend weer naar je toe komt

Het is inderdaad groot van je om haar te begroeten, maar als je niet wilt praten met haar, dan hoef je dat natuurlijk niet. Dan ga je gewoon met iemand anders praten, desnoods met je vriend.

Ik snap heel goed dat je geen zin hebt daarin. Aan de andere kant, misschien helpt het. Ik heb zelf zo’n situatie meegemaakt dat ik geen zin had om de ex-vriendin van mijn vriend destijds te ontmoeten. Eenmaal op de locatie zelf, had ik pas laat door dat zij naast ons was komen staan en het enige dat ik dacht was: “Was ik nou al die tijd nerveus om jou te zien?”
Klinkt onaardig, maar toen besefte ik dat het echt weinig voorstelde dat die twee elkaar weer zagen en ik voelde me niet opgelaten door haar aanwezigheid. Wat wel hielp, was dat hij haar ook geen aandacht gaf.

Het is goed als je met je vriend duidelijke afspraken maken voordat jullie vertrekken: je kan het hem niet verbieden, maar je mag gerust voor jezelf grenzen trekken van “Dit mag wel, maar dat wil ik echt niet.”

Ik zal het eens met hem bespreken , hopelijk vat hij het wat goed op. ik wil natuurlijk niet dat zijn vrienden en hijzelf slecht over me gaan denken en ik me voorschut zet die dag .
Hij had een namelijk uitgemaakt door dat een vriend hem dingen had gezegd over mij :confused: nuja ben blij dat ik hem terug heb :slightly_smiling_face:

Je kunt toch gewoon even hoi zeggen en dan weer verder lopen?