Begravenis..

Hee.

Ik heb vrijdag een begravenis van mijn opa.
Dat is de eerste begravenis die ik meemaak, en ik weet niet zo goed wat voor kleren ik aan zou moeten doen. Hebben jullie misschien tips?

(Sorry als het niet bij het goede onderwerp staat, wist niet waar ik het bij moest plaatsen.)

zwart kleding hoeft niet perse gewoon nette kleding maar niet vrolijk kleuren.

Netjes, maar niet te kleurlijk…

Je kunt het vragen aan degene die het regelt of je ouders… Soms zeggen ze dat je alledaagse kleding kan dragen. Maar meestal is nette kleding voldoende:
-pantalon/rok + blouse/top
-jurk
-evt blazer of vest

Mannen gaan meestal in pak… Dus denk aan zoiets maar dan voor vrouwen.

Sterkte!

gewoon netjes, je kunt iets zwarts aan doen. Ik heb ook nooit een begrafenis meegemaakt, maar sterkte! :heart:

Gecondoleerd met je opa!

Gecondoleerd!
Ik zou donkere en eventueel nette kleding aan doen. Tenzij je opa andere wensen had. Dat zou je dan even moet vragen.

Dit. En gecondoleerd!

veel sterkte!
doe maar best donkere kleding en netjes en zeker geen wit/felle kleuren
ik had vorig jaar de begrafenis van mijn opa en droeg een zwart jrukje, nylons, donkere ballerina’s en een simpel vestje

Ik vind dat zwarte kleding helemaal niet nodig is.
In japan? dragen ze zelf witte kleding met een begrafenis.

sorry maar ik moet het gewoon even zeggen: het is begraFenis. niet begravenis.
Ik zou er netjes uitzien. Niet je best doen om ‘mooi’ te zijn zegmaar zodat je alle aandacht vraagt. Gewoon net, rustig, hoeft niet perse zwart maar ik zou toch bij donkere kleuren blijven. Ik zou je haar ook vast doen, in een simpele knot of staart.

Donkere kleuren… wel netjes.

gecondoleerd!

Ja ik weet het. Kwam ik net achter haha.

Maar dankjewel allemaal! :slightly_smiling_face:

Ja weet je waarom dat is? Omdat wit daar de kleur voor rouwen is. In Nederland is dat dus zwart. :slightly_smiling_face:

Ten eerste, gecondoleerd met je opa.
Ten tweede, ik zou iets netjes aandoen, bij voorkeur zwart. Tenzij anders aangegeven op de kaart. Misschien kun je aan je ouders vragen wat zij aan doen?

Netjes en niet te. Gecondoleerd~

vraag idd aan je ouders.
ik dacht oh jee ik moet zwarte nette kleren hebben, maar dat was niet zo. ik mocht gewoon mn alledaagse kleren aan, de nicht van mn moeder was zelfs in lila poncho gekomen! het ligt gewoon aan de familie hoe de begrafenis eruit ziet.
gecondoleerd trouwens.

Ik heb hier in Nederland ook wel is een begrafenis compleet in het wit meegemaakt trouwens, is ook erg mooi.

OT: Gecondoleerd en inderdaad netjes en niet te kleurrijk.

Ik had op de begravenis van mijn mama een net zwart jasje aan, maar daaronder gewoon dingen die ik altijd draag. Mijn mam wou dat.