Begrafenis Kleding?

Ik heb volgende week een begrafenis,
maar ik zou niet weten wat ik aan moet trekken. Het moet natuurlijk wel gepast
zijn enzo. Heeft iemand ideeën?

een zwart sober jurkje?

Ligt eraan. Op de ene begravenis is iedereen in pak en zou een net zwart jurkje toepasselijk zijn. Op de andere begravenis komt iedereen in z’n dagelijkse kleding. Iets met een zwarte blazer is altijd goed en niet te vrolijk.

De naasten van een overledene zijn over het algemeen netter gekleed dan de rest van het gezelschap. Je moet gewoon iets aantrekken waar je je prettig in voelt.

okee, tnx voor de tips. ik vind het altijd lastig om voor dat soort gelegenheden de juiste kleren uit te zoeken.

Iets waar jij je niet oncomfortabel in voelt en iets wat redelijk netjes is. En over het algemeen ook zwart.

Hmm gewoon een legging, nette schoenen en een sober jurkje? Dat had ik bij mijn laatste crematie. Niet helemaal zwart, want 9 van de 10 keer is de rest dat ook niet en dan voel je je zo stom :’)

Ik ben wel helemaal in het zwart gegaan denk ik. Zwarte rok met zwarte legging en zwart topje. Maar je moet het helemaal zelf weten. Doe wat aan wat een beetje confortabel is :wink:

Gewoon iets wat netjes is en niet al te fleurig :wink:. Ik had bij de laatste begrafenis een zwarte nette skinny, wit blousje en een grijs vestje.

okee. ik heb zo’n strak zwart h&m rokje. zal ik die aandoen, met een zwarte panty, en een witte blousse erin. met nette schoenen, en iets van een zwart vestje?

Gecondoleerd.
Ja, en dat met dat blousje klinkt goed.

tegenwoordig word er weinig zwart gedragen op begravenis enz. maar zolang het geen drukke printjes (of heel veel sieraden) heeft kan het wel.
wat je hier boven beschrijft kan wel ja!

Doe gewoon geen felle kleuren aan of drukke prints. Kies voor sobere kleren in een niet zo opvallende kleur. Overdrijf zeker niet met donkere kleuren. Gecondoleerd!

Ja dat probleem heb ik dus ook, mijn opa is maandag overleden en ik weet niet wat de rest van de familie aandoet en wat ik aan moet doen.

Er is net een zwarte kokerrok van de H&M binnengekomen, die moet ik nog wel passen, maar zal ik die aandoen met een wit hempje, panty en nette hakken ofzo? En zwart vestje?

ik had laatst een begravenis toen had ik een zwart kanten jurkje aan en dan was tie zeg maar lichtroze gevoerd?
met een grote zwarte taille riem
en hoge zwarte pumps.

iets wat totaal goed bij voelt dat je denkt mooie kleding

hmmz. dit is inderdaad erg moeilijk.
laatst had ik een crematie, maar dit was van het kindje(6maand oud) van mn baas, toen hebben ze gezegt van trek gewoon vrolijke kleding aan.
uiteindelijk droeg ik een wit blousje met een donkerblauwe broek en pumps.
zelf vind ik zwart echt een beetje verledentijd!
dat was vroeger heel erg… dat word nu steeds minder.

Echt superzwart is idd niks, maar volgensmij moet je t vooral bescheiden houden, dus niet te diepe decolletés, niet teveel sieraden, niet teveel kleuren. K heb zelf 4 begrafenissen gehad, waarvan 1 toen ik te klein was om me druk te maken om kleding, 2 keer had ik iets paars aan met een donker jasje en zwart rokje, en 1 keer een wit/zwart jurkje met een zwart vestje en zwarte panty.

gecondoleerd. ik denk ook niet te veel sieraden, maar dat je er wel verzorgd uit ziet. misschien niet alles zwart, maar ook niet veel kleuren.

Het is je opa, bij de wat oudere generatie gaan ze sowieso altijd wel voor netjes.

okee, thanx voor al die reacties. ik denk dat ik idd dat zwarte strakke rokje aandoe, met die blousse, en een zwart vestje, met een zwarte panty en pumps.
dan is het ook niet te zwart, want ik heb dat witte blousje. dat kan dan wel toch?