Beginnersfotografie van duCOQUELICOT

Omdat ik het waard ben

Nee grapje. Ik heb sinds kort (heel heel heel kort) een Nikon D3200 met kitlens (18-55mm zoomlens). Op het moment ben ik vooral bezig met kloten met de camera en totaal niet met bewerken (ik heb ook geen verstand van Photoshop.) Probeer nu dus vooral de foto zo mooi mogelijk uit te laten komen met de camera en niet allerlei effecten eroverheen te gooien achteraf, hoewel ik er zeker het nut van inzie. (Op het moment gebruik ik Pixlr om er wat standaard effectjes overheen te zetten, maar goed.)

Donc. Het is echt alleen nog maar stillevende shit, want ik heb nog niemand gevonden die vrijwillig model wil zijn (hoewel ik het fotograferen van objecten al vrij saai begin te vinden, ik heb zo ondertussen al heel mijn kamer op de foto gezet. Ga dus snel maar op zoek naar modellen. Mijn vriend valt af, hij wilde niet. Mocht zijn schoonheid niet vastleggen, haha.)

Geef vooral comments en tips en tricks and all that jazz.

PS Ik heb ook een La Sardina en een Fisheye Lomography camera. Laat ik een aantal van die foto’s er ook maar bij zetten, omdat het kan. ^^

1. Books

1. Mandarins

1. Watch

1. Ray-Ban

PS Jej ik ben me ervan bewust dat die onderste net niet helemaal lekker afgesneden is aan de onderkant. Toch vind ik 'm wel leuk :3

La Sardina - Berlijn

http://assets1.lomography.com/576/386/17/cbf87ef20b17c9602d4a3b16f6ceb74d05d724.jpg?auth=83795eb47ff6dc8f7f325509cc23a9e7a457938e

http://assets1.lomography.com/576/386/f5/a1ce4322bd1ab0260347b212d1c4ff27f33230.jpg?auth=a3216d69a5b3f6faf3c2ced2ffdb2244f7e72f40

http://assets1.lomography.com/576/386/9c/e4aea9de02fb77dc36e0c1dbf69b482c66a560.jpg?auth=2c827c2a7d1c05a379766feb69b5a280b6570d10

http://assets4.lomography.com/576/386/ed/ce8e41bf2ba78b6520cfe8821019d98a64954f.jpg?auth=6cbc71868fab75e87c5a5c0e2d95091d92436a6d

Misschien is het een idee voor je om de straat op te gaan en daar mensen te fotograferen?
Dit is een tip die ik zelf heb gekregen als iemand vrijwel alleen thuis en op vakanties foto’s maakte en dit heeft mij heel erg geholpen.
In het begin is dit wel heel erg eng, maar je zal vrij snel merken dat mensen het niet zo erg vinden.
Anders zou je ook nog hipshots kunnen proberen, dus zonder te kijken foto’s maken.
Zo is het iets minder eng om vreemden op de foto te zetten.

Jep, dat is zeker een goed idee! Op het moment regent het en is het koud, maar morgen ga ik een cameratas kopen (als het goed is) en dan ga ik erop uit :grinning: In Amsterdam moeten er genoeg mensen te vinden zijn. Merci ^^

Ik vind vooral die foto van de boeken erg mooi!
En die van die bril ook, maar de afsnijding is inderdaad niet helemaal ‘je van het’

Nee klopt ik zag het toen ik 'm ging uploaden, vond het ook erg tragisch, maar ik kan er niet meer aanplakken, en ach. Verder ben ik er wel blij mee. Dus ik neem het maar even voor lief.

Dankje, trouwens :grinning:

Mag ik iets zeggen over de eerste foto? Ik vind het een beetje storend dat alleen het midden van de foto echt scherp is, als je snapt wat ik bedoel. De titel van het onderste boek is aan de linkerkant ook niet scherp meer, en het zou denk ik mooier zijn om dat nog scherp te laten. Misschien kan je daar nog wat mee experimenteren.

oke ik praat niet bepaald in vaktermen maar je snapt vast wat ik bedoel

Probeer er aan te denken vanaf welke kant je de foto’s maakt. Bij de mandarijnen bijvoorbeeld, zit je met tegenlicht. Ik denk dat het mooier zou zijn geweest als je met het licht mee fotografeerde.

En nog een tip, probeer vooral heel veel te experimenteren, dat is de enige manier om beter te worden! (Ben ik nu zelf ook druk mee bezig :’) )

Oh hehe dat vond ik zelf juist wel mooi, wat rustiger. Maar zal de volgende keer eens proberen wat mooier uitpakt.

Diafragma iets meer dichtdoen dus :stuck_out_tongue: Ja, ik snap je.

1. Window

1. Rain

1. Hook

Deze vind ik allemaal echt heel tof! Je andere foto’s zijn gewoon minder bijzonder, maar dat ligt puur aan het onderwerp. Ik denk dat als je dus inderdaad een model hebt ofzo het heel mooi wordt! (:

Ik vind 5 heel bijzonder. Oh, en ik ga je zeker blijven volgen!

@HERMIONE haha dankje, dat is een serie uit Berlijn, met mijn Sardina gemaakt. Ben er ook nog steeds best wel trots op. Moet hier ook maar eens de deur uit, geen foto’s maken van suffige objecten (ben met je eens, dat is saai) en de straat op. Bedankt haha, door je comment krijg ik echt ontzettend veel zin om nar buiten te gaan.

@Alohomora, dankje, daar was ik zelf opeens ook echt best wel tevreden over. :grinning: Tof! Superlief van je. Blijf vooral ook tips geven haha, ik wil echt proberen heel veel te experimenteren met van alles en nog wat.

1. View

In Amsterdam zeker, ben benieuwd naar het resultaat! :slightly_smiling_face:

Ik weet niet waarom, maar ik vind foto acht een hele mooie foto. Het heeft iets rustigs over zich heen ofzo en ik vind de kleuren mooi.

Oeh, dankje! :grinning:

Ik vind je foto’s wel mooi ^^ Er zijn een paar minpuntjes, zo als de mandarijnen, ik vind die foto een beetje te donker. Dat is een puntje, belichting. Bij sommige foto’s loopt dat niet zo lekker, maar de andere met goed licht vind ik dan weer heel mooi. Ik weet zeker dat je heel goed kan worden :slightly_smiling_face: