(beginnende)Modellen op Girlscene?

Hee! Ik vroeg me af of hier meiden op girlscene zaten die ingeschreven staan bij een modellenbureau. Zoja wat heb je voor fotoshoots gedaan? (plaats misschien een leuke foto!) En bij welk bureau zit je ingeschreven en hoe lang?
groetjes

Ik sta niet ingeschreven in een modellenbureau maar ik werk soms “freelance” voor beginnende fotografen en visagistes. Dan poseer ik gratis en in ruil krijg ik de fotos en doet de visagiste gratis m’n make up. Handig voor hun want dan kunnen zij een CV opbouwen en ik heb leuke foto’s :slightly_smiling_face:

Ik heb al verschillende shoots gedaan: 1 was in een legerkamp en moest ik zwarte broek, zwart topje en een machinegeweer dragen en doen alsof ik bij de maffia zat. Andere keer was aan de kust op de golfbreker, een keer in een garage met winkeltassen etc. Handige dat ik niet sta ingeschreven is dat ik ni ontslagen word als ik geen zin heb in shoots of het een tijdje ni doe. Maarja ik krijg er ook ni voor betaald hoewel ik soms wel een vergoeding krijg :slightly_smiling_face:

Shoots die je doet hangt beetje af van de fotograaf maar tis meestal wel leuk. Soms heb je ook echt gare opdrachten en rare mensen maar daar werk ik dan niet meer mee samen… Maar t’is wel leuk ^^ Kzou foto’s posten maar heb pas nieuwe comp dus moet ze dan nog helemaal uploaden en hebk nu ni echt zin in :slightly_smiling_face: doe ik later wel een keertje

xx

Ik weet nooit waar ik me kan inschrijven.
Of het geld kost.
En of je veel moet reizen.

Zou je het liefst de modellenkant op willen? Of meer de acteerkant?
zou je meer de modellenkant op willen zou je je gewoon eens in moeten
schrijven bij bureaus zoals maxmodels, salvamodels, elite, AFT , ccmodels
en dan gewoon kijken wat ervan komt!
maar betaal NOOIT inschrijfgeld!

Oké, bedankt! :relieved:

Dat zou ik ook wel heel graag willen vooral omdat je dan nog wat leert. Zelf hou ik ook nogal van foto`s maken. Hoe ben je dan daar beland, dus hoe krijg je dat allemaal aangeboden?
xx

Waarom mag je geen inschrijfgeld betalen eigenlijks??

als een modellenbureau jou zelf wilt betaal je toch geen geld? ze moeten je juist graag willen omdat hun er dan geld mee verdienen.

Inderdaad, als een bureau wat in je ziet , gaan ze geld mét je verdienen niet geld aan je vragen. Betaal dus nooit inschrijfgeld zoals aan starsteps. Dan kan je er van uit gaan dat zij alleen maar geld verdienen dmv. inschrijfgeld aan leden te vragen, maar opdrachten zul je niet krijgen! PM me anders maar voor een lijstje met betrouwbare bureau’s.

Maar uhm… op dutchmodels.nl staan toch alleen betrouwbare?
Ik had me voor wat ingeschreven eentje, moest ik wel geld ofzo betalen!
Maar mijn moeder vind dat niet erg ofzo:P
Maarja, jullie hebt vast gelijk! Maar op dutchmodels is toch betrouwbaar?

Ik kan geen dutchmodels.nl vinden? Maar over het algemeen moet je nooit inschrijfgeld betalen, heel soms kan het voorkomen bij een castingbureau maar bij een goed modellenbureau nooit! een goed castingbureau is www.typtop.com daar heb ik zelf ook gezeten en ik vond ze daar altijd goed en leuke opdrachten!

Verder niemand ? :slightly_smiling_face:

Ik sta ingeschreven bij Fresh Model Managment, dit bureau werkt alleen met bureau’s uit het buitenland zoals Women (Milaan) en IMG (newyork). Het is een beginnend bureau nu een jaar bezig ongeveer.
Het bureau is opgezet en wordt begeleid door Suzanne Pots (Dior etc.) en Mauro da Silva (fotograaf en kapper bij verschillende bureau’s).
http://www.freshmm.com/models/?level=album&id=48 zijn een aantal foto’s die ik bij hun heb gemaakt om mijn portfolio uit te breiden.

Ik wil ook model worden, maar ik ben wat aan de korte kant, 1.72 en mijn BMI is geen 18, dus zou ik moeten aankomen

@ miiamore…

Ik weet niet hoe oud je nu bent, aangezien de meeste bureau’s meiden vragen van een minimale lengte van 1.74, maar als je zeker weet dat je nog groeit, zou je t altijd kunnen proberen. Vanaf je 15e groei je vaak niet meer zoveel en zal je niet meer naar de 1.74 komen…

Je BMI heeft in deze wereld niets te maken, mijn BMI is normaal, maar toch moeten er nog een paar cm-ers vanaf om dat je maten moeten kloppen.

De ideale maten zijn:
Borst tot 90 cm.
Taille 60 cm
en heupen ook tot 90 cm…

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik ben nu 15, bijna 16, ik groei nog heel heel langzaam, maar langer dan 173 word ik denk ik niet xD
Ik weeg nu iets van 52/53 kg, dus da’s eigenlijk net te licht.
Mijn taille is volgensmij smaller en mn heupen of dat of iets minder, borst iig veeel minder xD
maar dankje :slightly_smiling_face:

@miiamore , je kan het ook gewoon proberen! Sommige bureau’s nemen meiden aan van 1.72 en ik ben met mijn 1.68 een klein duimpje, maar ben tóch aangenomen bij een bureau! Overigens kloppen mijn maten wel, ik hoop
dat je er wat aan hebt :wink:

Eerste fotograaf was vriend van vriendin van me en we zijn samen gegaan. De foto’s kwamen ook op zijn site en toen zijn we allebei nog paar keer gevraagd door andere fotografen en zo ist begonnen… Ik weet niet hoe je er in kan geraken als je er niemand kent… soms zie ik wel advertenties op sites enzo maar je moet echt oppassen bij wie je gaat als je dat zou doen. De mensen bij wie ik ga ken ik allemaal wel via via via enzo maar als je ze niet kent vragen ze soms gare dingen… Meisje waar ik ooit shoot mee had gedaan werd gevraagd om haar beha uit te doen enzo en is helemaal uitgescholden geweeest… Ze zijn natuurlijk niet allemaal zo maar je moet wel oppassen als je het doet!

xxx

@ miiamore,

Je bent voor deze wereld juist helemaal niet TE licht, ik weeg zelf met mijn 1.75meter 53kilo…

En verder ik zou t gewoon proberen! go for it and get what you can get… je wordt altijd een ervaring rijker…

@miiamore

Gewoon proberen! het is vooral op de catwalk dat je lang moet zijn, ik ben zelf maar 1.73 groot! Op foto’s maakt het ni zo veel uit hoe groot je bent als je maar “goed geproportioneerd” bent om het zo effe te zeggen :slightly_smiling_face:

Zoals m’n ma altijd zegt: een nee heb je al, een ja kan je krijgen!

Good luck x