beginnen van een gesprek (online)

heey
okee, zoals jullie misschien al gelezen hebben: ik heb dus een chatbuddy.
we zijn best wel kloos, ik vertel hem alles en hij verteld mij alles…

alleen zit ik er dus best wel mee dat hij bijna nooit begint in een gesprek. ok het klinkt voor jullie heel onbelangrijk, maar ik zit er nou eenmaal mee. Ik wil ook niet te opdringerig overkomen door elke keer een gesprek te beginnen. het geeft een beetje het gevoel dat de vriendschap van 1 kant komt…
Zodra ik begin typt hij wel heel actief, en hij zegt altijd dat hij het druk heeft maar hij maakt wel tijd voor me vrij.

is dit dan typisch jongensgedrag ofzo? of heeft er iemand tips waardoor ik er voor kan zorgen dat hij eens begint?
of moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ik de gesprekken maar moet beginnen?

Je moet niks, je kunt hem ook gewoon eens laten beginnen maar dat kan ook betekenen dat dat wel even kan duren…gewoon online gaan en dan niets zeggen…
Mja ik weet niet, zolang de gesprekken gewoon leuk zijn maakt het niet uit wie begint, toch? :grinning:

nee das waar, maar ik begin bijna altijd de gesprekken…
maar misschien weet hij gewoon niet zo gauw een reden om met me in gesprek te gaan, hij is namelijk niet echt goed in vragen bedenken. of zit ik er totaal naast en ziet hij me als een stalker…

ja ik denk dat hij het dan misschien gewend is of iets…

Ik denk dat als hij echt niet met je had willen praten hij je wel had geblokkeerd of genegeerd. Waarschijnlijk verwacht hij dat als jij wil praten dat je dan wel wat zegt en anders niet.

Misschien wil hij juist niet opdringerig lijken en wacht hij dus tot jij begint met praten.

Volgens mij is dit typisch jongensgedrag, een heleboel jongens doen dat, ze wachten af tot jij begint (omdat ze dat gewend zijn ofzo?? geen idee waarom) maar dan is het gesprek wel vaak gezellig.

Ik ken eigenlijk maar 1 jongen die uit zichzelf begint, dat zegt volgens mij wel genoeg;)

volgens mij is dat gewoon typisch jongensgedrag en vinden ze het fijn dat jij juist begint te praten. (:

ok dankje (L)

Ik heb een paar vrienden die zeggen : er moet iets zijn gebeurt wil ik een gesprek kunnen starten , en als iemand anders het start loopt het wel door

dat klopt ook denk ik wel… als hij begint met praten is het bijna nooit: hee hoe gaat het. maar gelijk een verhaal over wat er gebeurt is. Ik heb nu besloten de hele vakantie niet tegen hem te praten, misschien wel langer. Hij moet er maar wat energie in steken…

^^ haha herken het verhaal heel erg. En vriendinnen van mij die hebben er ook last van, typisch jongens gedrag dus.
Herken het ook dat als ze wel beginnen, ze gelijk een verhaal typen. Inderdaad, gewoon negeren. Als ze dan niet tegen je praten, contact zoeken enz. dan zijn ze je gewoon niet waard.