Beginnen met sporten

Een vriendin en ik willen graag samen gaan sporten. We zijn allebei best dun en qua eten kunnen we niet echt aankomen, dus willen we dan maar in spiermassa proberen aan te komen.
Maaar, we hebben geen idee hoe zoiets werkt. Hoe je überhaupt aan sporten begint.

Hoe hebben jullie dat gedaan? :slightly_smiling_face:

Ga op kickboksen, daar krijg je echt spieren van xD

Haha ja lijkt me ook wel haha, maar dan slaat iedereen mij zo omver.

Neehooor, ligt eraan wat je doet bij kickboksen. Ik doe bijvoorbeeld bokszaktraining, padstraining en beginnerstraining. Bij bokszak sta je tegenover een boksbal en tja die slaat niet trug, bij pads sla je op van die kussen dingen en die slaan ook niet terug en bij beginners leer je puur technieken. Je word alleen omver geslagen als je wedstrijden doet

Klinkt ook wel leuk inderdaad!

Maar denk dat ik eerst maar moet beginnen met wat kracht training in sportschool :slightly_smiling_face:

Kickboksen is echt leuk! Ik was ermee begonnen maar door gebrek aan werk helaas weer mee moeten stoppen. Ik dacht ook dat ik onder de blauwe plekken zou zitten etc, maar dat valt echt mee! Zelf zat ik in een groep waar beginners tegen advance stonden en daar heb ik juist alleen maar van geleerd. Ik hoefde zelf natuurlijk niet tegen een pro, maar als ik weer eens stond te kloten, dan hielpen ze wel.
Okay, was niet in NL en een compleet andere mentaliteit. Maar om aan te geven dat je echt geen ervaring in krachttraining oid nodig hebt.

als je wilt aankomen door spiermassa, zorg dan wel dat je genoeg dingen eet met proteinen (zoals kipfilet) anders bouw je langzaam (of juist niet) spiermassa op. Tenminste dat is mijn ervaring en volgens mij is dit ook wetenschappelijk bewezen ofzo

Ga dansen! Kies een leuke dansstijl uit, en ga naar een proefles. Ik begon met dansen, hiphop, 5 jaar geleden, 1 uur in de week, en vijf jaar later doe ik het nog steeds, 3 uur in de week! Ik vind het echt super leuk, en je kan thuis natuurlijk ook oefenen, dus het is niet zo dat je een paar dagen moet wachten voordat je weer mag.

Dansen lijkt me inderdaad ook wel leuk! Maar ik ben zo ontzettend slecht in danspasjes onthouden haha