beginnen met make up

heey girls ik heb tips nodig :cold_sweat:. ik ben een meisje van 15 en mijn moeder kan nogal streng zijn. ik mag van haar alleen eyeliner en mascara dagenlijks naar school dragen. ik heb best wel veel onzuiverheden op me huid die ik zou willen bedekken maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan haar moet vragen. het is echt niet zo dat ik meteen wil beginnen met een dikke laag foundation. gewoon eerst concealer en poeder en dan langzaam opbouwen… hebben jullie misschien tips hoe ik dit het beste aan mijn moeder kan vertellen? :wink:

Gewoon zo vertellen zoals je het aan ons vertelt?

misschien als je samen gaat shoppen naar de drogist/douglas gaan en wat uitproberen. Dan kan je ook tips vragen aan de winkeliers en ziet je moeder hoe het staat :slightly_smiling_face:

Gewoon vertellen aan haar zoals je het aan ons verteld. Anders gewoon kopen en opdoen? Mijn moeder is het er ook niet mee eens dat ik foudation/concealer draag maarja

Je kan ook gewoon zelf of met een vriendin naar een drogist/Douglas etc. gaan en er zelf wat kopen? Als je zorgt dat je meteen een concealer in de goede kleur koopt merkt ze het waarschijnlijk niet eens op als je langzaam je onzuiverheden daarmee gaat bedekken.

En nooit vragen aan de winkeliers wat goed is want die verkopen je producten of het nou goed staat of niet.

Waarom zou je dit met je moeder moeten overleggen?

Ik ben dan wel vijf jaar ouder dan dat jij bent, maar ik heb echt nooit aan mijn moeder hoeven verantwoorden waarom ik make-up droeg.
Ik ben gewoon begonnen met het te kopen en het te dragen.

Wel betaal ik alles zelf.

Ik ben ook gewoon begonnen met het kopen en dragen (wel geleidelijk) en dat volgens mij vanaf toen ik 13-14 was.