Beginnen met krachttraining

Hi!
Ik ben al een een hele tijd wekelijks in de sportschool te vinden maar steeds durf ik de stap niet te wagen om het krachthonk binnen te lopen. Ik blijf steeds maar op de apparaten hangen maar ik zou toch een aantal dingen los met gewichten willen doen. Hebben jullie tips met welke oefeningen ik het best kan beginnen, of ik nog speciale spullen nodig heb en npg andere tips?

Dankjewel!

Hooihooi,

misschien is het fijn om op het begin begleiding te krijgen? Dit kan vaak al bij iemand uit de sportschool. Heb je anders niet iemand die je kent die bezig is met krachtraining, dan kun je deze persoon wellicht vragen?

Daarbij wil ik even zeggen dat internet een van je grootste hulpbronnen kan zijn wanneer je wilt beginnen met krachttraining. Instragram staat bijvoorbeeld vol met mensen die bezig zijn met krachttraining en filmpjes plaatsen over voeding en sporten.

Het is beter als je gewoon met iets kleins begint waarvan je zeker weet dat je het kan. Je kan ook op internet voor leuke trainingen kijken of video’s van hoe een apparaat werkt of hoe je een dumbell of een ander gewicht kan genruiken.

Wat ontzettend goed van je dat je de krachttraining wilt doen! Is er een speciale spiergroep dat je zou willen trainen? Benen, billen, borst, rug, triceps, biceps of schouders? Aan de hand van die keuze kan je verdere beslissingen nemen. Je moet namelijk niet alle spiergroepen door elkaar gooien, het beste is om 1, max 2 spiergroepen per dag te doen met eventuele cardio erbij.

Hi!
Eigenlijk altijd train ik mijn buik en dan kies ik daarnaast voor rug, benen of billen. Zeker op de billen zou ik nog iets meer resultaat willen zien