Beginnen met hardlopen d.m.v. mp3-bestanden

in het artikel ‘gezond afvallen voor de zomer’ heb ik gereageerd op een reactie waarin werd gevraagd hoe je goed kon beginnen met hardlopen. ik heb aangeboden om speciale mp3-bestanden te versturen die daarvoor goed kunnen helpen. omdat ik hier veel reacties op kreeg van geïnteresseerden, leek het me verstandig om er een topic over te maken.
------
mijn reactie in het artikel:
@beautyandstuff,
Ik ben begonnen met speciale mp3-bestanden tijdens het hardlopen waarin ze zeggen wanneer je moet lopen en wanneer je moet hardlopen. In het begin moet je maar 1 of 2 minuten hardlopen en dat bouw je langzaam op en uiteindelijk kun je een halfuur lang hardlopen. Als je me je emailadres note, kan ik je de bestanden mailen(ze zijn ook online verkrijgbaar, maar dan moet je er voor betalen).
Je kunt trouwens ook een trainingsschema opzoeken op google(is hetzelfde principe), maar dan moet je wel een horloge om bij het hardlopen.
-----------
De mp3-bestanden zijn een initiatief van vlaanderen sportland en ze werken in principe hetzelfde als een personal coach. ik heb bestanden voor beginners die je leren om uiteindelijk 5km te hardlopen en ik heb bestanden voor de doorzetters die als vervolg dienen op de eerste set, die je van 5 naar 10km leren te hardlopen. ik heb geprobeerd ze te versturen via de mail, maar het is niet mogelijk om per keer meer dan één bestand te versturen omdat ik maar 25 mb per keer kan versturen en ze gemiddeld 15 mb per bestand zijn. Ik heb daarom de eerste set bestanden(1 tot 5 km) op dropbox geupload. Ik zal de 5 tot 10km later uploaden.

edit: ik heb de 5 tot 10km nu ook geüpload. ze staan gewoon op dezelfde pagina.

hoe je ze kunt downloaden:
-registreer je bij dropbox (www.dropbox.com) als je nog geen account hebt
-ga naar deze pagina https://www.dropbox.com/sh/a2chv75rgxr3djb/0JByHtIxIS
-hier kun je de bestanden downloaden
-zet ze op je mp3 of telefoon (als je er één per keer op je mp3 zet, weet je welke je de vorige keer hebt gedaan, maar je kunt het natuurlijk ook opschrijven)

tip: dropbox heeft ook een app. hiermee kun je de bestanden meteen downloaden op je telefoon.

hoe het werkt:
-wandel 5 tot 10 minuten om op te warmen
-start het mp3 bestand
-volg de instructies op
-als het mp3 bestand is afgelopen, loop je 5 tot 10 minuten uit en doe je daarna strech oefeningen.

het is belangrijk om je lichaam rust te geven na het hardlopen, dus ga niet twee dagen achter elkaar hardlopen, zorg dat er altijd een dag tussen zit(op het eind van het mp3-bestand wordt dit ook elke keer aangegeven).

voor een optimaal resultaat is het aan te raden om hardloopschoenen aan te schaffen(ontlastend voor je rug en dit loopt ook fijner) en om op google o.i.d. de goede hardloophouding op te zoeken.

heel veel succes!

dit is trouwens de eerste keer dat ik iets upload op dropbox voor openbaar gebruik, dus ik weet niet zeker of het allemaal werkt. ik hoor graag van jullie als jullie de bestanden niet kunnen vinden.

Wat leuk! Net wat ik nodig had! Thanks :upside_down_face:

alstuu :slightly_smiling_face:

Maar je kan dan ondertussen geen muziek meer luisteren toch?

Heel erg bedankt! (ik kan alleen les 23 niet vinden…)
Laat me weten wanneer je de rest er op hebt gezet :wink:

Handig, ga het binnenkort proberen! :bowing_man:

nee, het is een mp3-bestand van ong 30 minuten waarin ze ook muzieknummers afspelen. Sommige muziek is wat gedateerd, maar het heeft wel een goed looptempo.

oh, die staat ook niet op mijn computer… misschien klopt de titel ook gewoon niet… ik zal het hier melden als de rest er ook op staat :slightly_smiling_face:

Thankyouu!

Heel leuk! Dankjewel, ik wilde hier net mee beginnen wat een toeval! :grinning:

thanks, dit is echt super!! heel erg bedankt!! :bowing_man: :kissing:

Onwijs bedankt, hier was ik naar opzoek !

Ah, dat wil ik eigenlijk ook wel proberen. Maar, ik heb hele kleine oren en oortjes vallen bij mij bij rennen altijd uit…

ik heb voor het hardlopen speciale hardloopoortjes die niet zo snel uitvallen.bij de mediamarkt hebben ze alle soorten en maten vanaf 5 euro al volgens mij. zulke bedoel ik:

ik heb de 5 tot 10 km nu ook geüpload :slightly_smiling_face:

Ik ren altijd met in-ears. Ook aan te raden :slightly_smiling_face:

Haha, die passen bij mij dus niet omdat ze te groot zijn en vallen ze alsnog uit…

Die andere zou ik wel eens kunnen proberen. Ik kan me herinneren dat mijn zus die ook eens heeft gehad.

Ik hoef me niet eens voor dropbox te registreren om te kunnen downloaden, dus dit is net zo makkelijk.

Deze heb ik toevallig vandaag net gewoon via een torrent gedownload, vind ik persoonlijk veel makkelijker:

http://kat.ph/vlaanderen-sportland-start-to-run-1-tot-5-km-5-tot-10-km-t530151.html

De 0-5 km (voor beginners) en de 5-10 km (voor daarna :slightly_smiling_face: )