Beginnen met Fotograferen

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort eens beginnen met fotograferen, o.a. mezelf, dieren, de natuur en anderen. Hebben jullie tips hoe ik dit het handigst kan gaan doen? In de schaduw, in de zon, rustige plekken, drukke plekken, van links, van rechts, noem het maar op.

Ik moet eerst nog even een mooie camera zien te scoren!

Groetjes Sarah.

in een bos/park kan je meestal wel mooie foto’s maken! vooral als het straks lente gaat worden

van links, van rechts? :’]

Nou gewoon, heeeel veel oefenen.

Ik wil ook gaan beginnen!

Koop een boek : Fotografie voor Dummies. Of iets dergelijks.

Het moet ook een leuk prijs zijn, ik heb geen idee wat voor merk ik nodig heb. Ik wil zo’n grote zwarte, van goede kwaliteit, maar ik zoek niet een al te dure prijs. Nou zijn ze vanaf 300,- euro verkrijgbaar geloof ik.

Veel oefenen, een boek lezen & vooral je eigen weg gaan en geen standaard plaatjes proberen schieten, want zo zijn er al heel veel. Originaliteit is alles :grinning:

“zo een grote zwarte”
Ik vind dat je geen spiegelreflex moet gaan kopen als je nog niet eens weet wat dat inhoudt xD Probeer mss eerst een camera -desnoods een compact- te lenen van iemand, om te kijken of je fotografie uberhaupt leuk vindt.

Ik heb ook een beginnersvraag, hoe maak je (in je uppie) mooie zelfportret foto’s. Ik wil zelf graag foto’s voor mijn blog beginnen, maar echt mooie foto’s krijg ik niet. Ik heb een timer, maar waar kan ik de camera het beste opzetten. Als ik het op mijn stoel zet kijk je in mijn neusgaten en lijk ik 5 kilo dikker en anders… nou ja… ik heb geen anders!

–Sorry dat ik je topic leen :3

Wel een goeie tip voor een goedkope goede camera, ik heb een Nikon Coolprix. Voor ongeveer 100 euro heb je een leuke goede camera. Weinig foto’s die mislukken!

Een statief natuurlijk xD Die heb je al vanaf 10 euro denk ik…

je kan een statief kopen waar je je camera op kan draaien, en je kan dan ook meteen hoogte verstellen.

laat anders iemand anders de foto maken? en anders zet je het op een kastje en ga er dan recht voor zitten

Whahaha ik voel me superdom nu! Maar ik dacht dat die dingen duuuuur waren :"D
Thanks

als je zelf wil gaan fotograferen, dan moet je een beetje je eigen stijl ontwikkelen,
dus wat ik zou doen, is gewoon van alles proberen.
buiten, binnen, met flits, zonder, whatever.

je hebt hier ook een heel forum over fotografie.
daar kan je natuurlijk ook altijd tips vandaan halen.
en indd ook boeken lezen enzo.

succes!

je moet zelf uitvinden wat je mooi vindt,vaak vind ik recht erop,met een scherp onderwerp en wazig onderwerp het mooist,maar het ligt eigenlijk allemaal vooral aan het onderwerp en de achtergrond,in welke positie zij het mooiste ‘uitkomen’

Zijn ze ook hoor.
Je hebt voor misschien 10 euro een statief die misschien 15 cm hoog is. Maar als je er eentje wil die boven een meter zit moet je sneller denken aan 40 euro of meer.

Ow echt? Ik heb er indertijd wel eentje best goedkoop gekocht!
Kijk dan eens op marktplaats ofzo… Daar zijn ze wel heel goedkoop :grinning:

http://www.bol.com/nl/p/e…00000008666579/index.html

Kijk even op deze site, wat vinden jullie van die bovenste? Goedkoop prijsje en goede kwaliteit!

Als je niet eens weet dat ‘zo’n grote zwarte’ een spiegelreflex camera heet, koop dan alsjeblieft een compact camera (zo’n kleine)
En je moet een beetje je eigen stijl weten te maken, van links of van rechts/ druk of rustig maakt niet echt uit…

Als je nu begint, begin dan inderdaad met een goede compact camera
Jemoet echt niet denken dat je met een spiegelreflex meteen geweldige foto’s krijgt, want jij bent degene die de foto moet maken!

Leer eerst wat meer over fotografie door te oefenen met standpunten en objecten, en ga later eens nadenken over een spiegelreflex!

(er zijn echt mensen die betere foto’s maken met een compact! Het ligt echt aan jou, als fotograaf!)

Ik koop 'm toch! :wink: