Beginnen met een sport op latere leeftijd.

Hoi dames,

Ik had een vraagje, ik zit er aan te denken om een sport te doen die ik nog nooit heb gedaan. Hockey. Ik sport sowieso eigenlijk al niet waardoor ik een sport wil doen die me wel leuk lijkt. Alleen ik ben al bijna 21. Is het niet raar om je dan nog aan te melden en in een team geplaatst te worden waar je niemand kent terwijl hun al hecht zijn bijvoorbeeld? Ook heb ik een bar slechte conditie etc dus ik vroeg me af hoe zo’n hockeytraining er ongeveer uit ziet.

Nee gewoon doen joh! daar zou ik echt geen probleem van maken het is juist goed dat je wil gaan sporten. Misschien zal de eerste keer best wel eng zijn maar dat komt vast veel goed het is een teamsport je wordt waarschijnlijk gelijk opgenomen in het team.

Inderdaad, laat je doordat je misschien wat ouder bent eer je begint absoluut niet tegenhouden! Als je eenmaal even bezig bent loopt de rest ook wel los.

Op je vraag hoe een hockeytraining er ongeveer uitziet: eerst doe je gewoon een warming-up en ga je misschien nog even inslaan, daarna doe je wat oefeningen (die bv te maken hebben met aannemen, slaan, pushen etc, als je snapt wat ik bedoel) en dan doe je als laatst nog iets van partijtje om de training af te sluiten. Misschien is dit niet bij alle teams/clubs zo, maar bij de meesten denk ik wel.

En inderdaad gewoon doen! Een conditie krijg je vanzelf wel als je een tijdje hockeyt.

Je kan altijd gewoon een mailtje sturen naar de vereniging.

Het is helemaal niet raar om op deze leeftijd met een sport te beginnen!
Wij hebben ook regelmatig mensen met deze leeftijd (jonger maar ook ouder!) die even komen kijken en meetrainen. Wij zijn heel open voor nieuwe mensen die het willen proberen :slightly_smiling_face:
Probeer anders een keer een training mee te doen?
Bij ons is de regel dat je 2 à 3 keer mee mag trainen en dan pas hoeft te beslissen of je lid wordt of niet. :slightly_smiling_face:
En idd, je kan altijd even een mailtje vragen voor meer informatie naar de vereniging! :slightly_smiling_face: