Beginnen met de sportschool?

Goeiemorgen allemaal,
Woensdag ga ik met een vriendin mee naar de sportschool, dit is mijn allereerste keer. Als het me bevalt neem ik waarschijnlijk een abbonoment. Dit gaat gebeuren bij basic fit, maar ik heb geen idee met welke apparaten ik zou moeten beginnen. Ik vroeg me af wie hier allemaal op de sportschool zit en hoe jullie er mee zijn begonnen. Tips zijn welkom, :slightly_smiling_face:

Ik ben begonnen met cardio. Specifieker: loopband en crosstrainer. Inmiddels ben ik erachter dat ik steppen veel leuker vind er er meer mee verbrand, dus doe ik dat. Daarnaast roei ik ook omdat ik daar mijn hele lichaam mee train.

Qua kracht ben ik pas net begonnen. Ik doe buikspieren en armspieren.

Tip: Luister naar je lichaam! Vooral bij de krachttraining is het belangrijk dat je je spieren niet overbelast. Bouw het rustig op.

Ik ben vandaag ook begonnen (maar niet bij basic fit) kan je geen advies vragen aan de mensen die daar werken?

Ik heb wat cardio gedaan en focus mij op beenspieren.

Ik sport al een tijdje bij mijn sportschool (gewoon een lokale onderneming). Ik ben daar meteen begonnen met krachttraining: ik wist namelijk dat ik gespierder wilde worden , en daarvoor heb je nou eenmaal krachttraining nodig! Later ben ik ook meer gaan focussen op cardio, maar krachttraining blijft toch het leukste! Wat ik vond was dat veel mensen bereid waren om je te helpen, als je het maar gewoon beleefd vraagt.

Volgensmij is er geen begeleiding bij basic fit, daarom kunnen ze het ook zo goedkoop houden daar.

Bij basicfit staat op bepaalde apparaten uitgelegd hoe ze werken. Verder zou ik de eerste keer gewoon mee gaan doen met de work-outs die je vriendin ook doet. Op die manier kan zij vertellen hoe de apparaten werken.

Verder sport ik al ongeveer 5 jaar bij basicfit. Ben zelf ooit begonnen door de instructies op de apparaten te volgen, bij andere mensen af te kijken hoe ze het doen of door het te vragen.

Bij het inschrijven bij basicfit kreeg ik trouwens ook een rondleiding waarbij ook van alles werd verteld hoe dingen werkten, & verder lopen er ook mensen rond die daar werken dus als je dan een vraag hebt kan je die gewoon aan ze stellen :wink:

Wauw… dus ze kunnen niet eens zo’n simpele vraag beantwoorden? Neem aan dat als jij uitlegt wat je doel is (bijvoorbeeld beenspieren krijgen, conditie krijgen, kunnen hardlopen whatever) dat ze dan in 1 regel wel kunnen uitleggen naar welke apparaten je moet gaan…

Ben ik even blij dat ik bij een sportschool zit die wel persoonlijke begeleiding heeft.

Bedankt voor de reacties, mijn vriendin doet veel aan cardio (het meest met de crosstrainer) dus ik ga gewoon met haar mee ! :slightly_smiling_face: