Beginnen met dansen

Ik ben 19 jaar en ik heb eigenlijk een passie voor dansen. Vroeger hield ik helemaal niet van sporten (behalve paardrijden, haha) en sinds een paar jaar vind ik het juist heerlijk om te bewegen.
Ik zit nu al een tijdje op Zumba, maar wil eigenlijk gaan beginnen met dansen. Jazzballet of hiphop ofzo vind ik erg leuk. Maar hoe doe ik dat op deze leeftijd nog? Als ik nu naar de dansschool ga en met meiden van mijn leeftijd ga dansen dan doen zij het al vanaf hun 6e en ik natuurlijk niet :stuck_out_tongue:

Iemand tips?

Ik denk dat er genoeg meisjes zijn die pas op latere leeftijd beginnen met dansen
ik word over 2 weekjes 17 en ik wil eigenlijk ook dit jaar op dansen gaan, maar kan het ook echt totaal niet…
misschien kun je gewoon eens gaan informeren bij een dansstudio in de buurt?

wat maakt het uit ! het gaat om de lol.
ik ben 14 (okee wel wat jonger dan jou ja ;p)
en ik ben ook vorige week begonnen.
ik kan het niet heel goed ofzo,
maargoed.
de meeste die dan heel goed zijn zitten dan wel in de selectie!
misschien kan je eerst een proefles meedraaien, vind je het niet leuk, geef je je gewoon niet op.

Een passie wanneer je nog nooit gedanst hebt? oke…
Maar oke even to the point, er zijn genoeg beginnersklassen, ook op jouw leeftijd. Gewoon wat research doen in jouw buurt naar danslessen. Vaak zijn de mensen van jouw leeftijd die dansen van jongs af aan al zo gevorderd dat ze ook op redelijk hoog niveau dansen en lang niet meer in een beginnersklasje zitten. En inderdaad, een proefles meedraaien!

Ik dans op een professioneele dansschool (niet dat ik heel goed ben ofzo maar je krijgt wel goede les) en er zijn heel veel meiden van 15 (die heel goed zijn!) tot 18. Dus volgensmy kan je er makkelijk bij.
Je hoeft niet heel goed te zijn dat leer je wel :grinning:
Go for it!

Dan zou je bijna geen enkele sport meer kunnen doen…
Ga gewoon een keer op proefles, als je het uiteindelijk toch niet blijkt te kunnen kan je er altijd vanaf gaan.

tuurlijk kan je nog beginnen! er zijn altijd groepen van jouw leeftijd en nivo, gewoon ff kijken en lekker dansen!

ik ben 16 jaar en ben ook van plan om te gaan dansen, kan totaal niet dansen maar ik ga toch voor hiphop!-_-

heb zelf 10jaar op jazzballet gezeten

zoals hier al is gezegd gewoon keertje proef les mee doen
en dan zul je vast merken dat er nog meer zijn die net begonnen zijn dus de dans nog niet helemaal goed mee kunnen doen
iedereen moet het leren ?

Gewoon doen, ik begin nu als 16-jarige met paardrijden en ik zit ook bij allemaal mensen in de groep die het al heel hun leven doen. Kom ik daar met mijn 3 maandjes ervaring…

Ik ga volgend jaar (dan ben ik 19/20) beginnen met dansen. Of nou ja, wéér beginnen. Maar dan aan een vrije academie in een beginnersklas voor 18-plussers. Helemaal goed :slightly_smiling_face:

ik zit al vanaf kleins afaan, ik denk rond de 6jaar… zat ik op hiphop, en ik ga van dansschool naar dansschool om veel meer dingen te leren, en ja daar ben ik nogsteeds mee bezig hihi. maar ik heb nog geen andere gevonden maar dat komt nog wel!

Ook toevallig, ik zat hier dus ook over na te denken en ik heb precies hetzelfde probleem [ ben alleen net 18 dus dat scheelt een jaartje ]! Maar ik ga denk gewoon eens Googlen voor dansscholen in de buurt om te kijken wat ze aanbieden.

tuurlijk kan je nog beginnen met dansen! alleen met ballet ligt dat wat moeilijker… met hiphop beginnen de meeste pas later, dus dan kan altijd.