Hi ladies.
Ik ben al een lange tijd geïnteresseerd in boksen. Nu is er een boksschool in mijn buurt die mij heel erg leuk lijkt en ik wil op een gegeven moment op proefles. Ik heb al een vriendin uitgenodigd om samen te gaan. Nu is mijn probleem dat ik nooit op een sport heb gezeten. Momenteel zit ik ook alleen voor mijn baan en het is niet dat ik van ver moet reizen. Ik wil conditie opbouwen en zelfvertrouwen vergroten en ik denk dat ik bij deze boksschool op het juiste adres ben. Alleen is mijn conditie 0.0. Is het wel een goed idee om te beginnen met boksen? Heeft er iemand hier ervaring met het beginnen van een sport met een lage conditie?
Volgens mij is boksen een hele goede sport om je uithoudingsvermogen te trainen. Conditioneel is het denk ik best een zware sport. Echter, als je geen conditie hebt, zul je die toch ergens moeten opbouwen. Ik zou zeker meedoen met de proefles en je niet laten weerhouden door je conditie. Ik ben zelf afgelopen jaar opnieuw begonnen met sporten na 3 jaar stilzitten en ik ben nog niet waar ik moet zijn, maar ik hou meer vol dan voorheen. Weliswaar niet met boksen, maar dat kan met boksen ongetwijfeld ook!
Gewoon doen als het je leuk lijkt!
Bijna iedereen die ooit is begonnen met sporten, is begonnen met een lage conditie. Lijkt me niks raars aan toch? Zou een vreemde reden zijn om niet de sport te gaan doen die je graag wilt doen.
Toen ik begon met kickboksen had ik ook een conditie van 0,0 maar met de training die je bij zoiets krijgt is die binnen no time naar een 10. Je bepaald heel erg je eigen tempo maar zou jezelf wel pushen voor de meeste vooruitgang. Zou er gwn voor gaan als ik jou was!
Bedankt voor alle tips meiden. Ik ga me gewoon inschrijven voor de proefles ^.^