Beginnen met Ballet

Hey,
Ik ben 15 en heb sinds kort een liefde gekregen voor ballet. Alleen ik twijfel of ik er op wil, want
Ik ben totaal niet lenig
ik ben niet echt dun
Ik ben bang dat ik in een groep kom met mensen die al jaren aan ballet doen

Hebben jullie tips?

Ik denk dat ze gewoon beginnersklassen hebben hoor, zou raar zijn als je meteen bij mensen komt die al jarenlange ervaring hebben. Ik zou eens informeren bij een ballet/dansschool in jouw buurt! En om je gerust te stellen: echt niet iedereen die aan ballet doet is superslank en lenig hoor. Een vriendin van mij heeft het ook jarenlang gedaan omdat ze het zo leuk vond, en die was dat ook niet. (En trouwens, je wordt er natuurlijk vanzelf veel leniger van)
Zou het doen als ik jou was :slightly_smiling_face:

Ik zou het echt proberen als ik jou was! Ik begon toen ik 19 was en omdat het een beginnersklas was, waren er best veel mensen die nooit op ballet hadden gezeten. Ik was trouwens ook niet lening, maar dat komt wel als je thuis ook af en toe oefent.

ooeeh leuk topic! Ik ben ook op latere leeftijd begonnen met ballet, ik was 18. Heb wel jaren gedanst dus dat lukte mij sowieso wel prima maar wij hadden ook een beginnersklasje maar dat kwam alleen omdat er genoeg aanmeldingen waren, anders was die niet gestart.

Ballet is veel meer dan lenig en dun zijn hoor, haha. En als jij het leuk vindt, is dat toch genoeg reden om erop te gaan? :slightly_smiling_face: Ik ben zelf ook vrij laat begonnen, maar door thuis veel te oefenen ben ik uiteindelijk gewoon op het niveau van de andere meisjes gekomen! En bij mij is ook niet iedereen dun en lenig, dat is vooral bij professionele balletgezelschappen, niet als je voor de lol een uurtje in de week naar ballet gaat :wink:

Gewoon doen! Het gaat erom dat je het leuk vind en dat je er plezier in hebt, niet om dat je er bij voorbaat al super goed in bent.