Ik noem mezelf niet echt beginnend model, want ik ben pas 15. Maar ik wil wel zoiets doen als ik dan klaar ben met de havo. Want de meeste opdrachten zijn onder schooltijd.
Ik had me eerst voor de gein opgegeven hier bij girlscene toen ze modellen nodig hadden voor de catwalk bij Willem de koning academie in R’dam. Ging er verder niet op in ofzo, maar toen kreeg ik miss maand later een email ! Of ik mee wilde doen om catwalk te lopen. Moest ik op een vrijdag naar R’dam toe, onder schooltijd. Het was wel casting, dus moest eerst laten zien, hoe ik liep. Voor 3 mensen, die zaal was leeg, best wel eng. Ik liep op iemand anders hakken, terwijl ik nog maar 1 x op hakken had gelopen ! En toen vroegen die mensen van, kom je van MaxModels (bekend modellenbureau) ik zat echt zo te kijken van… huh ? helemaal verbaasd,
‘‘Nee, ik kom via girlscene’’
En toen moest ik 2 uur later terug komen, dus was ik de stad maar ingegaan met mijn nicht die mee was. Dat gebouw is best groot en het was op de bovenste verdieping, buiten zaten ook allemaal studenten. Maar, toen kwam ik terug en waren er groepen gemaakt, was volgens mij een beetje ingedeeld op haar/haarkleur/lengte enz. en ik zat bij 2 designers (hoe je het ook noemt) en die hadden kleding ontworpen en moesten wij gaan passen. En die moesten we laten zien, met muziek met z’n allen catwalk lopen en werden gefotografeerd.
Het was dus voor een soort eindopdracht/avond voor alle eindejaars studenten. Maar ik was stiekem gegaan want het mocht niet van me ouders, omdat het wat minder op school ging en er niets vanaf wisten. Ik kon die week erna echt niet komen, want ik had die vrijdag natuurlijk weer school en het duurde tot laat in de avond. Ik vond het echt onwijs jammer ! Er zaten echt goede modellen tussen die ervaring hadden, was interesant om te zien ! Maarja, ik had het dus achter me gelaten.
Kreeg ik opeens via hyves, een bericht van een Fashionfotograaf !! Dat het interessant voor mij is, om modellenwerk te doen. Maarja, hoe kan je dat zo geloven dat het niet een vieze vent is ofzo. Ik had op z’n site gekeken, maar het is dus echt ! Ik was er maar niet op in gegaan, want ik zou het toch niet mogen.
Ik hoor het ook van bekenden dat ik wel model zou kunnen worden, die dat zo zeggen uit het niets. En van die mensen op die academie hoorde ik dat ik talent heb, ik vind het ook wel leuk. En ik wil nadat ik mijn diploma heb gehaald, wel model worden.
Ojah, en later stond er een interview in de Fancy over een student/designer van die Willem de koning academie over die Avond. Was echt heel toevallig, en leuk om te lezen 
Maarja, best lang verhaal. Kan me altijd Note’n !
(K) XX