beginend model !!!

ik wil wat meer te weten komen over modellen die net zijn begonnen !!! of al lang bezig zijn !!!

vragen :

1. hoe oud was je ?
  2. hoe ben je gecast ?
  3. wat deed je ?
  4. hoe zei ej het tegen je ouders ?
  5. wat voor shouts heb je gedaan ?
  6. waar letten de mensen van het modellenburea op :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:
  7. vind je het leuk ?
  8. wat voor pose’s moet je allemaal doen :face_with_raised_eyebrow:

( je hoeft ze niet persee allemaal te beantwoorden hoor )…

pleazzzzz mag ik een paar reacties ???:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:?

Ik wil ook een model worden;
Maar ik weet niet hoe ik moet beginnen.

ik zou ook wel willen dus allemaal reageer op dit onderwerp!!

nou er zijn hier toch wel wat modellen op girlscene !!!

Oh my gosh, heb geduld. hier heb je tips:

ben je 15+ ga naar Modelmasters (van HNTM)
ben je jonger ga naar een ander bureau.
zoek op internet naar online bureaus, je kan hier foto’s plaatsen en fotograven kunnen je inhuren…

Liefs,

Ik noem mezelf niet echt beginnend model, want ik ben pas 15. Maar ik wil wel zoiets doen als ik dan klaar ben met de havo. Want de meeste opdrachten zijn onder schooltijd.

Ik had me eerst voor de gein opgegeven hier bij girlscene toen ze modellen nodig hadden voor de catwalk bij Willem de koning academie in R’dam. Ging er verder niet op in ofzo, maar toen kreeg ik miss maand later een email ! Of ik mee wilde doen om catwalk te lopen. Moest ik op een vrijdag naar R’dam toe, onder schooltijd. Het was wel casting, dus moest eerst laten zien, hoe ik liep. Voor 3 mensen, die zaal was leeg, best wel eng. Ik liep op iemand anders hakken, terwijl ik nog maar 1 x op hakken had gelopen ! En toen vroegen die mensen van, kom je van MaxModels (bekend modellenbureau) ik zat echt zo te kijken van… huh ? helemaal verbaasd,
‘‘Nee, ik kom via girlscene’’
En toen moest ik 2 uur later terug komen, dus was ik de stad maar ingegaan met mijn nicht die mee was. Dat gebouw is best groot en het was op de bovenste verdieping, buiten zaten ook allemaal studenten. Maar, toen kwam ik terug en waren er groepen gemaakt, was volgens mij een beetje ingedeeld op haar/haarkleur/lengte enz. en ik zat bij 2 designers (hoe je het ook noemt) en die hadden kleding ontworpen en moesten wij gaan passen. En die moesten we laten zien, met muziek met z’n allen catwalk lopen en werden gefotografeerd.
Het was dus voor een soort eindopdracht/avond voor alle eindejaars studenten. Maar ik was stiekem gegaan want het mocht niet van me ouders, omdat het wat minder op school ging en er niets vanaf wisten. Ik kon die week erna echt niet komen, want ik had die vrijdag natuurlijk weer school en het duurde tot laat in de avond. Ik vond het echt onwijs jammer ! Er zaten echt goede modellen tussen die ervaring hadden, was interesant om te zien ! Maarja, ik had het dus achter me gelaten.
Kreeg ik opeens via hyves, een bericht van een Fashionfotograaf !! Dat het interessant voor mij is, om modellenwerk te doen. Maarja, hoe kan je dat zo geloven dat het niet een vieze vent is ofzo. Ik had op z’n site gekeken, maar het is dus echt ! Ik was er maar niet op in gegaan, want ik zou het toch niet mogen.
Ik hoor het ook van bekenden dat ik wel model zou kunnen worden, die dat zo zeggen uit het niets. En van die mensen op die academie hoorde ik dat ik talent heb, ik vind het ook wel leuk. En ik wil nadat ik mijn diploma heb gehaald, wel model worden.
Ojah, en later stond er een interview in de Fancy over een student/designer van die Willem de koning academie over die Avond. Was echt heel toevallig, en leuk om te lezen :grinning:

Maarja, best lang verhaal. Kan me altijd Note’n !
(K) XX

Hi!

Haha, ik was daar oook! (willem de kooning) En ik mocht ook meedoen! Anyway, tijdens die casting was ik dus ook gevraagd om tijdens de AMSTERDAM FASHION WEEK te lopen! Ik vond het helemaal geweldig alleen ik kon niet aangezien ik op vakantie zou zijn… Maar diegene door wie ikw as gevragd had me onthouden en toen heb ik nog paar andere modeshows gedaan en presentaties! Heb op een gegeven moment zelfs een modeshow gelopen tijdens een ‘‘festival’’ in COEVORDEN. Allemaal heel leuk hoor, maar ik kreeg er nog niks voor betaald…

Verder heb ik nog meegedaan aan elite model look ( niet door) , een of adnere fancymodellenwedstrijd (wél door maar had geen zin (A) ) en sta nu ingeschreven bij moeder anne casting!

Ik ben trouwens 14 en je moet gewoon fotos sturen naar héél veel modellenbureaus! En op advertenties reageren, als je het zelf wilt kom je er van zelf :slightly_smiling_face:

xxx

oja: je vragen lijst:

1. hoe oud was je ?
    13, best jong dus! Liep me eerste modeshow met meiden van boven de 20
  2. hoe ben je gecast ?
    Via girlscene dus, maar eigenlijk écht dus tijdens die casting
  3. wat deed je ?
    Wat ik deed? :stuck_out_tongue:
  4. hoe zei ej het tegen je ouders ?
    Die wisten al sinds mijn 4de dat ik model wilde worden!
  5. wat voor shouts heb je gedaan ?
    Shoots nog niet veel, allen elite model look en voor moeder anne
  6. waar letten de mensen van het modellenburea op :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:
    Uitstraling
  7. vind je het leuk ?
    Heel erg leuk!
  8. wat voor pose’s moet je allemaal doen :face_with_raised_eyebrow:
    Ehmm, tjaa daar heb ik dus ook nog niet heel veel ervaring van

-

je hoeft niet altijd lang te zijn hoor!!! Tuurlijk, je kan geen fashion model worden maar wel gewoon reclame model ofzo! :slightly_smiling_face:

Ik ben 1.56 en niet mager, helaas.

ok

Lijkt me opzich wel leuk maar heb zo’n puistenhoofd *___*

graag gedaan misslipstick

Hi <3 ik wil het eigk ook wel! Ze zeggen dat ik het wel kan etc. ik heb ook foto’s gemaild naar MAX MODELS & they say dat ik als ik 14 was terug mocht mailen XD ik was te jong (is inmiddels al weer 1 jaar geleden ofzzooo) Ik ben nu 12, 1.63 kort & Niet lelijk…vind ik eigenlijk… ;$

ik ben 1.75m x) en ik word 1.80 :open_mouth: Niet leuk

ik ben al 1,80 aaa …:stuck_out_tongue:

weet je, hier is al een topic over aangemaakt, op 't lifestyle forum dacht ik…

Ik heb me vanmiddag ingescheven voor HNTM '08, niet dat het wat oplevert, maar you never know!
Dit jaar ga ik beginnen met modellen werk hoop ik. Ik ben in Londen aangevlogen door een mevrouw van Models1, maar niet op ingegaag [was toen 14] maar misschien dit jaar wel =]
Exited!
Haha, maar ik heb wel wat tips:

Hyves: Dump daar leuke foto’s op, ook full body, scouts neuzen daar ook op.

En zoals al is genoemd, schrijf je in bij heel veel modellen bureaus, maar wacht wel tot je 14 of 15 jaar bent.

Ga naar een grote stad, en struin een beetje rond bij die kantoren, en in model wijkjes enzo, savvy? Het werkt wel.

En tot slot, never give up! Als je echt talent heb, kom je er vanzelf ; )

Succes!

Xx